recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trække kabel udenfor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trække kabel udenfor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trække kabel udenfor
    Sendt: 03-November-2019 kl. 19:51
Jeg skal til at trække kabel udenfor langs en fuge, det er vel en 10-15 meter. Jeg er endnu ikke sikker på om jeg trækker det i et rør eller ej. Bør jeg købe et kabel der er beregnet til at være udendørs, eller er de almindelige fine nok?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 20:09
Hvilken type kabel.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 20:44
Cat6.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Jeg skal til at trække kabel udenfor langs en fuge, det er vel en 10-15 meter. Jeg er endnu ikke sikker på om jeg trækker det i et rør eller ej. Bør jeg købe et kabel der er beregnet til at være udendørs, eller er de almindelige fine nok?

Jeg har et alm på 20 meter trukket udenfor på 6 år. Tildels blottet for vind og vejr og største delen er gravet 10cm ned lang husmuren
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 21:49
jeg har købet udendørskabel, men om et almindeligt holder kan  godt være, men prisforskellen er ikke så stor så der er grund til at tage chancen med et almindeligt.


Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 10:49
Hvis det skal graves ned vil jeg helt sikkert gøre det i et tomrør. Dels så er det nemmere at udskifte hvis behovet opstår og det ligger også ekstra skærmet fra vind, vejr og muldvarpe :-)

Til top
JSG Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-November-2019
Sted: Fjerritslev
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 12:30
prøv at tænk på alle de paraboler der hænger rundt omkring, med alm antenne kabel.
Det er straks værre hvis det alm hvide kommer i kontakt med jord, det kan det ikke holde til i længden
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 19:54
Det skal ikke graves ned og kommer ikke i kontakt med jord. Det kommer til at blive trukket i en fuge ca. 3 meter over jorden. Der er bestilt almindelig Cat6 kabel, tak for hjælpen :)
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2019 kl. 19:15
Du skal have et udendørskabel som har UV bestandig ydre kappe ellers smuldre kappen det efter et par år i solen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu