recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reparation af DS1815+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reparation af DS1815+

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Reparation af DS1815+
    Sendt: 04-November-2019 kl. 00:26
Jeg skal finde et værksted som kan reparere en Synology NAS, hvor jeg kan være rimeligt sikker på at mit Raid kommer helskindet tilbage. Der ligger næsten 1200 film på den og jeg DØR hvis jeg skal rippe dem igen.

Det skal helst ligge i midt/østjylland, men resten af jylland/fyn overlever jeg nok også at køre til.

Nogen der har en anbefaling?

Situationen er, at jeg skulle flytte mine 3 NAS'er. Jeg laver normal shutdown på dem, de står et par timer og så får jeg dem flyttet. Jeg sætter så også lige noget mere RAM i 1815'eren, som havde ligget ret længe.
Efter de er tilsluttet, vil den ikke starte op igen. Jeg tager så RAM'en ud og forsøger igen, men stadig intet liv.
Nu kan jeg så se på flere fora, blandt andet Synology's eget, at DS1815+ er kendt for at fejle på PSU'en.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 06:47
Beskriv lige lidt mere præcis hvordan den fejler.. jeg roder lidt med dem der har fejl.

hvilke lys kommer der i din ds1815? 

dit raid behøver du ikke umiddelbart være bange for, det er nemt at tage diskene ud og sætte i en ny synology, og den vil starte med at spørge om du vil bruge den gamle installation. 

Hvis det er modstanden, så kan jeg skifte i 7840 højslev
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 07:13
Umiddelbart siger min erfaring der er tre fejl kategorier

CPU fejl (kan reppes med modstand)
Bundkort fejl (evt defekt ram) her er ikke meget man selv kan gøre
PSU fejl, enten død psu, eller defekt onoff knap. 

men der er også udvidet garanti, så hvis du har kvitteringen kan du prøve at tage den med synology, de bytter på en uges tid.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Beskriv lige lidt mere præcis hvordan den fejler..


Overhovedet ingen reaktion eller tegn på liv. Det er derfor jeg fandt det med PSU sansynligt.

Jeg vil da lige nummerere disk'ene og tage dem ud :)

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 09:40
Diskene bør kunne flyttes over i en ny NAS, og så er dit raid kørende igen.
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Diskene bør kunne flyttes over i en ny NAS, og så er dit raid kørende igen.


Det lyder også til at være den nemme løsning, men... til 8K+ for en ny, så vil jeg gerne prøve en reparation først.
Specielt fordi jeg er ved at løbe tør for plads (40TB) og udgift til flere/større diske rammer budgettet.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 15:33
Har du undersøgt det med garanti? det kom et års ekstra udvide garanti fra synology pga cpu fejlen. det er da værd at starte der, det koster dog nemt over 500 kr at sende den til UK da den vejer over 5kg, ellers burde butikken hvor den er købt tage sig af den udvidede garanti (ja garantien fra synology, og ikke reklamationsretten)

Jeg har set et par stykker med defekt psu, dem kunne jeg få liv i ved at kortslutte grøn og sort ledning på stikket fra psu til bundkortet, dem har jeg lavet en decideret on/off knap på. det virker fremragende.



Redigeret af affer - 04-November-2019 kl. 15:35
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Har du undersøgt det med garanti?
Den er fra Juni '16, så over 3 år desværre.

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Jeg har set et par stykker med defekt psu, dem kunne jeg få liv i ved at kortslutte grøn og sort ledning på stikket fra psu til bundkortet, dem har jeg lavet en decideret on/off knap på. det virker fremragende.

Meget kreativt og endda pænt lavet  :)
Men det er ikke noget jeg vil prøve kræfter med. Jeg har glemt alt jeg nogensinde har lært om elektronik, for mange år siden.

Jeg håber at finde et værksted, eller bare en dygtig sjæl som har sympati for min ulykke og som vil tjene lidt ekstra.

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

....det koster dog nemt over 500 kr at sende den til UK da den vejer over 5kg...


Aaaaaahhh, det kan nu gøres for 350,-, dør-til-dør. Wink
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

....det koster dog nemt over 500 kr at sende den til UK da den vejer over 5kg...


Aaaaaahhh, det kan nu gøres for 350,-, dør-til-dør. Wink

kom gerne med link, jeg har en der skal til at ud af døren.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af JesperRou JesperRou skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Har du undersøgt det med garanti?
Den er fra Juni '16, så over 3 år desværre.


som skrevet tidligere, så er der et års ekstra garanti fra synology, så de giver 4 år nu. på bemeldte modeller med førvnævnte cpu.



Redigeret af affer - 04-November-2019 kl. 16:17
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

....det koster dog nemt over 500 kr at sende den til UK da den vejer over 5kg...


Aaaaaahhh, det kan nu gøres for 350,-, dør-til-dør. Wink

kom gerne med link, jeg har en der skal til at ud af døren.

Pakke.dk

Der får du flere valgmuligheder. Bl.a. UPS dør-til-dør, for 355,-
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu