recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reparation af DS1815+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reparation af DS1815+

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2019 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Zombie1343 Zombie1343 skrev:

Kære alle

Jeg er i en lignende situation.

Min Synology DS 2415+ er gået død. Den har samfulde 12 disks (6 tb Wd Red) og står i raid 5.

Den blinker orange, både med og uden disks.

Den er købt 26.02.15.

Jeg har været i kontakt med Synology, hvis anbefalinger ikke har været til megen hjælp, da jeg ingen adgang kan få til den (med og uden disks).

En hjælpende hånd mod betaling (hvis den repareres) søges.

Bor på Nørrebro.


Jeg havde samme problem med min DS2415+ for et par måneder siden. Status blinkede orange og power knappen blinkede blåt. Der var det CPU fejlen. Synology var ikke specielt behjælpelige og jeg syntes i øvrigt deres håndtering af denne fejl er under alt kritik.

Da jeg fandt ud af hvad det var, så loddede jeg selv den modstand på motherboardet. Det var relativt simpelt. Der er tale om at lodde en modstand på som vist her:



Hvis du har lyst til at køre til Holbæk, så skal jeg gerne lodde den modstand på for dig hvis du ikke selv har lyst.




Redigeret af hedberg - 05-November-2019 kl. 17:20
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Zombie1343 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zombie1343 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2019 kl. 22:59
Hej hedberg

Det har jeg desværre ikke selv mulighed for, men hvis du kan komme til Nørrebro og fikse det, betaler jeg naturligvis for alle de dertil forbundne udgifter plus lidt godt til ganen.

Jeg har 45 tb film og 15 tb musik på 2415+, så det er noget af en vigtig sag for mig at få ordnet.

PM mig venligst, hvis du kan og vil, og på forhånd tak

Jens.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2019 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af Zombie1343 Zombie1343 skrev:

Hej hedberg

Det har jeg desværre ikke selv mulighed for, men hvis du kan komme til Nørrebro og fikse det, betaler jeg naturligvis for alle de dertil forbundne udgifter plus lidt godt til ganen.

Jeg har 45 tb film og 15 tb musik på 2415+, så det er noget af en vigtig sag for mig at få ordnet.

PM mig venligst, hvis du kan og vil, og på forhånd tak


Hej Jens,

Det kan jeg desværre ikke, men hvis du kender en der er fortrolig med at lodde i nabolaget, så kan jeg eventuelt lave en beskrivelse med hvad der skal bruges/laves.


Redigeret af hedberg - 06-November-2019 kl. 08:30
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2019 kl. 15:10
Synology byttede min brugte DS1815+, som jeg havde købt på den blå, til en ny - endda inden den var død. Kan ikke klage over den service.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Zombie1343 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zombie1343 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2019 kl. 16:33
Hej

Den service har jeg så desværre ikke fået tilbudt, hverken af Synology eller af den danske leverandør.

Jeg har i alt 4 Synology, så det synes en anelse odiøst.

Mit råb om hjælp til min 2415+ står naturligvis stadig ved magt, og jeg håber, der findes en venlig sjæl derude, som kan hjælpe mig.


Tak til hedberg for tid og info.


Mvh.


Redigeret af Zombie1343 - 07-November-2019 kl. 16:40
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Synology byttede min brugte DS1815+, som jeg havde købt på den blå, til en ny - endda inden den var død. Kan ikke klage over den service.

Siden de ved hvilke serie numre og modeller der er tale om, så syntes jeg egentligt godt de - i forbindelse med en firmware opdatering - kunne have placeret et banner hver gang du loggede ind i admin interfacet om din enhed var i fare for at dø og man skulle sende den ind til et ombytnings program. 

Det havde ikke taget mange linier kode og havde forhindret denne situation hvor folk lærer om det på den hårde måde. Det ville også betyde man bedre kunne planlægge ombytningen, så det passede både Synology og kunden bedst muligt. 

Men nej.. Synology udsender en pressemeddelse, som de ved ingen kunder læser og lader dem sejle deres egen sø, hvis garantien er udløbet. Til de uheldige vil de ikke engang oplyse om problemet og hvad der skal til for at fixe den. Jeg spurgte specifikt til hvor mange ohm modstanden skulle være på og det ville de heller ikke oplyse. Jeg er dybt skuffet over Synology og til min nyeste NAS enhed valgte jeg UNRAID fremfor Synology. 





Redigeret af hedberg - 08-November-2019 kl. 08:34
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 22:25
Lidt succes ender jeg vidst også med. Har i dag fået besked om at min pakke er landet hos Synology og en time efter en ny besked fra UPS, at der er en pakke på vej til mig.
Det lugter både af en ny 1815+ og god service på samme tid :)


Til top
jobjha Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2020
Sted: Højby
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jobjha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2020 kl. 13:46
Hej Affer, er det muligt at få dig til at beskrive hvordan man skal få PSU til at virke med din metode, for jeg har de samme problemer med den
JBH
Til top
jobjha Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2020
Sted: Højby
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jobjha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2020 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Har du undersøgt det med garanti? det kom et års ekstra udvide garanti fra synology pga cpu fejlen. det er da værd at starte der, det koster dog nemt over 500 kr at sende den til UK da den vejer over 5kg, ellers burde butikken hvor den er købt tage sig af den udvidede garanti (ja garantien fra synology, og ikke reklamationsretten)

Jeg har set et par stykker med defekt psu, dem kunne jeg få liv i ved at kortslutte grøn og sort ledning på stikket fra psu til bundkortet, dem har jeg lavet en decideret on/off knap på. det virker fremragende.

Hej Affer, er det muligt at få dig til at beskrive hvordan man skal få PSU til at virke med din metode, for jeg har de samme problemer med den
JBH
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2020 kl. 17:35
Sæt en lus mellem sort og grøn kabel som er lige ved siden af hinanden i stikket fra psu, og se om din strømforsyning ikke starter så. det var mellem grøn og sort jeg satte en on/off knap for at holde min nas tændt
Det grønne og sorte kabel der ligger henover er kablerne fra den on/off kontakt jeg har monteret på tidligere billede.



Redigeret af affer - 02-Februar-2020 kl. 17:36
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
jobjha Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2020
Sted: Højby
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jobjha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 13:10
Takker Smile
JBH
Til top
jobjha Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2020
Sted: Højby
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jobjha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Sæt en lus mellem sort og grøn kabel som er lige ved siden af hinanden i stikket fra psu, og se om din strømforsyning ikke starter så. det var mellem grøn og sort jeg satte en on/off knap for at holde min nas tændt
Det grønne og sorte kabel der ligger henover er kablerne fra den on/off kontakt jeg har monteret på tidligere billede.


Ja det starter men har målt den og den mangler 5v på det ene røde, så starter kun harddiskene op men ikke systemet, kender du en løsning til det?
JBH
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu