recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY?

 Besvar Besvar Side  <1 1819202122 26>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Er. Der nogle af jer jeg har diskuteret med der har TV2play da brixen nu også skriver han heler ikke har?

Jeg har kun kommenteret på de to videoer, der er postet. Og jeg får først TV2 Play igen, hvis der kommer noget jeg vil se. 
Venlig hilsen
KB
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Når de nu ikke streamer over UDP, så behøver man ikke blande den protokol ind i debatten.
det vil undre mig meget hvis de bruger TCP da den tjekker alle pakker, og hvis en pakke mangler så starter den forfra, hvor på UDP skyder bare pakker afsted og er ligeglad med hvor mange pakker kommer frem. Lidt mere teknisk her så kan vi vel lille den diskussion omkring hvad protokol der bruges til streaming. Sov godt
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 23:45
Næsten alle streamer over HTTP i dag. TV 2 bruger Microsofts "Smooth Streaming".

TCP > HTTP > Streaming
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 05:41
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Næsten alle streamer over HTTP i dag. TV 2 bruger Microsofts "Smooth Streaming".

TCP > HTTP > Streaming
det er fint nok. Men http kræver stadig en chauffør om and så må sige og det TCP eller UDP der klare det nede i transport laget. Se her en af de to skal være der til at fører http protokollen videre
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 08:33
Nu har jeg fortalt dig, hvilken platform TV 2 benytter, så må du kunne google dig til, hvordan det fungerer.

Edit: For lige at gøre den færdig mht. pakketab: Medmindre tabet er så stort, at bufferen løber tør, så er pakketab ikke noget problem.


Redigeret af bubbleboy - 21-Januar-2020 kl. 10:36
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 11:06
TV2 erkender problemet. Så er den ged vist barberet:

- “Vi er opmærksomme på, at nogle af vores kunder kan opleve, at billedet kan
 ‘hakke’ på Apple TV. Da problemet ifølge vores oplysninger kun opleves på
 Apple TV, ser det ud til at handle om den måde, Apple TV fortolker vores streams
 på. 
Vi er i dialog med Apple om at finde en løsning på problemet,” siger Jakob Bøgh Sørensen til Flatpanels.
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1579594087


Redigeret af Deschain - 21-Januar-2020 kl. 11:07
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Løsningen ifg. Tv2 supporten er at ændre indstillinger i AppleTV fra 1080p 50 Hz til 720p 50 Hz da de siger deres app er lavet til den opløsning. Giver sgu ikke meget for det svar.....

Spurgte så om de seriøst mente at jeg så skulle gå ind ændre frem og tilbage hver gang jeg gik ind og ud af deres app. 




Redigeret af janLp - 21-Januar-2020 kl. 11:33
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Nu har jeg fortalt dig, hvilken platform TV 2 benytter, så må du kunne google dig til, hvordan det fungerer.

Edit: For lige at gøre den færdig mht. pakketab: Medmindre tabet er så stort, at bufferen løber tør, så er pakketab ikke noget problem.

ved godt godt hvordan streaming fungere. Det lærer man i netværk IT support uddannelsen , det skal du ikke belære mig. Den protokol som TV2 bruger, lukker i applikationens laget, men den skal sendes afsted nede i transport laget, og der er tre slags, hvor på den ene ikke bruges mere. Det er TCP, UDP og Apple talk. Så kan du selv regne ud hvilken en man ikke bruger
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

ved godt godt hvordan streaming fungere. Det lærer man i netværk IT support uddannelsen , det skal du ikke belære mig. Den protokol som TV2 bruger, lukker i applikationens laget, men den skal sendes afsted nede i transport laget, og der er tre slags, hvor på den ene ikke bruges mere. Det er TCP, UDP og Apple talk. Så kan du selv regne ud hvilken en man ikke bruger


Du har selv erkendt, at de benytter HTTP-streaming. HTTP bliver serveret over TCP.*

* Hvis man hedder google, serverer man også HTTP over QUIC. QUIC håndterer også pakketab.

Den er ligesom ikke længere.


Redigeret af bubbleboy - 21-Januar-2020 kl. 12:09
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

ved godt godt hvordan streaming fungere. Det lærer man i netværk IT support uddannelsen , det skal du ikke belære mig. Den protokol som TV2 bruger, lukker i applikationens laget, men den skal sendes afsted nede i transport laget, og der er tre slags, hvor på den ene ikke bruges mere. Det er TCP, UDP og Apple talk. Så kan du selv regne ud hvilken en man ikke bruger


Du har selv erkendt, at de benytter HTTP-streaming. HTTP bliver serveret over TCP.*

* Hvis man hedder google, serverer man også HTTP over QUIC. QUIC håndterer også pakketab.

Den er ligesom ikke længere.

Jeg har utrolig meget sympati for dit forehavende her, men det er efterhånden evident, at det eneste, man opnår ved at anerkende T-Ducks kommentarer, er en eklatant afsporing af diskursen.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

ved godt godt hvordan streaming fungere. Det lærer man i netværk IT support uddannelsen , det skal du ikke belære mig. Den protokol som TV2 bruger, lukker i applikationens laget, men den skal sendes afsted nede i transport laget, og der er tre slags, hvor på den ene ikke bruges mere. Det er TCP, UDP og Apple talk. Så kan du selv regne ud hvilken en man ikke bruger


Du har selv erkendt, at de benytter HTTP-streaming. HTTP bliver serveret over TCP.*

* Hvis man hedder google, serverer man også HTTP over QUIC. QUIC håndterer også pakketab.

Den er ligesom ikke længere.

så læs http serveres både med TCP og UDP der står ganske vist ikke på den side, men det gør der i lærer børgerne og quic bruges kun til dels Chrome browseren. Prøv igen

Redigeret af T-Duck - 21-Januar-2020 kl. 12:25
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

ved godt godt hvordan streaming fungere. Det lærer man i netværk IT support uddannelsen , det skal du ikke belære mig. Den protokol som TV2 bruger, lukker i applikationens laget, men den skal sendes afsted nede i transport laget, og der er tre slags, hvor på den ene ikke bruges mere. Det er TCP, UDP og Apple talk. Så kan du selv regne ud hvilken en man ikke bruger


Du har selv erkendt, at de benytter HTTP-streaming. HTTP bliver serveret over TCP.*

* Hvis man hedder google, serverer man også HTTP over QUIC. QUIC håndterer også pakketab.

Den er ligesom ikke længere.



Jeg har utrolig meget sympati for dit forehavende her, men det er efterhånden evident, at det eneste, man opnår ved at anerkende T-Ducks kommentarer, er en eklatant afsporing af diskursen.
jeg prøver kun at skaber klarhed en problemstilling nogle har, ikke alle
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1819202122 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu