recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY?

 Besvar Besvar Side  <1 34567 26>
Forfatter
Besked
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2019 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Er der ikke en der har mulighed for at lave en optagelse, hvor man kan illustrere denne fejl på TV2 sport?

Det var tidligere muligt at optage live-TV fra TV2 Play i Chrome via appen TV4ever, men det har ikke været muligt i de senseste udgaver. Desværre. Jeg holder nøje øje med opdateringer, så jeg kan optage direkte fra kilden, såfremt det bliver muligt igen.

Jeg skal ikke kunne sige, om en kyndig ffmpeg-troldmand eller lignende kan optage direkte -- jeg er desværre på novice-niveau og kommer nok aldrig højere op.

Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2019 kl. 12:25
Fejlen opstår ikke i Chrome, eller andre browsere for den sags skyld.
Udover det så har jeg forsøgt at optage via skærmoptagelse på iPhone, men billedet bliver sort. (Formentlig pga. kopibeskyttelse).

Udover det har jeg overvejet at anskaffe udstyr der kan optage via HDMI, men det må formodes at signalet er krypteret, hvilket gør det overordentligt svært at imødekomme deres ønske om at sende en optagelse af dejlen.





Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2019 kl. 12:40
Jeg observerer det tydeligt i Safari på min Mac og antog derfor, at det også forekommer i Chrome på Mac.




Redigeret af Skyhigh - 11-November-2019 kl. 14:31
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2019 kl. 13:41
Til orientering:

Jeg har nu haft dialog med TV2 Kundecenter, hvor jeg har redegjort for problemet (igen). Kundecenter anerkender problemet, i hvert fald på TV2 News.

Man vil ikke forholde sig til, hvor udpræget problemet er. Det vil sige, at man umiddelbart ikke anerkender, at det også forekommer på TV2 Sport, der jo allerede sendes i 50Hz. 

Man mener fra TV2s side, at en fordobling af billedefrekvensen fra 25Hz til 50Hz vil løse problemet, og man nævner, at man arbejder på en ny app.

Jeg forklarer TV2, at jeg mener, at man bør føle sig forpligtiget til også at fastslå definitivt, hvorvidt problemet er observerbart for TV2 på alle kanaler eller ej, da det ville kunne udelukke om en 50Hz-opdatering kan rette fejlen eller ej. TV2 vil ikke forholde sig til sådan en logik. 

Her følger det, som jeg opfatter som enden på min korrespondance med TV2s Kundecenter:

Citér Som tidligere nævnt, så har jeg haft sagen forbi vores tekniske afdeling, og deres konklusion er, at de forventer, at det bliver bedre, når FPS sættes op.
Så det er ikke min konklusion på sagen - det er vores teknikers konklusion på sagen, som jeg videregiver til dig.

Venlig hilsen




Redigeret af Skyhigh - 11-November-2019 kl. 13:46
Til top
mindbjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-August-2012
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mindbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2019 kl. 14:56
[/QUOTE] Ikke lige nu. Men havde det indtil starten af denne mdr. Men der har aldrig for mit vedkommende været forskel på live stream eller på on-demand hvad angår. Lysavis[/QUOTE]

Du har stadig ikke forstået hvad fejlen er Stern Smile
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2019 kl. 15:03
Ja det er jo sørgeligt det skal være sådan. Og når man så spørger, hvorfor fejlen så ikke er løst på TV2 Sport, så er deres svar at de ikke kan se fejlen på TV2 Sport, selvom det er tydeligt for enhver at denne fejl opstår på TV2 Sport.

Som jeg ser sagen, så tror jeg ikke at de personer der sidder med fingrene nede i maskinen er bekendt med fejlen. Der er for mange forhindringer der er gør at beskeden aldrig kommer frem til dem der reelt kan rette denne fejl, som formentlig bare er en indstilling i en encoder. 

Jeg ved efterhånden ikke, hvad man mere kan gøre? Jeg frygter også man bruger en masse tid på at få det optaget på den ene eller anden måde, og de så derefter endnu engang afviser det. 
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2019 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Ja det er jo sørgeligt det skal være sådan. Og når man så spørger, hvorfor fejlen så ikke er løst på TV2 Sport, så er deres svar at de ikke kan se fejlen på TV2 Sport, selvom det er tydeligt for enhver at denne fejl opstår på TV2 Sport.

Som jeg ser sagen, så tror jeg ikke at de personer der sidder med fingrene nede i maskinen er bekendt med fejlen. Der er for mange forhindringer der er gør at beskeden aldrig kommer frem til dem der reelt kan rette denne fejl, som formentlig bare er en indstilling i en encoder. 

Jeg ved efterhånden ikke, hvad man mere kan gøre? Jeg frygter også man bruger en masse tid på at få det optaget på den ene eller anden måde, og de så derefter endnu engang afviser det. 

Jeg vil anbefale at optage en videosekvens med evt en ipad, men spørg evt lige kundeservice ,om det er ok, i optager en video af det, med henblik på løsning af problem.

Jeg har efterhånden optaget en del video i forbindelse med reklamationssager og har altid oplyst dem om, at jeg ikke vil have varen retur, før den virker, jeg var nemlig blevet træt af at få følgende besked  ” teknikkeren har ikke kunnet finde nogen fejl på produktet”
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2019 kl. 15:32
Ja, jeg vil sige at helt generelt, har TV2 ikke imponereret mig med deres streamingtjeneste. Det kunne formodentlig være værre, men det kunne dælme også være bedre. 

Det interesante er, at knap 2 uger før jeg første gang rettede henvendelse til Kundecenter, der var problemet ikke på TV2 Sport -- det var egentlig dét, der gjorde, at jeg klagede. Så du har sikkert ret: Et eller andet sted er der en indstilling, som en eller anden folkeskolepraktikant eller anden inkompetent person har slået til, og nu har vi så problemet.

P.t. er jeg dog bare glad for, at jeg ikke er den eneste, der har konstateret det, og at der nu findes en tråd, som andre, der opdager det, så kan bruge som dokumentation både over for sig selv og TV2. Her og nu er det dog svært at gøre mere med de kundskaber, jeg besidder (eller rettere mangler), så længe TV2 forholder sig så rigide, som de gør.

Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2019 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:


Jeg vil anbefale at optage en videosekvens med evt en ipad, men spørg evt lige kundeservice ,om det er ok, i optager en video af det, med henblik på løsning af problem.

Jeg har efterhånden optaget en del video i forbindelse med reklamationssager og har altid oplyst dem om, at jeg ikke vil have varen retur, før den virker, jeg var nemlig blevet træt af at få følgende besked  ” teknikkeren har ikke kunnet finde nogen fejl på produktet”

Problemet er at man ikke kan fange fejlen med en iPad/iPhone da de optager i 30 eller 60FPS, og signalet er 50Fps, så der er i forvejen noget fps mismatch der gør at billedet ser uroligt og hakkende ud i forvejen. Det har jeg prøvet at forklare hende jeg har skrevet med flere gange, men hun virker umiddelbart til at være bedøvende ligeglad. 
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2019 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:


Jeg vil anbefale at optage en videosekvens med evt en ipad, men spørg evt lige kundeservice ,om det er ok, i optager en video af det, med henblik på løsning af problem.

Jeg har efterhånden optaget en del video i forbindelse med reklamationssager og har altid oplyst dem om, at jeg ikke vil have varen retur, før den virker, jeg var nemlig blevet træt af at få følgende besked  ” teknikkeren har ikke kunnet finde nogen fejl på produktet”

Problemet er at man ikke kan fange fejlen med en iPad/iPhone da de optager i 30 eller 60FPS, og signalet er 50Fps, så der er i forvejen noget fps mismatch der gør at billedet ser uroligt og hakkende ud i forvejen. Det har jeg prøvet at forklare hende jeg har skrevet med flere gange, men hun virker umiddelbart til at være bedøvende ligeglad. 

Ok, jeg forstår dig godt (teoretisk set)men har du prøvet at lave en optagelse om du evt kan se der sker noget ca hvert 6 sekund??

Jeg har prøvet at sætte billedfrkevens skævt på en anden streaming tjeneste, så forstår ikke hvis du ikke kan se det????
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2019 kl. 16:49
Bare en tanke....
Man kunne måske spørge TV2 om deres encoders keyframe-interval. Hvis den er 150, svarer det til 6 sekunder. Dvs at hvert 6. sekund udsendes en fuld frame med et komplet billede - i modsætning til de 149 foregående, som kun har indeholdt forskellen fra tidligere frame.
Hvis det er tilfældet, kan det være at ATV har problemer med at dekode keyframen korrekt, og derfor bøvser lidt ;-)
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2019 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Bare en tanke....
Man kunne måske spørge TV2 om deres encoders keyframe-interval. Hvis den er 150, svarer det til 6 sekunder. Dvs at hvert 6. sekund udsendes en fuld frame med et komplet billede - i modsætning til de 149 foregående, som kun har indeholdt forskellen fra tidligere frame.
Hvis det er tilfældet, kan det være at ATV har problemer med at dekode keyframen korrekt, og derfor bøvser lidt ;-)

Hej Thomas,
 

Hvis jeg forstår princippet korrekt, betyder det så, at keyframe-intervallet for TV2 Sport vil være 300, da der her er tale om 50Hz?


Redigeret af Skyhigh - 11-November-2019 kl. 19:24
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu