recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny stofa boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny stofa boks

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
fjutte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjutte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 08:02
Jeg er meget spændt på om nogen kan få den til at virke med Harmony (den har jeg) eller en anden multifjernbetjening
Til top
mhårhus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-April-2006
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhårhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af mhårhus mhårhus skrev:

Jeg oplever også at miste dvbc signalet, når jeg bruger tv guiden til at starte et program. Er der nogen måde at få signalet tilbage, andet end at tage strømmen. Det har jeg allerede været nødt til en del gange, i de par timer jeg har haft boksen.
Der er iøvrigt også mange apps der ikke virker, eksempelvis France24, er det på grund af den forældede Android version?


Næ, jeg har måttet ta' strømmen nogle gange for at få DVB-C signalet tilbage. Og så kan man komme ud for at den mister parringen med fjernbetjeningen...

Noget skuffet over den nye box, og jeg har aldrig brugt mit TV's interne DVB-C modtager så meget som nu.


Ja, jeg er også skuffet. Havde troet at boksen var testet ordentligt inden den blev sat til salg. Stabiliteten bør være iorden, inden den frigives.    Hvordan kan du i øvrigt anvende tv'ets interne modtager. Modsat den gamle boks, er der jo ikke nogen antenne udgang på den nye boks.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 08:30
Har antenne kabel direkte til TV'et.

Mht. Harmony så kan jeg også få denne til at virke med min Shield, men husker ikke om denne er parret via Bluetooth.

Problemet er lidt at jeg ikke kan aktivere en Bluetooth parring på min Harmony ultimate, så jeg er da spændt på om andre kan få det til at virke med Stofa boksen.

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 09:09
Jeg er ved at tjekke op på jeres issues med at boksen mister signalet på forskellige måder - jeg ved heller ikke om det er DVB-C der forsvinder, men jeg undersøger om det er et kendt problem.

Jeg har selv en Logitech Elite, men ingen boks - jeg bor uden for forsyning Big smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
dyff Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dyff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 08:49
Er der noget nyt om stabiliteten. I følge min kone genstarter hun boksen et par gange om dagen udover jeg også genstarter den ca. hver anden dag. Det er typisk ved skift mellem TV og TV-guide, start forfra eller lignende at skærmen går i sort, tit sammen med en snurende rød ring :-(
Til top
fjutte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fjutte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af dyff dyff skrev:

Er der noget nyt om stabiliteten. I følge min kone genstarter hun boksen et par gange om dagen udover jeg også genstarter den ca. hver anden dag. Det er typisk ved skift mellem TV og TV-guide, start forfra eller lignende at skærmen går i sort, tit sammen med en snurende rød ring :-(


Har været ude for at den er genstartet en del gange. Så stadigvæk lidt begyndervanskeligheder hos Stofa

Derudover har jeg været i forbindelse med Logitech og de skrive direkte, at jeg vil have "huge" problemer med at få den til at virker, når det er en RF remote. De har skrvet den ind til at komme til deres database, men de har ingen "timeline" for hvornår det lykkedes.

Virker også godt uden antennestik :-)
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2019 kl. 19:46
hej 
mon boksen nu er ved af falde fra hinanden grunde gamle Android.
Nu er Via-play holdt op med at virker fordi den ikke længer godkender boksen.

kan stadig ikke sætte bokse på pause når jeg ser live tv. 
boksen er også begyndt at fryse og skal slukkes for for at få den igang
chromecast starter også pludselig og køre på pause skærm.

Så der er hvis snart tid til nogen opdateringer tak. 

Mvh Jan B
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 13:46
Der var jo flere, som mente, at det er ligegyldigt, at Stofas boks kører Android 7. Allerede ved lancering giver det dog begrænsninger og apps vil løbende falde fra. Boksen får f.eks. ikke Netflix før den kører minimum Android 8, hvilket nu er et krav fra Netflix. I takt med at andre apps opdaterer, så ryger supporten også til tider for Android 7, da det er 'det gamle Android TV'. Det ser vi nu med Viaplay.

Det er en skam. Særligt idet boksen skulle have været lanceret i efteråret 2017. Det er jo egentlig interessant, hvad der er sket i den mellemliggende periode og hvorfor man i løbet af over 2 års ekstra udviklingstid ikke har haft tid til at opdatere Android-versionen.
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 16:49
ja det er en skam at Stofa ikke gør mere for at få bokse opdater hurtig, kunne frygter der er nogen begrænsninge som gør at det ikke kan lade sig gøre ellers havde de vil gjort det.

jeg må heller fortælle at efter at havde talt med support har jeg fået den til at virke Via-play skiver dog stadig i toppen af skærmen at den ikke er godkendt af dem. 




Mvh Jan B
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 05:53
Hvis jeg skal gætte, så skyldes manglende opdatering, at de så skal bygge deres brugerflade op forfra. Fra Android 7 til Android 8 overgår man fra det gamle look til det nye Android TV-look. Stofa har jo deres eget overlay, hvilket er en mulighed broadcastere har, når de bruger Android TV (det må TV-producenter og boks-producenter ikke), men den underliggende brugerflade spiller nok ind ift. deres overlay.

Regn med at flere apps falder under spærregrænsen med opdateringer i kommende år.
Til top
Frisko15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frisko15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 20:53
Hejsa allesammen. 
Jeg har lige fået 2 bokse i dag..  (så nedenstående er prøvet med begge bokse)
Er der nogen som kan svare på, hvorfor billedet er væsentligt forringet i forhold til direkte antennesignal.. På mit ene tv panasonic 55EZ950 (oled)indstiller boksen sig selv til 3840x2160 50HZ.. Og det er da super fint tal, men selve billedet ser væsentlig ringere ud de (3840x2160 50HZ) vil gætte på et sted mellem 576P & 720P.. Jeg kører kablet internet forbindelse. Når jeg vil være sikke på, at billedet er fra antenne kablet, og fjerner mit internet kabel, så hjælper det stadig intet..

Er der andre som også har bemærket et ringe billede?... Eller har et råd /forslag..


Redigeret af Frisko15 - 07-Januar-2020 kl. 20:54
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2020 kl. 08:19
Hej jeg har en bekendt som har fået stofa ny boks, for at slippe for at skulle trække længer kabel så vil brug den trådløse løsning, med den køre ikke optimalt den har ikke forbindelse loga af og på.
jeg har selv ny boks og har prøvet med trådløs forbindelse i ca en uge og det kørte fint. 
Jeg er godt klar over det kan have nogen med afstand. Men jeg spurgte i stofa (an-tv butik) og har fik jeg at vide at en 30-30 forbindelse ikke er nok. kan det være rigtig ?

Mvh Jan B
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu