recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny stofa boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny stofa boks

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
dyff Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dyff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2020 kl. 21:44
Vores boks kører fortsat ikke specielt godt, den skal genstarte næsten dagligt og start forfra og spisning er ofte ikke mulig.
Faldt lige over artikel på bt.dk

Det lader til Stofa har sat levering af deres "nye" boks på pause
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 09:58

Mon det hjælper med en software opdatering jeg tror det ikke. Stofa kommet til at se ind af, og kikke på deres stabilitet specielt det trådløs modem køre jo ikke godt, selv med fuld signal kobler de udstyr fra og til, selv med Cat kabel sker det at der ikke er forbindelse til internettet.

De undre mig også at boksen ikke har prioritet  så den låse sig fast på nette, der skal tilsyneladende kun små udsving så kobler den fra.

Det ser ud til at hvis man skal have den nye boks til at køre nogenlunde så skal man have fast kabel Cat og antennekabel så virker det da. 90 % af tiden.

Trådløs og kun Catkabel er sådan lidt op af bakke.

 

Lige et spørgsmål der kan være interessant. Er der forskel på

Stabiliteten på Antennekabel og Fiber i forhold til fejl mængden til ny boks?

Mvh Jan B
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 14:07
Tja, hvis der er nogen der mangler en boks så har jeg en der ikke bliver brugt :-)


Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2020 kl. 10:07
Håber snart Recordere kommer med en test af maskinen for vi er godt nok mange som kæmper med den og Stofa er lidt ligeglad. Måske de kommer mere på det hvis det står i en artikel fra recorder.dk
Til top
stro Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2010
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2020 kl. 19:14
Jeg har ikke investeret i boksen endnu, og når jeg læser både her og på Stofas Facebook side, så er jeg glad for, at jeg kan huske "børnesygdommene" fra dengang Zaptoren var "nyfødt". Men underligt at Stofa ikke kan huske den gang. 

Det er lidt underligt at brugerne skal være forsøgskaniner for et ufærdigt produkt igen. 


PS. Man forsøgte at prakke en boks på min tidligere nabo for 2 uger siden, hun er 75 og har absolut ingen teknisk snilde. 
Til top
MLS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MLS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 16:25
Jeg er en af dem, der har modtaget den nye TV-boks pr. 15. april til brug i mit sommerhus med fiber fra BBSyd. Levering af boksen blev forinden udskudt en måned med den begrundelse, at Stofa skulle bruge mere tid til den nødvendige opdatering af softwaren...

Nå, men den kom trods alt til den lovede tid.

Desværre har jeg konstateret fejl og mangler:

1. Den kunne ikke Chromecaste, men det kunne jeg selv reparere på ved at lave en opdatering af appen.
2. Den kaunne ikke håndtere undertekster fra TextTV - den viser sort skærm med underteksterne efter første tryk, og efter andet tryk får jeg et todelt skærmbillede med tv-billedet til venstre og den sorte skærm med teksten til højre. Det har jeg ikke selv kunnet reparere, og det er meget generende, da jeg har nedsat hørelse.

Jeg har indberettet de to fejl til Stofas Teknisk Support. De kendte ikke fejlene, og undertekstfejlen lovede de at følge op på.

Det er ikke sket.

Mit spørgsmål er nu: Er der nogen, der kender en måde at lægge pres på Stofa, så den påviste grove fejl bliver udbedret hurtigst muligt?

Mvh MLS




Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2020 kl. 21:13
installerede Stofa boks hos mine gamle forældre mandag.
Umiddelbart så det godt ud.
Men.... - arkiv, start-forfra og afspilning af optagelse virker ikke. Fejlkode. Jeg rapporterede til Stofa support telefonisk. Her var der 25min ventetid. De endte med at sige mange har det problem. De registrerede det og vil vende tilbage når det er rettet. Der r nu gået 2 dage...

Så finder den gamle ud af at tekst-tv ikke virker. Min mor er svagt hørende og vil gerne have tekster på. Det kan man så ikke - en kendt fejl.

Favoritliste med kanaler i kendt rækkefølge viste jeg hvordan den gamle laver - nu viser det sig at når han kommer over 20 kanaler kan han ikke save !

Det sidste alvorlige problem jeg hører om er at der i perioder kommer små udfald/hak i lyd/billede.
Stofa siger det måske er internetforbindelse. De har 100mbit+ i en boligforening. Ikke Stofas, menStofa forsøger at sælge min far en ny forbindelse.

Er det mon os der er uheldige ?
Undrer mig over at høre der altid er 20-30 min ventetid på deres support.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2020 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af ceefive ceefive skrev:

installerede Stofa boks hos mine gamle forældre mandag.
Umiddelbart så det godt ud.
Men.... - arkiv, start-forfra og afspilning af optagelse virker ikke. Fejlkode. Jeg rapporterede til Stofa support telefonisk. Her var der 25min ventetid. De endte med at sige mange har det problem. De registrerede det og vil vende tilbage når det er rettet. Der r nu gået 2 dage...

Så finder den gamle ud af at tekst-tv ikke virker. Min mor er svagt hørende og vil gerne have tekster på. Det kan man så ikke - en kendt fejl.

Favoritliste med kanaler i kendt rækkefølge viste jeg hvordan den gamle laver - nu viser det sig at når han kommer over 20 kanaler kan han ikke save !

Det sidste alvorlige problem jeg hører om er at der i perioder kommer små udfald/hak i lyd/billede.
Stofa siger det måske er internetforbindelse. De har 100mbit+ i en boligforening. Ikke Stofas, menStofa forsøger at sælge min far en ny forbindelse.

Er det mon os der er uheldige ?
Undrer mig over at høre der altid er 20-30 min ventetid på deres support.


Alt ovenstående er endnu en grund til ikke at vælge en Stofa boks. Jeg har selv Stofa, men har heldigvis aldrig haft nogen af deres bokse. Jeg har været særdeles tilfreds med min Quadbox som aldrig har voldt problemer og kan derfor anbefale en Linux boks. Umiddelbart vil jeg tro, at jeg aldersmæssigt er i samme gruppe som dine forældre, men det er altså ikke nogen hindring.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2020 kl. 23:08
Bokse er ikke helt uden problemer og vil ikke selv give min mor en endnu.
Men den køre nu pt ved mig rimeligt. Er du sikker på at boksen har de sidst opdateringer. dette er vigtigt
Man får også den bedst og stabile forbindelse når der tilslutte antenne og internet til boksen. kan godt virke på rent internet, men det kan give udfald. Stofa internet er ikke kendt for at være stabil på antenne net.

1 Start forfra er dog noget af det der virker her, optagelser virker også. også fremtidlige optagelser. Arkiv er også ok dog kan under tekster af og til drille. 

2 tekst tv bruger jeg ikke meget, har lige tjekket det ser ud til at virke ok

3 nu har jeg kun lille pakke + 4 -5 kanaler som valg selv har ikke nogen problemer med favarit kanaler andet at boksen lige skal genstartes for at de kommer igen. fejl kommer ca en gang om ugen. 

4 pause har aldrig virket. spol tilbage -start og pause. så har vi nogen der ligner.

om boksen bliver så god at jeg vil anbefale den til min mor eller andre der ikke kan/vil rode med indstillinger mm. ja det kan jeg ikke se endnu med denne boks.

Support har jeg givet mig megen god service, men der er også nogen få der ikke ved hvad de laver.
har selv i dag brug support kom igennem på 10 minutter.

håber i finde løsning så det kommet til køre 
mvh ¨
jan


Mvh Jan B
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2020 kl. 09:14
Så kaster vi håndklædet i ringen.

Den her boks er bare ikke klar til forbrugere endnu. Tænkte ellers at med snart 12mdr siden intro så ville den være klar. Fortryder det inderligt.

- Hakkende billede/lyd (selv med 100mbit internet)
- Fejl rapporteret vedrørende afspildning/arkiv/pause - kendt problem som mange brugere har oplevet ikke løst efter 5 dage. Stofa SMS'er at man har oprettet en "sag" - men man hører intet. Logger man ind og checker sin kunde-profil på hjemmesiden kan man intet se om den oprettede sag.
- TTV undertekster for hørehæmmede virker ikke.
- Stofa's løsninger med "Ryd Data" - "Ryd Cache" på boks medfører at man sletter favoritlister og andre indstillinger.
- Stofa's support er ALT for langsom/underbemandet.

Selvom prisen på boksen isoleret er fin - så er det bare alt for usikkert/ustabilt.
Her er tale om en trofast kunde der betaler kr. 612,- OM MÅNEDEN for en Stor TVpakke.
Ingen af de Telefonselskaber jeg har haft kontakt med hvor jeg har abonnement til mellem 48,- og 128,- om måneden har leveret SÅ ringe produkter og SÅ ringe support.

Køber nu en Harddisk Recorder og kobler på - så kan de gamle fortsat pause og optage udsendelser sådan som de var vandt til indtil den forrige recorder brød sammen. Og de bliver sikkert også hængende som kunde hos Stofa - men min anbefaling af Stofa er svær.


 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2020 kl. 09:57
Stofa TV signal fejler ikke noget. Deres boks har jeg også haft, det er noget makværk. Og nu har jeg også problemer ned deres bredbånd der er ustabilt. Skyldes nok skift til nyt modem.

Mht at optage og pause TV, sparede jeg køb af ny harddisk optager. Mit nyere TV har dobbelte tunere og har sat en harddisk bagpå TV med burretape. Så kan der pauses og optages alt det der er behov for.
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2020 kl. 10:20
Tak - jo der findes alternativer.
Vægter bare den her arkivfunktion ret højt og tænker lidt fremad.

Stofa er igang med at flytte forbrugerne over i tillægspakker. TV2SportX var første pind som man ikke får i den Store TV pakke. Flytter de mere ud til tillæg der kræver SmartTV - så skal de sørme da se at få deres Boks til at virke.

Er sgu lidt rystet over at en stor udbyder som Stofa - der kommer med deres 2.generation TV Boks kan gøre det så ringe - selv efter 10 måneders frigivelse til forbrugere.

Helt ærligt - håber ikke det er nogle Danske udviklingsfirmaer der står bag design og udvikling af boksen.
Selvfølgelig er den produceret i østen - men Stofa har vel købt designet/udviklingen hos nogen. 
Er der nogen der ved om det er danske firmaer der kan "prale" af det ?


Redigeret af ceefive - 04-September-2020 kl. 10:26
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu