recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer summen - underlig løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer summen - underlig løsning

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked Baglæns sortering
hmrdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2019
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2019 kl. 07:20
Hej igen

Tak for svar. Når den brummer uden andre kabler i end strøm, kan det vel ikke være signalkablet kan det?

Strømstikket er sådan en af dem med to ben i den ene ende og et “8-tal” i den anden ende. Kan den kobles til jord på nogen måde?

PFT.

Mvh. Henrik
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2019 kl. 22:38
Det kan være to ting. Du mangler jord i stikket til strømmen til den, eller du kabel fra subwoofer og til receiver er ikke skærmet godt nok
Til top
hmrdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2019
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2019 kl. 21:36
Hej forum

Jeg har brug for nogle klogere hoveder end mit :) 

Jeg har haft en B&W ASW608 subwoofer i mere end 10 år nu koblet til en NAD Surround Receiver. Den har altid brummet når den er tændt. Det er ikke vildt højt, men nok til at være irriterende hvis der er stille i rummet eller man ser noget på lav volume. Har boet 3 forskellige steder, og det var samme alle steder. Den gør det når strømstikket er i og den er tændt - selv uden nogen form for signalkabler i eller noget. Har også prøvet den på 2 forskellige receivere.

Nu har jeg i dag fordi jeg lige skulle flytte på den opdaget noget meget underligt. Hvis jeg løfter den og samtidig rører ved bagpladen, så bliver den stille som en mus. Hvis jeg bare løfter den uden at røre ved bagpladen eller sætter den på gulvet igen og rører ved bagpladen summer den stadig. Jeg skal løfte den og røre ved bagpladen samtidig for at den bliver stille. Den spiller stadig når der kommer signal.

Nu kommer spørgsmålet til professoren :) Hvad foregår der? Og kan jeg gøre noget så den altid er så stille - ville virkelig være skønt. Det er lidt upraktisk at jeg skal sidde og holde den i skødet for at der er stille :)

PFT for hjælpen.

Mvh.
Henrik
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu