recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA Shield TV 2019
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA Shield TV 2019

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: aarhus, danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NVIDIA Shield TV 2019
    Sendt: 08-November-2019 kl. 07:21
Hej, jeg har erhvervet mig en Shield TV 2019 (røret) for at kunne afspille film i 4K med Dolby TrueHD og HD Master Audio. Og via Kodi fungerer dette også mega godt, så den del er opfyldt. Men så kommer der jo nye behov til :-) Jeg vil også gerne kunne afspille Netflix, HBO, Prime, TV2 Play og DR TV. Det virker også fint bortset fra DR TV, den findes ikke som app til Android TV, jeg har så prøvet at sideloade den, men det fungerer slet ikke, den installerer, men når jeg åbner virker den ikke. Jeg har med held sideloaded min VPN tjeneste og det virker fint, omend det er ret bøvlet at skulle installere den hver gang, men sideload virker. Har også prøvet via Kodi plugin, men detvirker heller ikke for mig. 

Så mit spørgsmål er, hvordan får jeg DR TV på NVIDIA Shield TV 2019 ?


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 07:39
Vent lidt endnu og krydse fingre for, at relanceringen af DRTV, planlagt her til "efteråret 2019", indeholder en app til Android TV Smile

Pt. er DRs apps til TV-platforme (Apple TV undtaget) baseret på deres HbbTV-løsning, som er uden live-tv. Så selv hvis du fik den ind, så ville det være uden denne del. Alternativet ville være at sideloade DR's mobil-Android app (jeg har ikke prøvet, så jeg ved ikke om det fungerer), men det vil give en dårlig brugeroplevelse og dårlig streamingkvalitet på den store skærm.


Redigeret af Rasmus Larsen - 08-November-2019 kl. 12:07
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 08:44
Det burde altså kunne lade sig gøre gennem Kodi plugin. Hvad sker der, når du installerer det plugin? 
Til top
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 09:27
Chromecast indtil app'en til Android TV forhåbentligt bliver udgivet i nær fremtid, som Rasmus skriver.
Vi er mange der har ventet i flere år...
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

(jeg har ikke prøvet, så jeg ved ikke om det fungerer), men det vil ikke give dig en dårlig brugeroplevelse og dårlig streamingkvalitet på den store skærm.

Hej. Har der sneget sig et "ikke" for meget ind i sætningen, eller skal det forstås som om, du tror, det er en mulig gangbar løsning?


Redigeret af Supergris - 08-November-2019 kl. 10:38
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 12:07
Der var kommet et "ikke" for meget ind :-)
Til top
JonasNF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasNF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 12:33
Men ville DR ikke have meldt ud, at der er en app til Android TV på vej, hvis det var tilfældet, når der nu er så mange, som venter/længes efter den? 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 13:00
Da DR tidligere på året åbnede for prøveversionen af det nye DRTV på web, så fremlagde de kun de brede penselstrøg.

Detaljer såsom live-tv på DRs HbbTV kom via et interview, som jeg foretog med dem. Der ville de ikke kommentere på de konkrete platforme/apps. Så jeg tror, at der er nogle overraskelser med, når de går i luften.
Til top
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: aarhus, danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 16:49
Der sker ingenting, den installerer fint, men når jeg åbner sker der intet. 
Til top
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: aarhus, danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 16:51
Ja, er klar over begrænsningerne, har SONY Android TV og der virker DR, men naturligvis uden Live delen. Bare mærkeligt det virker på sony men ikke på shield, det er jo begge android tv. Har også Apple TV4K koblet til og der virker alt bare super godt, også live tv fra DR. Men, der mangler jeg så bare HD lydformaterne når jeg ser film via Infuse. Den del kan shield klare. Men det burde være muligt at nøjes med en boks der kan begge dele :-)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 17:38
Som nævnt længere oppe af andre, så benytter dit Sony HbbTV til DR. Det er ikke en rigtig Android app, men bare et link til HbbTV siden. 
Til top
wuffer28 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wuffer28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 18:43
Bare et lille obs. "Røret" kører muligvis kun 32 bit. Muligvis pga 2 gb ram.

Der er et par videoer på youtube hvor de nævner det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu