recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gendanne til ny iPad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gendanne til ny iPad

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gendanne til ny iPad
    Sendt: 18-November-2019 kl. 21:42
Hvorfor mon apps ikke er genveje når de ligger i “bloggen” forneden? De 3 hyppigst anvendte apps ligger jo der, men kan ikke åbne dem. Kun der hvor de ligger oppe på skærmen kan de åbnes. Hvilken indstilling mangler?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

indstillinger - tilgængelighed - tastaturer
Fedt! Tak for det Wink
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 13:47
indstillinger - tilgængelighed - tastaturer
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 13:42
Det er lækkert med den større skærm på 7.gen iPad. Men der er et problem med rec.dk ikke vil tilpasse sig så det fylder hele skærmen. Det gør andre hjemmesider automatisk.

Og så er jeg vant til at Keys på keyboardet er med store typer, som gir et bedre overblik synes jeg. Men jeg kan ikke finde den indstilling der skal ændre det. Og tallene/symbolerne på hver key må også gerne forsvinde, så jeg ikke skriver tal istedet for bogstaver, når det går rigtigt hurtigt med skriveriet.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2019 kl. 20:50
Thumbs Up
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2019 kl. 19:14
Juhu så er jeg online på ny iPad. Takker for at der findes denne side med engagerede mennesker Thumbs Up
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2019 kl. 18:49
Ja jeg har også læst det og har nu gennemført nulstilling og skrevet netværkskode påny, så jeg kan kommunikere. Har også lavet en ny u-krypteret sikkerhedskopi, og mgl lige at få ny iPad nulstillet, så den er klar til gendan sikkerhedsindstillinger, og så tror jeg på jeg er nået i mål. Så mange tak til Potter for at lede mig på rette spor Hug
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2019 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Du kan godt resette dit backup "krypteret" password og efter følgende lav et nyt password og så tage en backup som du så kan gendanne fra til din nye iPad, det kun nogle få settings og baggrundsbillede der vil blive berørt. Data,  billeder, kontoer mister du altså ikke. prøv at google det, der må være flere som har skrevet om det.
Det gir bare ikke nogen mening når jeg ikke aktivt har slået kryptering til i dag inden jeg lavede sikkerhedskopi. Og det lader til at bordet fanger og det ikke kan nulstilles.
Har du læste dette længere nede i dit link: med mindre din iOS er af ældre dato IOS 10 og ned af.

Sådan gør du, hvis du ikke kan huske adgangskoden til din krypterede sikkerhedskopi

Du kan ikke gendanne en krypteret sikkerhedskopi uden adgangskoden. Med iOS 11 eller nyere eller iPadOS kan du oprette en ny krypteret sikkerhedskopi af din enhed ved at nulstille adgangskoden. Sådan gør du:

  1. Gå til Indstillinger > Generelt > Nulstil på din enhed.
  2. Tryk på Nulstil alle indstillinger, og indtast din adgangskode.
  3. Følg vejledningen for at nulstille indstillingerne. Det vil ikke påvirke dine brugerdata eller adgangskoder, men nulstiller indstillinger som f.eks. lysstyrke på skærmen, hjemmeskærmens layout og baggrunden. Nulstillingen fjerner også adgangskoden til den krypterede sikkerhedskopi.
  4. Opret forbindelse til Finder eller iTunes fra din enhed igen, og opret en ny krypteret sikkerhedskopi ved at udføre trinnene ovenfor.

Du kan ikke bruge tidligere krypterede sikkerhedskopier, men du kan bruge Finder eller iTunes til at sikkerhedskopiere dine aktuelle data og indstille en ny adgangskode til sikkerhedskopien.

Hvis du har en enhed med iOS 10 eller en tidligere version, kan du ikke nulstille adgangskoden. Hvis det er tilfældet, kan du prøve følgende:

  • Hvis en anden person har indstillet enheden, skal du bede vedkommende om adgangskoden.
  • Brug en iCloud-sikkerhedskopi i stedet. Hvis du ikke har en iCloud-sikkerhedskopi, kan du oprette en.
  • Prøv at bruge en tidligere iTunes-sikkerhedskopi.


Redigeret af Potter - 10-November-2019 kl. 18:37
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2019 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Du kan godt resette dit backup "krypteret" password og efter følgende lav et nyt password og så tage en backup som du så kan gendanne fra til din nye iPad, det kun nogle få settings og baggrundsbillede der vil blive berørt. Data,  billeder, kontoer mister du altså ikke. prøv at google det, der må være flere som har skrevet om det.
Det gir bare ikke nogen mening når jeg ikke aktivt har slået kryptering til i dag inden jeg lavede sikkerhedskopi. Og det lader til at bordet fanger og det ikke kan nulstilles.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2019 kl. 16:31
Du kan godt resette dit backup "krypteret" password og efter følgende lav et nyt password og så tage en backup som du så kan gendanne fra til din nye iPad, det kun nogle få settings og baggrundsbillede der vil blive berørt. Data,  billeder, kontoer mister du altså ikke. prøv at google det, der må være flere som har skrevet om det.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2019 kl. 16:20
Jeg kan uden problemer gendanne den nye iPad med sikkerhedskopien fra 2015. Men der mangler jo en del så.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2019 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Er koden til en krypteret sikkerhedskopi?
Så er det en du selv har lavet engang. 

Nej jeg har ikke lavet nogen kode tidligere. Der stod at jeg sidst havde sikkerhedskopieret i 2015, og det passer med at iPad Air blev taget i brug. Og da var der ikke nogen adgangskode for at åbne iPad, da jeg foretrækker tilgængeligheden uden kode.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu