recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Eurosport skal have Tizen 3+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Eurosport skal have Tizen 3+

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

 

Der er kun kommet et Apple Tv, med app store



Hvor mange OS versioner...
TVOS09, TVOS10, TVOS11, TVOS12, TVOS13. Og så er der alle underversioner.

Men det er jo lige netop pointen. Det bliver opdateret og der implementeret nye funktioner, så hvis man vil have de nye funktioner, så skal man ikke købe en ny hardware enhed.
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

TVOS09, TVOS10, TVOS11, TVOS12, TVOS13. Og så er der alle underversioner.

Men det er jo lige netop pointen. Det bliver opdateret og der implementeret nye funktioner, så hvis man vil have de nye funktioner, så skal man ikke købe en ny hardware enhed.


Og de afvikler stadig alt der har været  af apps.... Det er bestemt ikke det billede man får hvis man googler.

Enhver logik siger at før eller senere kommer der noget som man IKKE kan opgradere sig frem til via Software eller vil du modsætte dig dette Per Wol?

Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

TVOS09, TVOS10, TVOS11, TVOS12, TVOS13. Og så er der alle underversioner.

Men det er jo lige netop pointen. Det bliver opdateret og der implementeret nye funktioner, så hvis man vil have de nye funktioner, så skal man ikke købe en ny hardware enhed.


Og de afvikler stadig alt der har været  af apps.... Det er bestemt ikke det billede man får hvis man googler.

Enhver logik siger at før eller senere kommer der noget som man IKKE kan opgradere sig frem til via Software eller vil du modsætte dig dette Per Wol?



Selvfølgelig vil der altid komme et tidspunkt, hvor der skal noget nyt hardware til. Der er INGEN der har påstået andet.

Men du brokker dig over at TV fra før 2017 ikke længer virker. TVOS09 kom i 2015 sammen med ATV4 og virker så med seneste opdatering.
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:


Men du brokker dig over at TV fra før 2017 ikke længer virker. TVOS09 kom i 2015 sammen med ATV4 og virker så med seneste opdatering.


Mit TV virker fint! 

Jeg "piver" over Eurosport ikke vil supportere det mere, noget alle de andre større streaming tjenester gør og gør udmærket!   Ved godt det kan være svært at læse hvad andre skriver, men når det gentages så mange gange måde det da før eller senere synke ind. 

Andre er kommet med APTV4 som løsnings forslag (ikke noget jeg på noget tidspunkt har spurgt efter) og dermed sagt at det er en løsning der vil virke fremover..  Ellers ville det jo sådan set ikke være en løsning på mit "problem"...  Hvis man ævle bævle i semantikken ja så må jeg jo også gøre det.



Redigeret af Onaj - 15-November-2019 kl. 13:16
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:

Det vil sige samtlige Samsung TV fra før 2017 så vidt jeg kan se. Jeg har skrevet til slamsung, så må vi se hvad de melder tilbage med og om de melder tilbage.. Det er sgu lidt ufedt at et så dyrt TV forældes så forholdsvis hurtigt, valgt netop det TV pga den fede Smart tv del.

Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

 

Der er kun kommet et Apple Tv, med app store




Hvor mange OS versioner...


Det ved jeg ikke
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:

Det vil sige samtlige Samsung TV fra før 2017 så vidt jeg kan se. Jeg har skrevet til slamsung, så må vi se hvad de melder tilbage med og om de melder tilbage.. Det er sgu lidt ufedt at et så dyrt TV forældes så forholdsvis hurtigt, valgt netop det TV pga den fede Smart tv del.


Og??   

Samsung meldte tilbage det var App leverandøren som valgte at gøre sådan, det kunne de ikke rigtigt gøre noget ved (jeg blev langsomt bedre informeret undervejs). 
Så jeg gik til Eurosport som så har valgt at tilbagebetale tæt på 1000kr.

Og ja det er ufedt at topmodellers Smart TV "forældes" fordi en enkelt app leverandører vælger ikke at udvikle på en bredere platform.   Kan da sagtens sætte mig ind i at det koster knaster at udvikle apps til så mange platforme og versioner af samme.   Åbenbart er Eurosport ikke så kapitalstærk så de kan vedholde denne support.  Og sådan er det nu engang.  Pyt skidt, jeg er kommet videre, jeg ser min sport på anden vis nu. Jeg undskylder jeg skrev det forældes, det gør det jo reelt ikke det mangler bare en enkelt app som jeg brugte ofte, den må jeg undvære (endnu et bevidst fravalg, sådan fungere jeg)  

Ærlig talt det rager mig en høstblomst Beerhvad der virker og ikke virker for Apple osv.
Det her handlede kun om at informere andre om at Eurosport ophørte med at virke og hvorfor det ophørte. 
Det var ikke nemt i starten for mig at finde ud af hvorfor, så jeg tænkte andre måske kunne få gavn af den viden.

I stedet møder jeg en fanatisk flok APTV folk der ikke kan/vil læse og forstå hvad jeg skriver og med fråde om munden kaster sig ud i en mindre flaming kampagne.


Det er fanden edme ærgerligt at facebook sygdommen også har bredt sig helt herind i Rec.dk fora.
Det muligt jeg må tage endnu et fravalg og blot læse herinde fremover.


Live and let live.
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:


Men du brokker dig over at TV fra før 2017 ikke længer virker. TVOS09 kom i 2015 sammen med ATV4 og virker så med seneste opdatering.

Mit TV virker fint! 


Hvis dit tv virkede fint var der ikke nogen grund til oprette denne tråd
altså virker dit tv ikke fint, fordi samsung ikke gider opdatere det

Derfor bliver det forslået af man skiller skærm og smartdel i to enheder.





Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Hvis dit tv virkede fint var der ikke nogen grund til oprette denne tråd
altså virker dit tv ikke fint, fordi samsung ikke gider opdatere det

Derfor bliver det forslået af man skiller skærm og smartdel i to enheder.




OMFG.  Ha et godt liv Fyrry. 
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:


Det her handlede kun om at informere andre om at Eurosport ophørte med at virke og hvorfor det ophørte. 
Det var ikke nemt i starten for mig at finde ud af hvorfor, så jeg tænkte andre måske kunne få gavn af den viden.


Det er da meget nemt hvis du går ind på Eurosport og ser hvilken smart tv de undersøtter så står det er

https://help.eurosport.com/hc/en-gb/articles/360009541200-Watch-on-Smart-TV
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 13:46
Kunne godt komme med en god grund du ville forstå, men zzzzzz


Time is but a factor...
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 18:48
Sjovt som du stryger alle over en kam. I mit første opslag foreslog jeg enten Apple TV eller Shield. Resten af mine opslag foreslog jeg kun Shield fordi du ikke vil have Apple, hvilket jeg også respekterer fuldt ud.
Og du snakker om integration med Google Home/Assistant er grunden til du ville vælge en Chromecast. Men Shield kører jo Android TV, så er derfor også fuld integrerbart med Home/Assistant. Og Chromecast kan jo netop ikke styres med en fjernbetjening som du påstår, udover lige play/pause og stop. Shield kan styres helt og aldeles med fjernbetjeningen fra dit TV. Både start af apps, finde/søge efter indhold og hvad vi ellers har, præcis på samme måde som du er vandt til på dit TV.

Men du må virkelig undskylde at vi har prøvet at hjælpe med dit problem. Det er virkelig ikke nemt at vide du kun opretter tråden for at brokke dig over Eurosport og ikke for at finde en løsning på dit problem. 

Og ja, bokse bliver også forældet med tiden, helt sikkert. Men erfaringen viser jo, at det ikke er sket endnu, så de har betydelig længere levetid end Smart TV. Og Shield er netop lige blevet udgivet i en helt ny version. Altså som aller sidst i oktober. Så taget i betragtning, at deres udgave fra 2015 stadig opdateres, så kan du jo bestemt regne med, at deres 2019 udgave har laaaaaang levetid. Og når den så endelig engang bliver forældet, så er den da betydelig billigere at erstatte, end et TV. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu