recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Eurosport skal have Tizen 3+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Eurosport skal have Tizen 3+

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 14:29
ATV4 kører ikke iOS....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

ATV4 kører ikke iOS....

Klaus
 

Atv 4 fra 2015 kører nyeste version af tvOS.
Mit sprit nye 2019 Sony tv kører Android 8, det er sku lidt ringe når man forventer at Android 10 bliver releaset i år.
Mit Samsung har også en smart del, men er aldrig rigtigt blevet opdateret. Det kan absolut ingenting i dag.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 15:07
Køb et Apple TV.
Den er neget billigere at skifte ud end at købe et nyt tv.

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 15:14
Som jeg skrev tidligere bliver det formentlig til en Chromecast, da det den ikke kan, det kan alt det andet jeg har tilsluttet og ud over Eurosport så virker alt andet på Samsungs Tizen 2.x TV top$.
Fra Nas kaster jeg film på skærmen og dens indbyggede afspillere klarer fint 99% af alt jeg sender dens vej, det spiller super. Alle andre streaming tjeneste spiller bare direkte på TV og det vil som alt andet blive forældet den dag hvor dens hardware ikke kan afvikle nyere smarte ting og altså ikke er noget man bare lige kan opdatere med noget software(firmware,bios..)  Regner da med at vores TV bliver hængende mindst 3-4 år endnu. Og langsomt vil flere og flere tjeneste rykke ud eller videre på andre enheder hvorfra de giver en bedre oplevelse.

Har ikke behov for endnu et miljø indenfor dørene, som jeg også skrev så vil chromecast passe fint med google assistant herhjemme, hvor der også køres Hass.io/Home Assistant.  Disse to, GA og HA er core i vores smarthome opsæt.  Sammen så styrer de lys tænder/slukker, overvåger div. zoner, alarm, varme, strømforbrug, transporttider, trafikovervågning, multimedie,ip/webcams,motion detection, højttalere.. ja snart sagt alt styres både via scripts og standard indbyggede rutiner, gui osv. diverse remotes i stedet for vægkontakter.

Det er den slags moduler barhed som kun opensource, crowdsource altså et åbent miljø kan give mulighed for.  Tænker jeg blive låst på arme og ben, nærmest føle jeg er i spændetrøje hvis jeg skulle begrænse mig til "lukkede" miljøer Apple foretrækker.   

Jeg kan tage fejl, men som skrevet har jeg bare valgt en anden vej og er kæmpe glad for den rute :-)





Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 04:48
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:



Jeg er bestimmt ikke Apple fan.

Det lyder mere til du er en fanatisk Apple modstander.


Jeg har boykottet dem i over 30år.. det har jeg skrevet og gentaget ovenfor!

Jeg er personligt imod dem, men hvis du, min datter eller andre har lyst til at købe deres ting er det jeres eget valg, det blander jeg mig ikke i på nogen måde.  Det er sådan jeg har valgt at leve mit liv, jeg boykotter produkter uanset hvor gode de er hvis jeg ikke kan lide producenten/ejergruppen/landet osv osv.  Sådan er jeg, jeg forlanger ikke du skal ændre på dine valg....   

Hvis jeg blandede mig i dit eller andres valg så ville jeg nok være en rigtig fanatiker, ligesom dem der blander sig i mit fravalg...

Denne gak gak debat blev startet af at jeg takkede nej til forslag om Apple produkter og jeg forklarede hvorfor jeg ikke ville vælge det.   Straks skulle jeg anklages for at være dum og venligst fortælle hvorfor jeg så ikke boykotter alverdens andre anløbne producenters produkter...

Jeg forstår ikke hvor du vil hen med din kommentar eller hvorfor det er noget at debattere, overhovedet ikke?

Thumbs Up Beer 

Bliv du bare siddende ovre i hjørnet med alufoliehatten på.

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af papman papman skrev:

Bliv du bare siddende ovre i hjørnet med alufoliehatten på.


Det var da lige godt noget lort at lukke ud. 
Kan du ikke lide hans valg, så hold dog det for dig selv, det hjælper på ingen måde i forhold til emnet i tråden. 
.....
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af papman papman skrev:


Bliv du bare siddende ovre i hjørnet med alufoliehatten på.


Læser du overhovedet hvad der skrives om, eller er du bare helt blank og skriver hvad der ligger kommer frem på tavlen hos dig sådan helt random??? 

LOL


Redigeret af Onaj - 14-November-2019 kl. 08:36
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 08:41
Har modtaget mine penge for års abonnement hos Eurosport retur inkl.  dekort på perioden efter de har opdateret apps og valgt ikke at opdatere deres App til Samsung Tizen OS ældre end 3.0 (alle større modeller af Samsung TV ældre end 2017)


Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:

Som jeg skrev tidligere bliver det formentlig til en Chromecast, da det den ikke kan, det kan alt det andet jeg har tilsluttet og ud over Eurosport så virker alt andet på Samsungs Tizen 2.x TV top$.
Fra Nas kaster jeg film på skærmen og dens indbyggede afspillere klarer fint 99% af alt jeg sender dens vej, det spiller super. Alle andre streaming tjeneste spiller bare direkte på TV og det vil som alt andet blive forældet den dag hvor dens hardware ikke kan afvikle nyere smarte ting og altså ikke er noget man bare lige kan opdatere med noget software(firmware,bios..)  Regner da med at vores TV bliver hængende mindst 3-4 år endnu. Og langsomt vil flere og flere tjeneste rykke ud eller videre på andre enheder hvorfra de giver en bedre oplevelse.

Har ikke behov for endnu et miljø indenfor dørene, som jeg også skrev så vil chromecast passe fint med google assistant herhjemme, hvor der også køres Hass.io/Home Assistant.  Disse to, GA og HA er core i vores smarthome opsæt.  Sammen så styrer de lys tænder/slukker, overvåger div. zoner, alarm, varme, strømforbrug, transporttider, trafikovervågning, multimedie,ip/webcams,motion detection, højttalere.. ja snart sagt alt styres både via scripts og standard indbyggede rutiner, gui osv. diverse remotes i stedet for vægkontakter.

Det er den slags moduler barhed som kun opensource, crowdsource altså et åbent miljø kan give mulighed for.  Tænker jeg blive låst på arme og ben, nærmest føle jeg er i spændetrøje hvis jeg skulle begrænse mig til "lukkede" miljøer Apple foretrækker.   

Jeg kan tage fejl, men som skrevet har jeg bare valgt en anden vej og er kæmpe glad for den rute :-)



Jamen hvis du er helt vildt med af sidde og nørkle med crowdsourced opensource, så skal du da fortsætte med det.

Du ville nok også findet det kedelig med et Apple TV, der bare virker med det samme, og som kan styres med fjernsynets fjernbetjening
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Jamen hvis du er helt vildt med af sidde og nørkle med crowdsourced opensource, så skal du da fortsætte med det.

Du ville nok også findet det kedelig med et Apple TV, der bare virker med det samme, og som kan styres med fjernsynets fjernbetjening



Kom nu ind i kampen, grow up ffs.
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 12:44
Ja, det er en træls situation. Jeg ville nok anbefale dig at købe at Apple TV.
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Ja, det er en træls situation. Jeg ville nok anbefale dig at købe at Apple TV.



ROFL LOL
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu