recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Sony HT-ST5000 overkill til serier?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Sony HT-ST5000 overkill til serier?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2019 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Ja nemlig har du den også selv Hother ? Hvis du har ville du så måske dele dine indstillinger på den med mig ?

Jo da jeg har den. Der er såmænd ikke så meget at dele. Sørg for som udgangspunkt for, at afstande er korrekte for subwoofer, afstand til lytter og afstand til loftet. Sørg for, at det lydformat du vælger ved afspilning af en BD e.lign., matcher det format, som Sony´en spytter ud. Det er sådan set det essentielle i den sag. Man kan dog også eksperimentere lidt med afstandende og høre om lyden bliver bedre. Jeg opdagede f.eks., at øgede jeg lofthøjden i forhold til det målte, så fik jeg lidt mere "Rumvirkning".
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2019 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Skal kun bruges til serier på fladskærm, har projektor/surround til films
https://www.power.dk/hoejttalere-og-lyd/soundbars/sony-ht-st5000-712ch-atmos-soundbar/p-544966/

Der er sikkert dem der vil mene at det er UNDER-kill ... :-)

Ej, det kommer jo an på hvad du mener. Hvis det er badehotellet og sådan noget, så kan det vel være det samme, men de store udenlandske serier kan man, imo, godt ofre noget på. Om dét "noget" så skal være en soundbar er smag og behag, men helt sikker bedre end de to 1,5" enheder der er indbygget i tv.



Ingen soundbar overhovedet kan matche f.eks. et 5.1 system. Sådan er det. Men derfor kan man godt have glæde af en fornuftig soundbar - og gerne med subwoofer. Jeg havde forleden en Ambeo hjemme til test. Var den bedre i mit rum end min Sony ST5000? - ja en hel del bedre. Var Ambeo´en de ca. 15K mere værd som jeg reelt skal give ved salg af min ST5000? Nej det var Ambeo`en  ikke værd for mig.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2019 kl. 13:40
Ok det kunne være jeg skulle prøve at lege lidt med lofthøjden at se om det bliver bedre.....
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
lommeregner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-April-2009
Sted: 8700 Horsens
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lommeregner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Skal kun bruges til serier på fladskærm, har projektor/surround til films
https://www.power.dk/hoejttalere-og-lyd/soundbars/sony-ht-st5000-712ch-atmos-soundbar/p-544966/

Der er sikkert dem der vil mene at det er UNDER-kill ... :-)

Ej, det kommer jo an på hvad du mener. Hvis det er badehotellet og sådan noget, så kan det vel være det samme, men de store udenlandske serier kan man, imo, godt ofre noget på. Om dét "noget" så skal være en soundbar er smag og behag, men helt sikker bedre end de to 1,5" enheder der er indbygget i tv.



Ingen soundbar overhovedet kan matche f.eks. et 5.1 system. Sådan er det. Men derfor kan man godt have glæde af en fornuftig soundbar - og gerne med subwoofer. Jeg havde forleden en Ambeo hjemme til test. Var den bedre i mit rum end min Sony ST5000? - ja en hel del bedre. Var Ambeo´en de ca. 15K mere værd som jeg reelt skal give ved salg af min ST5000? Nej det var Ambeo`en  ikke værd for mig.

Fuldstændig enig i, at en soundbar aldrig kan erstatte et “fuldt anlæg”, men for pokker hvor kommer en Sennheiser Ambeo soundbar tæt på og især når man tilføjer en subwoofer. Personligt gider jeg ikke have en stue fyldt med højtalere, så en ovenud meget tilfreds bruger af Sennheiser Ambeo soundbar med en SVS-SB2000 subwoofer. Ja, det er en meget dyr løsning går man ind for simplicity, men det spiller bare. Jeg synes personligt, at Sony HT-ST5000 er langt fra Sennheiser (Sennheiser Ambeo erstattede netop Sony’en hos mig). Sony’en spillede alt for klinisk og kunne ikke leverer specielt meget Dolby Atmos lyd uanset hvor meget, jeg prøvede mig frem. Men til prisen idag er en Sony HT-St5000 super som erstatning til lyden fra de fleste fladskærms-tv. 
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 20:51
@ Lommeregner, med lidt held stopper jeg med at købe high-end TV, og så står en Ambeo bestemt på min ønskeliste. Den er fabelagtig. Jeg kan desværre ikke både blæse og have mel i munden.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu