recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny stereoforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny stereoforstærker

 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 08:14
Mange glemmer også gain at den ikke må være for høj fra f.eks en cdafspiller ellers for man en hård og agressive lyd med forvrængning = lyden er høj allerede kl 9 og man har stortset nået max volume kl 10 eller tidligere, svarer til at accelerationen i en bil allerede er max når kun har trådt spederen f.eks 20% ned.


Og så skal optagelsen være i orden, da man ikke kan få en lort optagelse f.eks dårligste mp3 kvalitet optaget med en legetøjs mikrofon til at lyder som hifi
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af Glenn-Haderslev Glenn-Haderslev skrev:

Hvis det mig du spøger så fik jeg den idag og er i fuld gang med at teste er meget inponert over for godt den spiller på lav volum , har den kun på 15/20%

Den Cambridge er jeg godt nok også blevet ret interesseret i - er du glad for den og hvad spiller den på? 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Oprindeligt skrevet af Glenn-Haderslev Glenn-Haderslev skrev:

Hvis det mig du spøger så fik jeg den idag og er i fuld gang med at teste er meget inponert over for godt den spiller på lav volum , har den kun på 15/20%

Den Cambridge er jeg godt nok også blevet ret interesseret i - er du glad for den og hvad spiller den på? 

Billigere alternativ er en Marantz PM6006 som til forskel fra en CXA60 har en pladespiller indgang.
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Oprindeligt skrevet af Glenn-Haderslev Glenn-Haderslev skrev:

Hvis det mig du spøger så fik jeg den idag og er i fuld gang med at teste er meget inponert over for godt den spiller på lav volum , har den kun på 15/20%

Den Cambridge er jeg godt nok også blevet ret interesseret i - er du glad for den og hvad spiller den på? 

Billigere alternativ er en Marantz PM6006 som til forskel fra en CXA60 har en pladespiller indgang.

Men er billigere bedre her? 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 13:03
Billig er ikke = med dårligere

Marantzen kan stort set det samme som en CXA60 men har pladespiller indgang, til prisen fås ikke noget hørbart bedre med mindre man køber brugt
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 13:31
Altså, min Creek Evolution 50A er sgu bedre
Til top
Glenn-Haderslev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2013
Sted: Haderslev - DK
Status: Offline
Point: 275
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn-Haderslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Oprindeligt skrevet af Glenn-Haderslev Glenn-Haderslev skrev:

Hvis det mig du spøger så fik jeg den idag og er i fuld gang med at teste er meget inponert over for godt den spiller på lav volum , har den kun på 15/20%


Den Cambridge er jeg godt nok også blevet ret interesseret i - er du glad for den og hvad spiller den på? 


Indtil videre er jeg godt tilfreds , er ik hel sikker på om jeg tager cxa80 istedt , men prøver lige et pr uger med CXA60 :) spiller på et sæt tangent prestige
PS5
LG Oled C7
Tangent Prestige + Cambridge CXA80
Til top
Glenn-Haderslev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2013
Sted: Haderslev - DK
Status: Offline
Point: 275
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn-Haderslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Glenn-Haderslev Glenn-Haderslev skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Oprindeligt skrevet af Glenn-Haderslev Glenn-Haderslev skrev:

Hvis det mig du spøger så fik jeg den idag og er i fuld gang med at teste er meget inponert over for godt den spiller på lav volum , har den kun på 15/20%


Den Cambridge er jeg godt nok også blevet ret interesseret i - er du glad for den og hvad spiller den på? 


Indtil videre er jeg godt tilfreds , er ik hel sikker på om jeg tager cxa80 istedt , men prøver lige et pr uger med CXA60 :) spiller på et sæt tangent prestige


Fik en god deal på ombytning til cxa80 så tager den istedt CXA60 :)
Det dør mine højtalere ik af
PS5
LG Oled C7
Tangent Prestige + Cambridge CXA80
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 15:37
Til top
Glenn-Haderslev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2013
Sted: Haderslev - DK
Status: Offline
Point: 275
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn-Haderslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

https://www.whathifi.com/cambridge-audio/cxa60/review



Stoler ik altid på whathifi mister gerne den ene stjerne for 20w mere og dac usb og bruger reviws siger det er meget det samme bare med flere kræfter


Redigeret af Glenn-Haderslev - 22-November-2019 kl. 17:37
PS5
LG Oled C7
Tangent Prestige + Cambridge CXA80
Til top
dtomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dtomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

At prøve at gøre rummet til den vigtigste faktor er selvfølgelig noget vås. Du kan ikke tage et par billige lortehøjttalere ind i det bedste rum i verden og få god lyd.

Du kan selv våse - rummet er vigtigste parameter for lydkvaliteten 😁
Et par hæderlige højttalere vil lyde godt i et ordentlig rum, hvorimod et par kanongode og dyre højttalere som alle andre højttalere vil lyder ad helvede til i et elendigt rum. 😉

Du må selv have oplevet det på diverse hifi-messer....de fornuftigt prissatte højttalere, som lød overraskende godt i rummet hvor der var gjort noget ud af rum-akustikken modsat de dyre high-end højttalere, som lød overraskende dårligt i rummet med de bare vægge og store vinduespartier.

Hvis ikke, så prøv at google lidt hvad de fleste professionelle og de fleste hifi entusiaster mener.
Om ikke andet, så står jeg i hvert fald ikke alene med mit synspunkt 🙂
Mange er de penge som folk har spildt på opgradering af hifi grejet uden gavn pga. en elendig rum-akustik.
Undertegnet inklusiv 😁

Tilføjet:
Dermed ikke være sagt, at billigere højttalere lyder bedre end dyrere. Slet ikke. Kun at rummet er den vigtigste altafgørende faktor for at højttalerne lyder det bedste de kan.


Redigeret af dtomsen - 22-November-2019 kl. 20:56
Til top
dtomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dtomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 18:10
Jeg har hørt både Marantz PM6006 og Cambridge CXA60, og kortvarigt haft førstnævnte i min besiddelse herhjemme før den røg retur igen.
PM6006 fremstod som alt andet end en forstærker med mange muskler og stramt fast greb om bassen, og det var altså på nogle meget letdrevne reolhøjttalere med en følsomhed på 91 db.
Selv min diminutive Trends Audio TA-10.2 SE synes at have mere bas 😁
Resten var ok til godt og selve forstærkeren ret musikalsk i mangel af et bedre ord.
Hvad muskler og mere bas angår, så var CXA60 meget bedre efter min mening, men dens “farvning af lyden” var desværre ikke min kop te. Men smag er jo meget individuelt.

P.S.
Jeg endte med en brugt Rotel RA-11 til soveværelset efter at have arbejdet mig igennem utallige forstærkere i 2.000-5.000 kroners klassen 🙂



Redigeret af dtomsen - 22-November-2019 kl. 21:24
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu