recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Coolman´s bio. Nu sker der noget.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Coolman´s bio. Nu sker der noget.

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 10:08
Vil det ikke kunne betale sig at ha en godt tæppe på også? fedt projekt
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Larmer din ventilationskanal?

Jeg har kigget på bl.a. Nilan, men det er jo nogle enorme kasser. Jeg skal bruge det til en enkeltstående bio-bygning og det er lidt overkill med et anlæg der kan varme et helt parcelhus.

Man kan på ingen måde høre ventilationen.
Hvis du ikke er interesseret i en decidert anlæg, så kan du også vælge bare at flytte luft fra et rum til bio'en.

Så skal du kun bruge motor, rør og rørdæmpere.
Så kan man eventuelt suge fra et rum der er fint ventileret og så blæse det ind i bio.

Man sætter dæmpere på foran motor (Både på suge og blæse siden) og så sætter man dæmpere foran både udsugning og indblæsning ventiler.


Så skal der nogle bøjninger og ventiler til.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af ldplusse ldplusse skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Men udover varmepumpe, kræves der så ikke også genindvinding af luft når man er i et 'forseglet rum'?

Når varmepumpen kører normalt, så kan jeg ikke hører den.
Den larmer så lidt at den ikke kan høres selvom der er helt stille i filmen.

Jeg har også et ventilationsanlæg fra Nilan, som tilgiver frisk luft hele tiden.
Det er den 'ventil' som kan ses i loftet foran varmepumpen.

Derved opstår der et svagt overtryk i rummet og luften presses ud af biografen ved døren.
Ventilationen suger i brygges lidt uden for biografen.

Det fungere godt og der er altid frisk luft i rummet.
Larmer din ventilationskanal?

Jeg har kigget på bl.a. Nilan, men det er jo nogle enorme kasser. Jeg skal bruge det til en enkeltstående bio-bygning og det er lidt overkill med et anlæg der kan varme et helt parcelhus.
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 10:22
Der er blevet lavet lærred og lagt gulv underlag med dampspærre (Det tykkeste underlag jeg kunne finde).
Jeg har ligeledes fået bygget 'riser' til den bagerste sofa.
Mangler gulvtæppe, loftbeklædning og projekter.

Jeg kan så småt begynde at teste og indstille lyden.
Jeg ligger nogle tæpper/dyner m.m. på gulvet for at simulere gulvtæppe.




Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Men udover varmepumpe, kræves der så ikke også genindvinding af luft når man er i et 'forseglet rum'?

Når varmepumpen kører normalt, så kan jeg ikke hører den.
Den larmer så lidt at den ikke kan høres selvom der er helt stille i filmen.

Jeg har også et ventilationsanlæg fra Nilan, som tilgiver frisk luft hele tiden.
Det er den 'ventil' som kan ses i loftet foran varmepumpen.

Derved opstår der et svagt overtryk i rummet og luften presses ud af biografen ved døren.
Ventilationen suger i brygges lidt uden for biografen.

Det fungere godt og der er altid frisk luft i rummet.


Redigeret af ldplusse - 03-August-2020 kl. 10:14
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 09:08
Men udover varmepumpe, kræves der så ikke også genindvinding af luft når man er i et 'forseglet rum'?
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2020 kl. 23:58
jeg bruger også varmepumpe i min dedikerede bio. Kan ikke huske hvor mange dB den kører med, men den høres ikke når filmen spiller. Smile
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2020 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hej, kan se, at du har en varmepumpe i rummet. Hvor meget larmer den? Har du også en form for ventilation i kælderen?  (Spørger fordi jeg selv er ved at se på lignende løsninger til kommende bio-byggeri)
Jonas, har du læst besøgsartiklen på forsiden om Brians Klipsch-hjemmebio.. Han bruger varmepumpe


Redigeret af Ning - 02-August-2020 kl. 23:45
Ning
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2020 kl. 23:26
Hej, kan se, at du har en varmepumpe i rummet. Hvor meget larmer den? Har du også en form for ventilation i kælderen?  (Spørger fordi jeg selv er ved at se på lignende løsninger til kommende bio-byggeri)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 13:14
Meget imponerende byggeri i træ. Men ved hvilken frekvens opstår der mon resonans i de diffusere der kun er ophængt i lægter?
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 11:46
Så er der lavet diffuser i front.


Der er diffusere på sidevæggene.


Der er kommet rammer op foran diffusere på bag og sidevægge.





Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 08:37
Ser godt ud og mega fedt med diffussere - Har selv i loftet over lytteposition og klar den bedste opgradering for surround oplevelsen herhjemme til dato. 

Kører du helt sort på alle vægge, lofte og gulv? - Er spændt på at se hvordan det reflekterer når du er færdig. Lige efter mit hoved som du laver den del :) 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu