recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Safari kompatibilitet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Safari kompatibilitet?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
stonefree Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-September-2006
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stonefree Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Safari kompatibilitet?
    Sendt: 26-November-2019 kl. 18:56
Skal da lige opdatere at med de seneste layoutændringer virker det igen OK i Safari
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@munch - hvorfor skulle recordere ændre i designet for at du kan føle det "passer" til din ipad læsning? En ting er at lave et responsivt design, som kan tilpasse sig de fleste enheder, noget helt andet er at platformen recordere kører på er en temmelig "gammel" platform. Det vil sige den er opbygget strukturelt ved hjælp af tabeller og iframes.  - ikke en synderligt god basis for et responsivt design. Desværre er det dem der har lavet opbygningen af forummet(web wiz), som er ansvarlige for at tingene ikke skalerer. Ikke recorderes admin gruppe.
Fordi det undrer mig det ikke fungerer som på 1000 vis af andre sider. Jeg ville gerne haen respons fra sidens ejere.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 12:24
@munch - hvorfor skulle recordere ændre i designet for at du kan føle det "passer" til din ipad læsning? En ting er at lave et responsivt design, som kan tilpasse sig de fleste enheder, noget helt andet er at platformen recordere kører på er en temmelig "gammel" platform. Det vil sige den er opbygget strukturelt ved hjælp af tabeller og iframes.  - ikke en synderligt god basis for et responsivt design. Desværre er det dem der har lavet opbygningen af forummet(web wiz), som er ansvarlige for at tingene ikke skalerer. Ikke recorderes admin gruppe.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Jeg har ingen problemer med at læse forum korrekt og bruger kun Safari på Mac og/eller iPad
Det er ikke det der er galt. Rec.dk forum fylder ikke bredden af skærmen ud når der læses med skærm horisontalt og udnytter ikke formatet på 10,2 tommer på ny iPad. Har lige opdateret til iOS 13.2.3 uden det har hjulpet.

Her bruger den hele skærmen i bredden måde horisontalt og vertikalt. 
Skrevet fra min iPhone, horisontalt 😉
Ja det er jo det der er underligt. Der er ingen tilpasning til 10,2 tommer skærm på rec.dk sw. På alle andre sider bliver de tilpasset.
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Jeg har ingen problemer med at læse forum korrekt og bruger kun Safari på Mac og/eller iPad
Det er ikke det der er galt. Rec.dk forum fylder ikke bredden af skærmen ud når der læses med skærm horisontalt og udnytter ikke formatet på 10,2 tommer på ny iPad. Har lige opdateret til iOS 13.2.3 uden det har hjulpet.

Her bruger den hele skærmen i bredden måde horisontalt og vertikalt. 
Skrevet fra min iPhone, horisontalt 😉
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Jeg har ingen problemer med at læse forum korrekt og bruger kun Safari på Mac og/eller iPad
Det er ikke det der er galt. Rec.dk forum fylder ikke bredden af skærmen ud når der læses med skærm horisontalt og udnytter ikke formatet på 10,2 tommer på ny iPad. Har lige opdateret til iOS 13.2.3 uden det har hjulpet.
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 21:44
Jeg har ingen problemer med at læse forum korrekt og bruger kun Safari på Mac og/eller iPad
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2019 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

det er en designmæssig ting @munch - det har intet som helst med "andre hjemmesider" at gøre - det har noget at gøre med at siden er designet på en specifik måde. hjemmesiden er sat specifikt til 1001 pixel i CSS'en. så jo større skærmbredde du har - jo mere "plads" vil der altså også være på de enheder du har. Siden er oprindeligt designet til at være til 1024x768 skærmopløsning. (det er jo altså et par dage siden der har været et redesign af siden!)

hvad angår reklamerne - det lugter lidt af et scaling issue - at safari er skaleret til +100% eller noget som gør at designet bryder sammen.
Jeg kører i øjeblikket med zoom 115%, som på ny iPad kan vælges direkte i adresselinien. Hvis ikke jeg gør det, er typerne for små til en iPad. Ulempen er at jeg må zig zagge siden for at læse al teksten. Så forventer der sker en opdatering af “designet”, så det passer til aktuel hardware.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2019 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af stonefree stonefree skrev:

I er formodentlig klar over at forum ikke har layoutet korrekt på Safari (Mac) i de sidste adskillige uger? Det egentlige indhold bliver placeret under reklamerne i venstre side

Vi har lige testet forum med flere Macs og Safari, og oplever ingen problemer.

Måske noget i din browser. Prøv evt. at rydde al browser cache for recordere.dk

  /Lars


Redigeret af Lars - 21-November-2019 kl. 21:13
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2019 kl. 21:09
det er en designmæssig ting @munch - det har intet som helst med "andre hjemmesider" at gøre - det har noget at gøre med at siden er designet på en specifik måde. hjemmesiden er sat specifikt til 1001 pixel i CSS'en. så jo større skærmbredde du har - jo mere "plads" vil der altså også være på de enheder du har. Siden er oprindeligt designet til at være til 1024x768 skærmopløsning. (det er jo altså et par dage siden der har været et redesign af siden!)

hvad angår reklamerne - det lugter lidt af et scaling issue - at safari er skaleret til +100% eller noget som gør at designet bryder sammen.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2019 kl. 20:20
Jeg oplever at forum ikke fylder skærmen helt ud i bredden på min nye iPad 7.gen. Det gør andre hjemmesider automatisk.
Til top
stonefree Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-September-2006
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stonefree Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2019 kl. 19:42
I er formodentlig klar over at forum ikke har layoutet korrekt på Safari (Mac) i de sidste adskillige uger? Det egentlige indhold bliver placeret under reklamerne i venstre side
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu