recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet mellem 2 huse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internet mellem 2 huse

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
LeneT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeneT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Internet mellem 2 huse
    Sendt: 23-November-2019 kl. 17:32
Hytte i Sverige. Nabo har fibernet han gerne vil dele. Afstand 30 m. Hvad er den bedste løsning?


Redigeret af LeneT - 23-November-2019 kl. 17:33
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 18:03
Hej.

Jeg har i udlandet haft en WiFi internet forbindelse. Masten stod 2 km væk og det virkede godt.

Den lokale ISP brugte udstyr fra Ubiquiti.

De satte en NanoStation NSM5 op hos mig, den kørte på 5 Ghz.


Jeg ved at der et nogle Kolonihave Foreninger i Danmark der også bruger udstyr fra Ubiquiti.

Hilsen Carsten.

Til top
cakke Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2016
Sted: 6230 Rødekro
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 15:49
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 15:58
træk et kabel imellem husene og lav et seperart netværk over hos dig. På den måde sikre du dig bedst mulig signal 
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
fredvej Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2010
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

træk et kabel imellem husene og lav et seperart netværk over hos dig. På den måde sikre du dig bedst mulig signal 

Kan man købe Ethernet-kabel i metermål som er velegnet til udendørs brug / nedgravning i fugtig jord ?

Grav et forholdsvist solidt rør ned til at føre kablet i, det beskytter mod muldvarper og andre sjove dyr.  Hvis kablet tager skade er det nemmere at trække et nyt kabel i røret, frem for at nedgrave et nyt kabel.


Redigeret af fredvej - 24-November-2019 kl. 21:30
Til top
larxxor73 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-September-2018
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larxxor73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 21:57
Der findes udendørs netværkskabel til tomrør. Men lige en advarsel.
Hvis der går overgang i noget, og der udbryder brand så står du skidt iflg danske regler. Måske også svenske. 
Du kan bruge optiske kabler, men det er dyrt i installation. 
Directional wifi virker som nemmeste sikreste løsning. 
Det bruges mange steder med succes. 
Til top
uhrskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-August-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uhrskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af larxxor73 larxxor73 skrev:

Der findes udendørs netværkskabel til tomrør. Men lige en advarsel.
Hvis der går overgang i noget, og der udbryder brand så står du skidt iflg danske regler. Måske også svenske. 
Du kan bruge optiske kabler, men det er dyrt i installation. 
Directional wifi virker som nemmeste sikreste løsning. 
Det bruges mange steder med succes. 
Hvad er det for nogen regler?
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 07:21

Hvis der går overgang i noget, og der udbryder brand så står du skidt iflg danske regler. Måske også svenske. ???

Risikoen for brand er vel generelt ikke eksisterende for netværkskabler, og derudover betydeligt mindre ude end inde.

Der fåes netværkskabler der er beregnet til nedgravning

Kan ikke se problemet


Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 00:50
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:


Hvis der går overgang i noget, og der udbryder brand så står du skidt iflg danske regler. Måske også svenske. ???

Risikoen for brand er vel generelt ikke eksisterende for netværkskabler, og derudover betydeligt mindre ude end inde.

Der fåes netværkskabler der er beregnet til nedgravning

Kan ikke se problemet
Husk at købe og opsætte en galvanisk adskiller. Den sikrer også imod spændingsforskel efter måleren som ofte kan brænde netværksudstyr af.

Som f.eks. denne: https://www.av-cables.dk/ubiquiti-produkter/ubiquiti-ethernet-surge-protector-gen2.html

Hvis jeg havde noget ordentligt netværksudstyr med SPF moduler i begge ender, så ville jeg trække fiber igennem tomrør. Det er ikke så dyrt hvis man køber et færdigt kabel og ruller det overskydende op.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 06:00
Den der ubiquiti ting er en surge protector, altså en overspændingsbeskyttelse. Det er ikke en galvanisk adskillelse!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 06:58
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Den der ubiquiti ting er en surge protector, altså en overspændingsbeskyttelse. Det er ikke en galvanisk adskillelse!

Klaus

Hej.

Man skal jo bruge en i hver ende. Så de to vil være galvanisk adskilt.

Hilsen Carsten.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 09:21
Nej, den har ingen isolering.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu