|
Backup af billeder - på dvd og hdd |
Besvar |
Forfatter | |
Casper
Guld medlem Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 598 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-November-2019 kl. 18:10 |
Hej.
Jeg vil blot høre om jeres erfaring i forhold til backup af billeder på DVD? De har vel egentlig begrænset levetid? Jeg har både på harddiske (flere) og så også en dvd'er, men tænker også om man skulle gå videre - til fx. NAS eller lign.. På forhånd tak
|
|
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2202 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke DVD. Det har jeg aldrig brugt. Jeg bruger eksterne harddiske og USB-pinde. Derudover, så bruger jeg diverse online-drev, når noget skal deles med andre. |
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Flash drive eller USB pinde som de også kaldes har typisk en dårlig MTBF “mean time before failure”
Specielt de billige, The el-cheapo..... og så har de med at forsvinde eller stjålet etc. Hold dig væk fra DVD eller lign. Man kan jo ikke forud se fremtiden, men lige pludselig en dag er det ikke til at skaffe et fungerende drev. 1. Køb en harddisk til din backup og 2. Læg ligeledes din backup i Cloud Jeg har backup på disk via timemachine og backup i Cloud på alt. Ud over det er alle mine billeder også i Cloud via Adobe Creativ Cloud. |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger Keepit, som jeg har via min forsikring til 400 kr om året for ubegrændset backup af 3 klienter.
Så lige nu har jeg omkring 6Tb billeder og andet liggende hos keepit. Derudover har jeg en lokal backup på en NAS. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |