recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI/arc og eARC/Projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI/arc og eARC/Projektor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI/arc og eARC/Projektor
    Sendt: 27-November-2019 kl. 10:04
Hej
Jeg har brug for noget teknisk hjælp.

Hvis jeg har en blu ray afspiller med 2 hdmi udgange, 1 til lyd og 1 til billede. Sender jeg så bare billedet direkte fra Bluray til projektor uden om receiveren eller skal den igennem receiverens passthrough ?

Jeg overvejer skift af receiver, men kan ikke helt vurdere om jeg har behov for ne receiver med eARC når jeg nu kører med projektor da der jo ikke er noget lydsignal der skal retur. Har det overhovedet nogen betydning ligegyldigt om Bluray afspilleren har 2 eller kun 1 HDMI udgang ?
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2019 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Willads Willads skrev:

Har det overhovedet nogen betydning ligegyldigt om Bluray afspilleren har 2 eller kun 1 HDMI udgang ?

Med nyere receivere - nej. Jeg kører selv lyd til receiver og billede direkte til PJ, men det er fordi jeg har en over 10 år gammel receiver. Din 922, og hvad du overvejer at skifte den ud med, kan sagtens klare både lyd og billede.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu