recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Beam vs Playbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Beam vs Playbar

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Beam vs Playbar
    Sendt: 29-November-2019 kl. 18:50
Jeg overvejer at skifte til sonos. Jeg vil gerne have hdmi og kigger derfor på Beam. Omvendt tænker jeg der må være mere lyd i playbar. Er der mon en der har erfaringer med begge to og kan berette lidt?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 19:10
beam er lidt nyere og kan styres via arc. 

Playbar har kun optisk ind 

Syntes de spille meget ens.   Men fortjener begge en sub 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 19:15
Det er præcis som du forventer. Beam har flere funktioner, men Playbar lyder bedst.

Men det med HDMI, er ret lige meget. Den kan alligevel ikke afviklse andet end Dolby Digital, hvilket du alligevel kan klare over Toslink (som Playbar har). Så hvis ellers dit TV har Toslink udgang (også kaldet S/PDIF, eller bare optisk), så ville jeg vælge Playbar. Stemmestyring over Google Assistant eller Alexe kan alligevel bare tilføjes med en Google Home Mini eller en Echo Dot.

Du kan evt. supplere med et par Ikea Symfonisk som baghøjttalere. Meget billigere (ja, faktisk halv pris) end at købe Sonos One, plus jeg personligt mener de ser flottere ud på deres ophæng, end One gør på de ophæng man kan få til dem.
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 19:38
tak for input. Prisen spiller jo også ind og lige nu koster playbar det samme som to Beam. Jeg kan bare ikke helt finde ud af om man får ca det dobbelte for pengene
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 20:00
jeg prøvede en beam, men den var lidt for tynd i lyden så den kom tilbage til hifiklubben. jeg har ikke prøvet en playbar. 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 06:59
Jeg har haft begge - og playbase forinden sags skyld også.
Jeg skiftede dem alle ud til beam, netop for hdmi.
Jeg ville gerne have cec og det kræver jo altså hdmi.

Men jeg syntes lyden var alt for kedelig.
Bevares det er en god højtaler til prisen og størrelsen taget i betragtning.
I sidste ende valgte jeg cec/AirPlay/stemme assistent fra og vendte tilbage til playbaren. Den levere bare en større lyd og virker (i mine øjne) generelt bare som en bedre balanceret højtaler og som en højtaler man har investeret mere tid i.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 08:06
@Bromberg, så Playbar er ligefrem bedre end Playbase også? For de koster jo det samme.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu