recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilkobling af soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilkobling af soundbar

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Boeniz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boeniz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilkobling af soundbar
    Sendt: 30-November-2019 kl. 11:21
Hej folkens.

Jeg har endelig fået taget mig sammen til at investere i et nyt TV - LG Oled C9 (55"), og hold da op hvor er det godt.

Jeg er imidlertid en total spasser mht. opsætning og diverse tilslutninger. Jeg roder rundt med det uden HELT at vide, hvad jeg laver. Det eneste jeg har tilsluttet er en Shield (gammel model) og en Denon Heos soundbar. Det hele skal styres fra en Harmony Ultimate. Og det er altså hér det går lidt galt for mig. Jeg har efter megen møje og besvær endelig fået Harmonyen til at spille sammen med både TV og Shield, men jeg har lidt problemer med soundbaren.

Jeg har slået al CEC (SimpLink) fra, da jeg kan forstå, det kan konflikte med Harmony, men så syntes jeg ikke, jeg samtidig kan forbinde sounbaren med hdmi arc, som vel er det optimale? Lige nu har jeg forbundet med optisk, og det fungerer, men jeg har ikke nogen "niveau-bjælke", når jeg jeg ændrer/muter volumen. For øvrigt kan jeg slet ikke bruge LGs egen fjernbetjening til lyden, når jeg har fobundet med optisk kabel...

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig lidt på vej? Hvad er det jeg ikke har fattet, og hvad er det jeg overser????
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 11:32
 Der skal bruges CEC, så tænder/slukker Soundbar når TV tændes/slukkes, ligeledes når du bruger Shield og tænder/slukke den så tændes/slukkes TV og Soundbar ligeledes. Lydstyrke på Soundbar styres så når der skrues op/ned på TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Boeniz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boeniz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 11:53
Tak for svaretThumbs Up

Så historien om, at Harmony remoten vil konflikte med CEC-systemet, skal jeg ikke tage så tungt?

Anyway, jeg må jo prøve, og så se, hvad der sker.
Til top
Boeniz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boeniz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 16:04
Det spiller desværre ikke... Når CEC er slået til - hvilket sker automatisk, når jeg sætter lydudgangen til hdmi (Arc) på TVet - går der noget galt med aktiviterne i Harmony, så bla. tænd/sluk kommandoerne ikke funker...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 16:21
 Der er noget som ikke er sat korrekt op, Her virker det på den måde jeg skrev tidligere opslag, dog er det ikke en Soundbar, men en SR Reciver, har ingen universal Remote.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Boeniz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boeniz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 16:29
Jeg er rigtig glad for min Harmony remote, som også kan styre mit Sonos og mine Hue pærer, så vil meget gerne have den til at spille med LG TVet (og Shielden). Jeg tror såmænd godt, jeg kan få det til at virke med LG fjernbetjening, men dels er jeg ikke vild med dens pege-dims, dels er den bedre halvdel glad for Harmony remoten Big smile Men tak fordi, du tog dig tid at svare Smile
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 22:09
Min erfaring er at der går ged i den hvis man bruger Harmony remote sammen med HDMI-CEC. Husker ikke helt hvorfor det var sådan, men mener der er fordi Harmonien kommer "ud af sync" med de operationer som HDMI-CEC automatisk udfører. Harmony'en forventer at enhederne er i en bestemt tilstand for at de kommandoer den sender virker.

Så jeg droppede det med mit LG C8 og disablede CEC. Jeg kører min TV lyd via optisk til min receiver. Og jeg kører udelukkende med Harmony til styring af alle enheder (TV, Receiver, Shield, ATV4k).

Nu har jeg ikke erfaring med at forbinde en soundbar, men jeg mener at huske at man ikke kan regulere TV'ets lydstyrke på det optiske output på LG fjernbetjeningen men at det skal reguleres på den eksterne enhed i dit tilfælde en soundbar. Mener at det optiske output er et fast output niveau. .

Håber du får det til at spille.

Til top
Boeniz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boeniz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 11:53
Jeg er nu tilbage på optisk, og har slået CEC fra. Alting virker, og jeg kan fint styre lyden fra Hamony. Jeg er nødt til at indstille kontrol af lyd til soundbar på harmony, da TVet åbenbart ikke kan kontrollere lyd via optisk. Kan det virkelig passe? Problemet/irritationen går på, at jeg mangler noget OSD for lydniveauet, når jeg forbinder på denne måde.

Måske det bare er min HEOS-soundbar, der ikke har noget OSD...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 12:22
Hvis du sender lyd fra tv til soundbar, kan du aldrig komme til at se soundbarens eventuelt indbyggede OSD, da billedet ikke går gennem soundbaren.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Boeniz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boeniz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 12:37
ModtagetThumbs Up

Hvis jeg forbinder med HDMI, og glemmer alt om Harmony, kommer der godt nok et lyd symbol frem, når jeg skruer op og ned med LG'ens fjernbetjening, og det er da bedre end ingenting Big smile

Kan man egentlig forbinde soundbar med HDMI og samtidig slå CEC (SimpLink) fra, så Harmony har kontrollen uden at komme i konflikt med noget?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Boeniz Boeniz skrev:

ModtagetThumbs Up

Hvis jeg forbinder med HDMI, og glemmer alt om Harmony, kommer der godt nok et lyd symbol frem, når jeg skruer op og ned med LG'ens fjernbetjening, og det er da bedre end ingenting Big smile

Kan man egentlig forbinde soundbar med HDMI og samtidig slå CEC (SimpLink) fra, så Harmony har kontrollen uden at komme i konflikt med noget?

Ja det kan du fint.0
Til top
Boeniz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boeniz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 12:59
Så skal det da prøves LOL For Sørensen det er mange muligheder, når man bare fumler sig frem... Og det tager faktisk sin tid, hver gang en ny mulighed testes. Godt fruen ikke er hjemme lige nuTongue
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu