recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ip camera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ip camera

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Nielsen1967 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nielsen1967 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ip camera
    Sendt: 30-November-2019 kl. 12:07
Hej

Kunne godt tænke mig overvågning.. 

Og vil høre hvad i kan anbefale..

Har kigger på hikvision. 

På forhånd tak 
Til top
cakke Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2016
Sted: 6230 Rødekro
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 13:39
ds2185 et kamera til en god pris
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 16:57
Der er mange kamera muligheder...

Du kan komme et svar nærmere ved at afklare følgende:

Hvad ønsker du af opløsning?

Hvordan skal det tilsluttes netværk?

Hvordan skal det have strøm?

Skal det have IR (filme i mørke)?

Skal det kunne styres (roteres/vinkles)?

Skal det have indbygget mikrofon?

Skal det have indbygget højtaler?

Hvor skal optagelserne lagres (SD kort i kameraet, lokal server, cloud)?

Hvordan skal der optages (altid, tidsbestemt, ved bevægelse, kombi)?



De sidste spørgsmål hænger sammen med "optagelses" softwaren, der findes freeware, open source, og kommercielt software, som i mange tilfælde kræver en licens pr. kamera.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 17:21
hikvision, poe med synology surveillance station virker super for mig.
dog er licenser peberet til synology, men det er jo op til dig at vurdere.

køb hikvision ved en forhandler, ikke en af kina modellerne, dem har jeg ikke været heldig med.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 17:55
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 19:41
skal det være trådløs? Hvis ikke bruger jeg selv dahua 4433 fra eBay til ca 350.- stk. Super gode, brugte hikvision før. Dertil en poe switch til det antal kameraer du skal bruge. Brugt selv før Cisco som er lidt dyre, men nu TP link som til priser har gjordt det rigtig godt. Bruger selv Synology da de har super app og nemt. Har ellers brugt blue iris, netcam view, milestone og aviligion. Med Synology følger licens til to kamera med og ca 500 for ekstra kamera, men synes pga nemhed det er prisen værd.
Til top
Nielsen1967 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nielsen1967 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 20:09
Det skal ikke være trådløs.. Ellers ikke de store krav.. Dog alt man kan køre køre PoE
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 21:25
Jeg har ikke selv noget, men en kollega har været forbi mange kamera, indtil han er landede på ubiquiti kameraerne.


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 01:38
jeg har 2 Hikvision kameraer, tilsluttet en POE Switch også kører det på min Synology Nas, 
Vil tro jeg har haft det kørende i 5 år nu,
Det ene kamera købte jeg i en dansk netbutik, til 1500kr,
Og det andet kamera købte jeg via Amazon et sted i Østen for 500kr.

Vis man vil have flere kameraer end 2 skal man købe extra kamera licenser til Synology Nas, kan ikke lige huske prisen men mindes de var lidt pebret,
Men måske et det muligt at flytte kameraer licenser fra en anden Nas, det overvejede jeg ihvertfald som en mulighed, for min bror har også en Synology Nas, men bruger den ikke til overvågning,
Men nåede aldrig videre med at undersøge det, men vis det dr muligt kan man jo spare licenser på den måde.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 07:29
Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:


Men måske et det muligt at flytte kameraer licenser fra en anden Nas, det overvejede jeg ihvertfald som en mulighed, for min bror har også en Synology Nas, men bruger den ikke til overvågning,
Men nåede aldrig videre med at undersøge det, men vis det dr muligt kan man jo spare licenser på den måde.

man kan ikke flytte de to standard licenser fra en synology til en anden, man kan dog, hvis de begge kører 24/7 sætte dem op i CMS, og udnytte den ene nas som klient i surveillance station, og dermed gøre brug af de 2 licenser på feks master CMS, så denne kan køre 4 kamera. 
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 19:29
bruger også CMS, bare lidt træls når det ene “site” er nede så slår surveillance station delvis fra pga manglende licenser
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Nielsen1967 Nielsen1967 skrev:

Det skal ikke være trådløs.. Ellers ikke de store krav.. Dog alt man kan køre køre PoE


Kunne vi ikke komme lidt nærmere, hvad du har i tankerne?

Det er ligesom, hvis du spurgte til hvilken bil du skal købe, og så nævner du, at krav blot er være en benzin model og den skal have anhængertræk... Og så er det altså ikke let at hjælpe dig med noget brugbart Smile

Hvad skal du overvåge? Skal optagelserne gemmes? Hvor mange kameraer? Hvor teknisk anlagt er du?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu