recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T2/HbbTV eller ATV4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-T2/HbbTV eller ATV4K

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Draco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 21:16
Lennon => ? broadcast kvalitet?
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Draco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 21:16
miri => som jeg læser JodanDK's kommentar 14:31 så er det langt fra alle der opdatere deres systemer, så vil jo kunne opleve at det hurtigt (software) bliver forældret.. mens en boks vil blive opdateret løbende..

Så fordi den virker med TV2 nu, er ikke = den gør det om 5/10år.. (hvilket jo nødvendigvis heller ikke gør det på en boks, men så kan boksen udskiftes til langt under hvad en ny skærm koster)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 21:31
Ja, der er ingen tvivl om, at indbygget smart-tv har en begrænset levetid. Men så kan du købe en boks til den tid.
Det lyder som jeres tv behov for tv i dag er begrænset, så hvis I vil gå boks vejen, så er Xiaomi Mi Box S også en mulighed til ca. det halve af de andre bokse...

miri
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Draco Draco skrev:

klausDM => Kvalitet i produktet (Hardware, TV, Skærm, Lyd mv) eller om signalet (kan levere f.eks. full HD/4K, så skrapt at man kan stå med en lup 2cm fra skærmen og skære sig på pixels som står så knivskarpt eller om det fint når man sidder 3m væk også kan se hvad der sker på TV'et) ?

Bare generel billedkvalitet......

Du skal som minimum teste det, inden du satser på det.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Draco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 22:38
KlausDM => Teste hvordan og hvilket skal jeg teste? (nVidia, HbbTV, Boxer??)
Er det Smart TV'et du mener?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 22:47
At billedkvalitet på streaming er noget du kan leve med.

Jeg kan ikke rigtig.
Har en ATV4 og er ikke imponeret over eksempelvis DRs kvalitet.


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 06:47
 Vis du køber et Apple tv 4K nu 
Kan du selv vælge om du vil se DR via deres gratis App også kan du tilkøbe TV2 for 49kr om måneden for en kanal,
Også dækker den dit behov, 
Og det er den billigste løsning, 
Boxer kommer også med en app til Apple tv næste år, 
Så kan du selv vurdere om du synes Boxer har noget at tilbyde dig jo.
Du kan så også beholde dit gamle tv, 
Og der følger en fjernbetjening med til Apple tv, ret vigtigt vis du ikke har en tablet du kan styre med, 
Så skal din 3 årig datter bruge din smartphone vis du køber en chromecast, 
Og Apple TV4K er 2.gen
1.gen med apps var Apple TV4 der udkom i 2015, hvor jeg købte et til 1200kr det har jeg solgt i år for 800kr,
Så det har kostet mig 100kr om året at have et Apple tv, 
Og opgraderede kun til Apple tv 4K fordi jeg købte et nyt Oled 4K tv ellers var der jo ingen grund til at skifte til et nyt Apple tv,
ved køb af et Apple tv får du vist også 12 måneders gratis Appletv plus med i købet, så kan du jo se en gratis serie eller 2 der vis du har lyst til det også.


























Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Draco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 08:06
KlausDM => Det må jo komme an på en prøve,
Det som den ældste ser (Omsen og momsen, Ude på noget, Nu det ikke sjovt længere, Snøvsen og andre danske serier/film på DVD fra 80'er/90'erne) den kvalitet er rigelig fin
Ramasjang via Boxer er også helt fin..

Det nuværende TV er nok mimimum 10år gammelt (Phillips 32PFL5604/H) og billedkvaliteten er fin på det til vores behov.

Der vil selvfølgelig være en del anderledes, når der bliver købt et nyere 49"/50" måde med lysstyrke og farver, men da vi i forvejen ikke ser Netflix (har haft købt gavekort et par gange) og ser film særlig ofte, så tænker jeg streaming kvalitet er fint..

Madsklit => Køber tidligst noget i den nye år..

Det nuværende TV (se overstående kommentar til KlausDM) trænger til en udskiftning, da flere knapper mv er begyndt at svigte og vi skal genstarte det ofte..

Så min ide 3) er måske på sigt en dårlig løsning, da TVét alligevel måske ikke holder 5år endnu.. alternativt kan det gemmes til den ældste måske skal have noget på hans (Jeg har ikke nogen datter) værelse.

Vores børn har ikke adgang til vores telefoner.

Apple TV4K blev lanceret i September 2017 og teoretisk 5. generation, men da TV4 "kun" er HD, og ATV4K er første med 4K, nævner jeg det som 1.gen 4K

https://buyersguide.macrumors.com/#Apple_TV

Det er 807dage siden der sidst er sket noget på Apple TV hardwaren, så da der ikke er noget akut behov, så kan jeg ligeså godt se tiden an..

Ilf. Macrumors er der "hints" om en måske ny apple TV i IOS13, men om den bliver til noget eller om de undlader ved man ikke..

Kan se at nVidia Shield lige er blev opdateret
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 09:59
3.

Vi gjorde det for et års tid siden og lever fint med funktionalitet, udvalg og billedkvalitet (på et 65" TV).

For os er højeste billedkvalitet kun vigtig når der ses film, og de ses ikke på DR og TV2. Den Store Bagedyst - og lignende "kvalitets TV" i super skarp billedkvalitet - er ikke så vigtigt...


Redigeret af Deschain - 01-December-2019 kl. 10:04
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Draco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2019 kl. 10:47
En lille update.

Har prøvet en Chromecast, for at se kvaliteten på det nuværende for at se kvaliteten som Klaus DM er inde på.

Nu vil der være forskel på vores nuværende og et nyt, men hvis kvaliteten er væstentlig dårligere på det nuværende, så vil det blive endnu værre på et nyt TV:

Jeg kan ikke se eller høre forskel på om jeg ser Boxer (via antenne), DR TV App eller Boxer TV App på Android. (Har ikke prøvet TV2 app'en)

Men oplevde at DR´s app flere gange, smed casten af, så man skulle recaste flere gang, nogle gang kun 2min efter man havde sat den igang.

Boxer Appén virker fint, der er også en TVguide over alle ens kanaler.

At bruge en chromecast til alm TV, har vi så også fundet ud af slet ikke virker for os, da vi skal bruge en mobil til al ting, sikkert fint hvis man kun ser HBO/Netflix osv..

Men at skulle bruge mobilen for at skifte kanal for vores børn, dur ikke.

Så tænker at prøve i det nye år at anskaffe en nVidia Shield TV eller TV pro, om det er nemmer med en "rigtigt" fjernbetjening
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2019 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Draco Draco skrev:

Jeg kan ikke se eller høre forskel på om jeg ser Boxer (via antenne), DR TV App eller Boxer TV App på Android. (Har ikke prøvet TV2 app'en)

Hvis du ikke kan se forskel på antenne udgaven af DR og den på app, må du sidde langt væk fra en lille tv.

Okay, du skrev selv 32” :-)

Herhjemme med 2,5-3 meter fra et 50” tv er der stor forskel mellem antennesignal og streaming (via ATV4K).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Draco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2019 kl. 16:16
klausDM => Har lige målt.. vi sidder ca 4m fra TVet..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu