recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Multiroom med passive højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Multiroom med passive højttalere

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2019 kl. 15:10
Jeg synes godt nok det her Multiroom, og hvad snakker med hvad er lidt jungleagtigt. 
Umiddelbart virker Sonos som et af de bedre “økosystemer”, hvor man kan lave køer og playlister, der kan plukke på tværs af kilder. 
Men det virker også ganske lukket, og dyrt. 
Hvis der skal passive højttalere indover kræver det umiddelbart Sonos Connect:Amp (gl, ca 4000kr) eller Sonos Amp (ny, ca 5200kr, lige nu 4500kr). 
Eller en hvilken som helst forstærker forbundet med en Sonos Connect (gl, ca 3000kr!) eller Sonos Port (ny, ca 3400kr!).*
* Er sådan et “Sonos bindeled” meget mere avanceret end en Chromecast Audio eller AirPlay dimser, siden de er så pebrede (og fysisk større)?

Hvis jeg istedet går Airplay2 vejen, så kan jeg umiddelbart vælge en hvilken som helst forstærker parret med fx en Airport Express, eller ATV. 
Det er i hvert fald en billigere vej at gå (men uden mulighed for at “mixe kilder, når jeg spiller musik”).

Hvis jeg nu vælger AirPlay2 som “distributionsmetode”, så vil jeg kunne spille multiroom på alle enheder der har Airplay2 (Sonos eller ej), ikke?
Så kunne en Sonos Amp og et par Symfonisk godt indgå i mixet, og så kan man med tiden tilkøbe Sonos Amp til hvert sæt passive højttalere og en Sonos Port til surroundanlægget, og over tid foretage skiftet til “Sonos distributionsmetode”. 

Er der noget i ovenstående jeg helt har misforstået?

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
BeoBrians Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2019
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeoBrians Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2019 kl. 20:39
Airport Express understøtter ikke Airplay 2, og findes heller ikke som ny mere.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2019 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af BeoBrians BeoBrians skrev:

Airport Express understøtter ikke Airplay 2, og findes heller ikke som ny mere.

Jeg er klar over de ikke kan købes fra ny. 

Jeg synes nu dette link beskriver dem som AirPlay 2 kompatible med nyeste firmware: https://support.apple.com/da-dk/HT208728#airplay2

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2019 kl. 04:59
Der er en opdatering, så airport Express understøtter AirPlay 2.

Jeg har selv to stykker.


Redigeret af Mufti - 08-December-2019 kl. 05:00
Til top
BeoBrians Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2019
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeoBrians Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2019 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Der er en opdatering, så airport Express understøtter AirPlay 2.

Jeg har selv to stykker.

Gud er det rigtigt, det vidste jeg sgu ikke. Det er da genialt, men øv de så ikke sælger den mere.

Tak for rettelsen.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2019 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Jeg synes godt nok det her Multiroom, og hvad snakker med hvad er lidt jungleagtigt. 
Umiddelbart virker Sonos som et af de bedre “økosystemer”, hvor man kan lave køer og playlister, der kan plukke på tværs af kilder. 
Men det virker også ganske lukket, og dyrt. 
Hvis der skal passive højttalere indover kræver det umiddelbart Sonos Connect:Amp (gl, ca 4000kr) eller Sonos Amp (ny, ca 5200kr, lige nu 4500kr). 
Eller en hvilken som helst forstærker forbundet med en Sonos Connect (gl, ca 3000kr!) eller Sonos Port (ny, ca 3400kr!).*
* Er sådan et “Sonos bindeled” meget mere avanceret end en Chromecast Audio eller AirPlay dimser, siden de er så pebrede (og fysisk større)?

Hvis jeg istedet går Airplay2 vejen, så kan jeg umiddelbart vælge en hvilken som helst forstærker parret med fx en Airport Express, eller ATV. 
Det er i hvert fald en billigere vej at gå (men uden mulighed for at “mixe kilder, når jeg spiller musik”).

Hvis jeg nu vælger AirPlay2 som “distributionsmetode”, så vil jeg kunne spille multiroom på alle enheder der har Airplay2 (Sonos eller ej), ikke?
Så kunne en Sonos Amp og et par Symfonisk godt indgå i mixet, og så kan man med tiden tilkøbe Sonos Amp til hvert sæt passive højttalere og en Sonos Port til surroundanlægget, og over tid foretage skiftet til “Sonos distributionsmetode”. 

Er der noget i ovenstående jeg helt har misforstået?

Mvh Michael

Jeg tænker at du mangler at definere hvad det skal kunne. - En ting er at kunne høre tidal eller spotify i alle rum, men hvad med tv/game lyd, pladespiller, CD, server, eller hvad du nu har. Før du har det på plads er det ikke til at komme med at bud på hvad der vil virke eller ikke virke, for dig.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2019 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Jeg tænker at du mangler at definere hvad det skal kunne. - En ting er at kunne høre tidal eller spotify i alle rum, men hvad med tv/game lyd, pladespiller, CD, server, eller hvad du nu har. Før du har det på plads er det ikke til at komme med at bud på hvad der vil virke eller ikke virke, for dig.

Det der primært skal spilles i flere rum er musik. 
Enten fra en streamingtjeneste, mit iTunesbibliotek eller fra (net) radio.
Det vil være fra iPhone, iPad eller MacBook som tingene ser ud nu. 
Jeg har ikke købt en CD i årevis, og ejer ikke pladespiller. 
Tv/Game synes jeg ikke giver mening af spille andre steder end der hvor der er billede på. 

Mvh Michael

Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2019 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Jeg tænker at du mangler at definere hvad det skal kunne. - En ting er at kunne høre tidal eller spotify i alle rum, men hvad med tv/game lyd, pladespiller, CD, server, eller hvad du nu har. Før du har det på plads er det ikke til at komme med at bud på hvad der vil virke eller ikke virke, for dig.

Det der primært skal spilles i flere rum er musik. 
Enten fra en streamingtjeneste, mit iTunesbibliotek eller fra (net) radio.
Det vil være fra iPhone, iPad eller MacBook som tingene ser ud nu. 
Jeg har ikke købt en CD i årevis, og ejer ikke pladespiller. 
Tv/Game synes jeg ikke giver mening af spille andre steder end der hvor der er billede på. 

Mvh Michael


Så gætter jeg på at det vil være nemmest at blive helt i apple-land. I hvert fald hvis dit "apple bibliotek" er kopibeskyttet eller er i et eller andet underligt appleformat. Jeg er dog ikke så meget hjemme i apple, så der er nok andre der bedre kan bidrage.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2019 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Så gætter jeg på at det vil være nemmest at blive helt i apple-land. I hvert fald hvis dit "apple bibliotek" er kopibeskyttet eller er i et eller andet underligt appleformat. Jeg er dog ikke så meget hjemme i apple, så der er nok andre der bedre kan bidrage.

Det er i hvert fald klart billigst at blive i Apple-land (Shocked det lyder helt forkert! LOL).
En Airport Express for hvert sæt højttalere der skal drives, sat til en receiver.
Jeg har nogle gamle Onkyo surroundreceivere stående, og de kan køre flere zoner, så det kan blive en start på Multiroom (der skal så vist en Airport Express til hver zone, hvis jeg vil kunne styre det hele "kun" med AirPlay 2).

Jeg har ikke Apple Music.
Min streaming løsning er Telmore Musik.
Min musik der ligger i iTunes biblioteket er mp3.

Jeg har en lille plan om, at købe to Symfonisk højttalere som natborde til soveværelset, men det bliver sp over AirPlay 2 i første omgang.

Når/hvis jeg så tager springet til Sonos økosystemet, så er det en Sonos Port til hver receiver, eller udskifte receiverne med Sonos Amp.

Men får jeg fat i Symfonisk, så kan jeg jo snuse til, hvor meget bedre Sonos app er i forhold til bare at køre AirPlay 2.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Så gætter jeg på at det vil være nemmest at blive helt i apple-land. I hvert fald hvis dit "apple bibliotek" er kopibeskyttet eller er i et eller andet underligt appleformat. Jeg er dog ikke så meget hjemme i apple, så der er nok andre der bedre kan bidrage.

Det er i hvert fald klart billigst at blive i Apple-land (Shocked det lyder helt forkert! LOL).

Ja Smile Så ved man, at Sonos er dyrt Confused 
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 10:19
Hvis du absolut vil beholde dine analoge højtalerer vil det nemmeste være af købe en sonos forstærker og sætte på dem, så kan du få stereo lyd i alle rum på en enkelt og nem måde
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu