recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ombygning, input modtages gerne.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ombygning, input modtages gerne.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ombygning, input modtages gerne.
    Sendt: 30-November-2019 kl. 21:56
.

Redigeret af KevinL - 29-Juni-2020 kl. 18:25
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 21:56
.


Redigeret af KevinL - 29-Juni-2020 kl. 18:25
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 21:57
Reserveret
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 10:55
Mine tanker ...

"Jeg ønsker en god oplevelse når jeg sætter mig ned for at se en film."

Det er jo ret subjektivt.

Drop idéen om Atmos. Med dén udformning af stuen, hvor sofaen står op ad bagvæggen og nogle af højttalerne spiller lige så meget ud i køkkenet, bliver det et virkeligt rodet lydbillede. Måske ville du synes det lød fedt, men så er det kun fordi du ikke har hørt hvordan det skal lyde. Der er i hvert fald ingen grund til at køre med fire højttalere i loftet.

Akustiske forbedringer ... spørg igen, når du ved hvad der er behov for at forbedre.

Hvorfor egentlig købe nye højttalere? Noget i vejen med de eksisterende?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 12:24
Lækkert med ombygning!

Et par inputs:

- Forsøg at bruge samme højttaler til front og center. Se gerne om du kan få budget til at bruge 7.3'eren over hele fronten. Det er så vigtigt med en god centerhøjttaler (det er ikke bare dialog den indeholder).

- Jeg mener, modsat Jacobe, ikke at du nødvendigvis skal droppe Atmos. En 5.1.2 opsætning kan give god mening hvor du har loftshøjttalerne lidt foran. Det bliver sværere at få placeret fire loftskanaler korrekt dog.

- Kan se du er låst ift. sub-placering hvilket er ærgerligt. Din nuværende placering er den absolut dårligste placering af en subwoofer desværre. Hvad med noget in-wall sub i stedet?

Der er masser af akustikråd at give allerede på nuværende tidspunkt og inden du identificerer et behov for at forbedre. Men det afhænger meget af hvad du er villig til at gøre i stuen. I.e. hænge paneler op diverse steder. 
Troldtektloftet har allerede sikkert allerede løst en stor del af udfordringerne med en lang efterklangstid, så jeg mener du allerede er ok stillet.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 13:03
Du er altid så dejligt positiv, Jonas Tongue
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2019 kl. 23:15
.


Redigeret af KevinL - 29-Juni-2020 kl. 18:27
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2019 kl. 02:25
.

Redigeret af KevinL - 29-Juni-2020 kl. 18:27
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2020 kl. 16:14
.


Redigeret af KevinL - 29-Juni-2020 kl. 18:27
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu