recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia Shield eller appletV ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia Shield eller appletV ?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nvidia Shield eller appletV ?
    Sendt: 01-December-2019 kl. 12:23
Jeg er helt med på at det er 99,4% religion om man er til det ene eller det andet, men forsøger alligevel..

Jeg leder efter en streaming enhed, som skal kunne følgende:

Streame live tv mv via diverse apps jeg kunne finde på at benytte mig af (DR, Tv2Play, viaplay, nba leagupass, netflix, hbo  osv osv osv)
Streame fra nas (diverse film, serier, musik mv enten via Kodi eller anden app)

Betjenes af min Neeo Remote (eller anden universal enhed, jeg har diverse logitech mv i skufferne - Dog gider jeg ikke have mere end 1 til alt)

Jeg har pt kun android baserede produkter i huset, men jeg er ikke bleg for at prøve en ATV hvis den er det bedre valg ? 

Jeg lægger især vægt på hastighed i opstart/enkelt betjening samt understøttelse af så meget som muligt.. 

Såååååå, Hvad ville i vælge ?  
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 12:44
Shield er bedst til streaming med egne rips. Dr er på vej til med en app. Til Android, de ved dog ikke hvornår den kommer. Apple tv har alle danske apps. Men hvis man har rips med dolby atmos. Må man kigge langt efter det. Da Apple tv understøtter kun atmos via dolby digital plus. Som fx Netflix og Apple tv app kører med. Jeg har selv Apple tv lige nu der kører i stuen. Og min gamle Shield forvist til hygge gamer stuen på førstesalen. Men når drtv kommer til Android tv og Apple tv kommer til Android tv. Så ryger min Shield ned igen og Apple tv til de evige æbleplantager
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 13:41
- og for mig var kardinalpunktet lejefilm. Itunes er efter min bedste overbevisning den bedste/eneste DK platform for leje af Premiere film/4k HDR. Efter sigende er der en app på vej til Shield ,men der er lidt delte meninger om hvordan det rent faktisk kommer til at funke.
Shield er som T-Duck siger mere alsidig mht lokalt lagrede film, men den er altså også mere nørdet. AppleTV4k er omvendt meget simpel out of the box . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 15:52
Apple TV4K uden tvivl. Fantastisk boks med gode apps, itunes, gode videoindstillinger. Fin remote, der også kan styre volumen samt tænde og slukke tv via hdmi. 

Anvender selv aTV4K med et 65” OLED med bl.a DR, TV2 play, Eurosport player, HBO, Netflix 4K, Cmore play, mv. 

Anvender 4K HDR Dolby Vision som output. 


Redigeret af dr_schlemer - 01-December-2019 kl. 15:53
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 15:53
Jeg starter lige fra bunden af..
Nørdet er intet problem overhovedet, men når det er sat op - Så vil jeg have enkel betjening i dagligdagen fra 1 enkelt fjernbetjening - Dagene hvor jeg gider have sofabordet fyldt med dem er ovre :) 

Lejefilm er som udgangspunkt ligegyldigt, jeg er mere til at købe end leje når det kommer dertil - men man skal jo aldrig sige det ikke kan blive relevant senere hen :)

Den manglende DR app til android er helt klart en ulempe for Shield - hbb muligheden som jeg eksempelvis benytter via mit sony tv idag, er så dundrendes langsom og håbløst at bruge at det er til at tude over.... Nogen der ved mere end at "den er på vej ?" (en tidsramme af en art ville være rart, 1. kvartal 2020 ville ikke genere mig, omvendt ville midt 2022 nok :))

Atmos er som udgangspunkt også ligegyldigt, stuen er simpelthen ikke designet til at få noget fornuftigt ud af de ekstra højtalere, så den feature bør ikke danne grundlag for et valg. 

Fører Shield 2-1 indtil videre ? 
 
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 15:56
samt Mr. Mutimedia app’en til streaming fra qnap NAS.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 16:11
Remoten er som sagt ligegyldig, men interessant med app'en til streaming fra Qnap, som tilfældigvis også er den nas jeg benytter.
Fungerer det ala kodi ? 
Hvordan er den til musik?


Hvis det bare spiller, så fører atv måske lidt nu, Androids manglende DR App taget i betragning :)
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 16:42
Mht at købe/leje film, så synes jeg ikke det ene udelukker det andet. Status er jo,at der på Itunes efterhånden er et ret så massivt bibliotek af leje film til 9kr. I min verden et seriøst alternativ til Netflix,som bruger al for meget energi på serier og egenproduktioner. 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 19:26
Der er et plugin, der giver dig DRTV via Kodi, og der findes også en Android TV app (i beta) med DRs live kanaler.
miri
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Remoten er som sagt ligegyldig, men interessant med app'en til streaming fra Qnap, som tilfældigvis også er den nas jeg benytter.
Fungerer det ala kodi ? 
Hvordan er den til musik?


Hvis det bare spiller, så fører atv måske lidt nu, Androids manglende DR App taget i betragning :)
aTV4K har desværre ikke optisk lyd som aTV4... Kun lydudgang med hdmi og fortsat med downsampling.

Personligt bruger jeg sonos connect til både radio, flac på nas samt Telmore streaming.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Remoten er som sagt ligegyldig, men interessant med app'en til streaming fra Qnap, som tilfældigvis også er den nas jeg benytter.
Fungerer det ala kodi ? 
Hvordan er den til musik?


Hvis det bare spiller, så fører atv måske lidt nu, Androids manglende DR App taget i betragning :)

aTV4K har desværre ikke optisk lyd som aTV4... Kun lydudgang med hdmi og fortsat med downsampling.

Personligt bruger jeg sonos connect til både radio, flac på nas samt Telmore streaming.
Shield har heller ikke optisk udgang
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 20:07
Optisk udgang er ikke nødvendig, hdmi er rigeligt til mit behov.
Bruger typisk kodi til at afspille musik fra nas eller spotify, så det er ikke noget ultra feinschmecker setup der lyttes på længere, det er mest bare som baggrundsstøj i dagligdagen :)

Nu har jeg læst diverse tests af begge her gennem eftermiddagen og tror umiddelbart ikke jeg vinder noget ved en fremfor en anden (det skulle dog måske lige være DR Appen ?) 


Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu