recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia Shield eller appletV ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia Shield eller appletV ?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Remoten er som sagt ligegyldig


Så er du vel klar over at Shield benytter en bluetooth remote? Jeg ved dog ikke om den nyeste udgave, ligesom den gamle, kan sættes op til at bruge en Flirc USB dongle så den også kan styres med en IR remote.

Flemming
Den gamle havde nu også IR øje indbygget. Ved i hvert fald det gælder begge udgaver fra 2015 og Pro udgaven fra 2017. Kan ikke huske med den almindelige udgave fra 2017. Aner ikke om de to 2019 udgaver har det dog. 
Jeg har en fra 2016 og den virker fint med min logitech harmony
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Der er et plugin, der giver dig DRTV via Kodi, og der findes også en Android TV app (i beta) med DRs live kanaler.
Ved du hvad den app hedder?

.. og den virker!
Det gør plugin til Kodi forresten også!


Redigeret af miri - 02-December-2019 kl. 14:31
miri
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Der er et plugin, der giver dig DRTV via Kodi, og der findes også en Android TV app (i beta) med DRs live kanaler.
Ved du hvad den app hedder?

.. og den virker!
Det gør plugin til Kodi forresten også!


Hejsa.
Er den kommet ud af beta, og/eller hvordan får man fat i den?
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 17:57
Nu ved jeg ikke hvad Shield gør bedre her, men vil da bare sige at ATV nemt afspiller rippede filer fra NAS, enten med Mr MC eller Infuse. Virker uden problemer.
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Nu ved jeg ikke hvad Shield gør bedre her, men vil da bare sige at ATV nemt afspiller rippede filer fra NAS, enten med Mr MC eller Infuse. Virker uden problemer.

Generelt set tror jeg egentligt ikke den ene rigtig gør noget bedre end den anden - Er så småt kommet frem til at det nok mest kommer til at handle om hvad jeg bedst kan li at arbejde med og hvilken bekvemmelighed de kan levere i det daglige...

De kan begge alt det jeg vil, men jeg er nok mest til at arbejde med android - for det er jeg vant til.. Havde DR App'en været tilgængelig derpå var valget nok ikke så svært for mig :) 

Det ender nok i en Shield Tv Pro her, hvis jeg da kan støve en op et eller andet sted :) 
Til top
danishHIFI Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2005
Sted: Struer
Status: Offline
Point: 147
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishHIFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 18:46
Jeg har haft shield i 3 år og købte en ATV i lørdags. Hvis du er ligeglad med atmos så ville jeg vælge ATV. ATV+ står fantastisk og det får du gratis med i et år. 
Det hele ser meget mere færdig ud på ATV og sammen med Infuse er det kanon god. 
Jeg tænker på at sælge min Shield og kun bruge ATV.
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af danishHIFI danishHIFI skrev:

Jeg har haft shield i 3 år og købte en ATV i lørdags. Hvis du er ligeglad med atmos så ville jeg vælge ATV. ATV+ står fantastisk og det får du gratis med i et år. 
Det hele ser meget mere færdig ud på ATV og sammen med Infuse er det kanon god. 
Jeg tænker på at sælge min Shield og kun bruge ATV.
Interessant med ATV+...
Som jeg har forstået det er der nær intet indhold (endnu), men henover et år kunne der jo komme et eller andet man kunne få lyst til at se ? 

DR + ATV+ så fører Apple igen.... Det bliver en lang december det her Big smileBig smileCry
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 21:37
nu har jeg både shield og apple tv 4k, begge delle virker rigtigt godt. Men der er dog forskel. apple tvet bliver kun brugt i forbindelse med "alm" tv kiggeri på vores tv. den har selvfølgelig adgang til vores nas.
Shielden derimod bliver kun brugt til vores hjemmebio, da man ikke kan få DTS-HD lydspor ud via apple tvet og nej det kan man heller ikke ved brug af infuse pro appen - har prøvet.

så apple tvet har sine begrænsninger i lydspor, men den har tilgengæld fordel i alle apps er på apple tvet og ikke på shielden.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 22:07
Shield kom så åbenbart på lager hos komplett her til aften, så jeg tog springet og bestilte en.. Hvis den så viser sig ikke at leve op til forventningerne, ved jeg da ihvertfald hvad den skal erstattes med :) 


Til top
AndreasP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndreasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 11:33
Jeg modtog min fra Komplet i forrige uge og var spændt på om det var noget for mig.

Jeg har indtil videre været rigtig tilfreds med min Shield. Jeg bruger IR-funktionen til at tænde og styre min Yamaha-receiver (har aldrig været god til CEC) - og det virker bare perfekt.

Er generelt positivt overrasket over hastighed, kvalitet og fremfor alt er den stabil.

Nu venter vi bare på den DR-app... nogen siger Q1 2020. Det vælger jeg at tro på Smile
Til top
lommeregner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-April-2009
Sted: 8700 Horsens
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lommeregner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

nu har jeg både shield og apple tv 4k, begge delle virker rigtigt godt. Men der er dog forskel. apple tvet bliver kun brugt i forbindelse med "alm" tv kiggeri på vores tv. den har selvfølgelig adgang til vores nas.
Shielden derimod bliver kun brugt til vores hjemmebio, da man ikke kan få DTS-HD lydspor ud via apple tvet og nej det kan man heller ikke ved brug af infuse pro appen - har prøvet.

så apple tvet har sine begrænsninger i lydspor, men den har tilgengæld fordel i alle apps er på apple tvet og ikke på shielden.

Hmm jeg kan nu godt afspille DTS-HD igennem Infuse Pro appen. Det eneste som ikke kan streames er Dolby Atmos gennem appen. Alt lyd sendes som pcm gennem appen til forstærker. 
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu