recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia Shield eller appletV ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia Shield eller appletV ?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Remoten er som sagt ligegyldig, men interessant med app'en til streaming fra Qnap, som tilfældigvis også er den nas jeg benytter.
Fungerer det ala kodi ? 
Hvordan er den til musik?


Hvis det bare spiller, så fører atv måske lidt nu, Androids manglende DR App taget i betragning :)
aTV4K har desværre ikke optisk lyd som aTV4... Kun lydudgang med hdmi og fortsat med downsampling.

Personligt bruger jeg sonos connect til både radio, flac på nas samt Telmore streaming.

Du sammenligner pærer og bananer. Ja, ATV downsampler til 24-bit/48Khz, men hvad dælen gør det til musik. Det er i 16-bit/44.1Khz med mindre vi taler hi-res. 
Men det kan din Sonos Connect heller ikke afspille alligevel.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 21:47
Både Sonos og Shield piller ved signalet uanset hvilket app og kilde man bruger så er nærmest ubrugeligt til lytte musik uanset. Fint til baggrund og hyggestemning

Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 21:57
Nvidia Shield tv pro...
Er den enten ikke nået til dk endnu, eller er den blot udsolgt overalt ifølge internettet ? :( 
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 03:16
Den er nået til DK, men er allerede udsolgt som du selv har opdaget.

Med mindre du skal bruge USB porten eller Plex server, vil 8GB versionen sikkert være helt fin.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 05:23
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Der er et plugin, der giver dig DRTV via Kodi, og der findes også en Android TV app (i beta) med DRs live kanaler.


Ved du hvad den app hedder?
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 05:33
Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Jeg har pt kun android baserede produkter i huset, men jeg er ikke bleg for at prøve en ATV hvis den er det bedre valg ? 

Jeg lægger især vægt på hastighed i opstart/enkelt betjening samt understøttelse af så meget som muligt.. 

Såååååå, Hvad ville i vælge ?  

Jeg ejer begge og her er overvejelserne jeg mener man generelt bør gøre sig imellem dem:


Til filafspilning er Shielden klart førstevalget, mens det til officielle streaming apps oftest er ATV'et der er at regne som førstevalget for de fleste, idet man dér må begynde at prioritere og vælge enten imellem større convenience eller bedre billede. Til egne rips, uoficielle filer/iso'er mv er Shielden lige så convenient som ATV'et og Shield 2019 har bedre billedbehandling og opskalering samt bitstreaming. Det bedre billede gælder også autoriserede kilder/Netflix mv, men til sådanne streaming apps generelt skal man dog (i hvert fald i nuværende firmware version) selv bede Shielden om hvad man vel dermed kan kalde et semi-automatisk framerate switch - Det kan dog bindes helt ned til ét enkelt tryk/én knap på fjernbetjeningen at skulle bede den om det. Uautoriserede filer og/eller egne rips switches automatisk i Kodi/Plex.

Så med andre ord: ATV 4K for størst convenience ifht. officielle streaming apps, Shield 2019 for bedste billedekvalitet og bitstreaming, hvilket betyder at jeg gerne anbefaler ATV til den mere normale og mindre kvalitetsmæssigt kritiske bruger der først og fremmest prioriterer at have størst mulig convenience, mens jeg anbefaler Shield 2019 til nørder og folk der går op i billed og lydkvalitet og ligger vægt på bitstreaming. Behandlingen af disse elementer er bare så afgjort meget bedre på Shield 2019, hvis man opsætter den korrekt (dvs. AI-upscale uden detail enhancement[low], 12 bit YUV 4:2:2 og BT 2020, med automatch af colorspace). En god portion af algoritmerne fungerer trods navnet også på 4K, så 4K fremstår også i bedre kvalitet på Sheilden end på ATV'et (og PC'en)

Jeg betragter mig selv som nørd, så jeg syntes samlet set klart bedst om min Shield 2019, pga det bedre billede og den bitstreaming den giver mig sammenlignet med ATV'et - Jeg er ligefrem af den grund begyndt at overveje en ekstra Shield 2019 til soveværelset, hvor ATV 4K aktuelt er røget ind fra tidligere at have været i brug i stuen. Det eneste der imho taler imod den er at den endnu mangler DRTV, som endnu må tilgås uden samme grafisk opsatte brugerinterface via Kodi eller Chromecastes på Shielden - indtil DRTV Android-TV appen er færdig. Mit gæt vil være 2020.

Videoer der er værd at se om opskaleringen - Hvis man indstiller den til mindre settings end i nedenstående eksempler er den virkelig, virkelig god i praksis, tydeligt bedre end selv mit Sony-TV der ellers er kendt for at have en god AI baseret opskalering og markant bedre end ATV'ets opskalering samt også bedre til 4K materiale. 
https://youtu.be/yQ7-CN3XH20?t=60
https://youtu.be/kmqa3c-oiAk?t=40

Mht hastigheden, så virker Shielden klart hurtigere responderende i 4K menuer end mit ATV gør. Mit ATV 4K kan især efter de seneste firmwares godt finde på at begynde at lagge og hænge lidt i 4K output mode. Shieldens respons/navigering i 4K output svarer meget godt til hvor snappy og kvikt ATV 4K kører i 1080p output. 

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ja, ATV downsampler til 24-bit/48Khz, men hvad dælen gør det til musik. Det er i 16-bit/44.1Khz med mindre vi taler hi-res. 
Det gør nu en del. Tænk på eksemplet framerate. Mens det er optimalt at se 24 fps som 24 fps output er det trods alt bedre at se 24 fps materiale med 2:3 pulldown på 60 fps output end det er at se 24 fps på 50 Hz output, hvor pulldown raten bare bliver langt mere ujævn og skæv. Det samme gør den med 44.1 på 48 Khz output. Hører man meget 44.1 Khz samplet musik vil der derfor være bedre med f.eks. 44,1, 88,2 eller 178,4 Khz output. Om der findes nogle programmer til Shield der switcher den slags automatisk som der gør på PC, ved jeg faktisk ikke (har aldrig undersøgt det, benytter fortsat min PC som musik-kilde). Men muligheden for mere korrekte indstillinger enten automatisk switchede med rette software eller manuelt er i hvert fald i langt højere grad til stede på Shielden - også ifbm. HD musik. Bit dybden er ikke på samme måde lige så kritisk - der er konverteringen uden samme store udfordringer, sålænge vi bare går fra 16 til 24 bit og ikke omvendt så der direkte skal remappes. (bit er definerende for dynamikområdet, mens Khz er selve samplefrekvensen)


Redigeret af TBC1 - 02-December-2019 kl. 09:53
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 06:28
TBC. Nu har jeg heller aldrig hørt noget om, at ATV upsampler til 48Khz. Den downsampler dertil. Men jeg kan da tage fejl...
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

TBC. Nu har jeg heller aldrig hørt noget om, at ATV upsampler til 48Khz. Den downsampler dertil. Men jeg kan da tage fejl...

Jeg har aldrig hørt eller oplevet andet. Indrømmet har jeg aldrig spillet så meget som en eneste musikfil på mit ATV eller Shield for den sags skyld, udelukkende video, idet jeg betragter PC'ens mulighed for bitmatched exclusive mode med mulighed (afhængigt af den benyttede software) for at auto-switche bitdybde og samplefrekvens, som både ATV og Sheild enhederne overlegen (der ud over er selve fil søgningen og navigationen markant mere effekt på en PC). Ellers skal man derover ud i et eller andet vildt som en Linn Akurate DSM streamer eller lign. Om der så findes en software til Shielden der kan automatche som softwaren på PC skal jeg lade være usagt, jeg har aldrig ledt, men jeg tvivler ærligt talt, men i det mindste kan man selv indstille PCM output efter godt befindende til musik og så bitstreame lyden hørende til video.

En hurtig google søgning (nu jeg er hjemmefra) lader vide at ATV'et stadig resampler alt til 48 Khz, med selv AirPlay Audio i 44.1 Hz resamplet til 48 Khz. https://www.google.com/search?q=apple+tv+4k+44.1+khz+output&oq=apple+tv+4k+44.1&aqs=chrome.1.69i57j35i39j0.6207j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 
Efter fri hukommelse husker jeg også blot muligheden i menuerne for at man kan tilvælge at alt kan nedsamples til 16 bit, hvis man skulle have kompatibilitetsproblemer med 24 bit. ATV'et er med andre ord, når nu den ikke kan bitstreame, korrekt konfigureret til PCM outputtet af hovedparten af videomateriales lyd, men bestemt ikke til musik. 

Redigeret af TBC1 - 02-December-2019 kl. 10:01
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Remoten er som sagt ligegyldig


Så er du vel klar over at Shield benytter en bluetooth remote? Jeg ved dog ikke om den nyeste udgave, ligesom den gamle, kan sættes op til at bruge en Flirc USB dongle så den også kan styres med en IR remote.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Remoten er som sagt ligegyldig


Så er du vel klar over at Shield benytter en bluetooth remote? Jeg ved dog ikke om den nyeste udgave, ligesom den gamle, kan sættes op til at bruge en Flirc USB dongle så den også kan styres med en IR remote.

Flemming
Den gamle havde nu også IR øje indbygget. Ved i hvert fald det gælder begge udgaver fra 2015 og Pro udgaven fra 2017. Kan ikke huske med den almindelige udgave fra 2017. Aner ikke om de to 2019 udgaver har det dog. 
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Remoten er som sagt ligegyldig


Så er du vel klar over at Shield benytter en bluetooth remote? Jeg ved dog ikke om den nyeste udgave, ligesom den gamle, kan sættes op til at bruge en Flirc USB dongle så den også kan styres med en IR remote.

Flemming

Som jeg har læst mig til skulle det være muligt at sætte Neeo op til at arbejde med dem begge, med de naturlige begrænsninger der nu måtte være (Touchpad på atv remoten eksempelvis)

Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Der er et plugin, der giver dig DRTV via Kodi, og der findes også en Android TV app (i beta) med DRs live kanaler.


Ved du hvad den app hedder?

Mener bare den hedder DRTV, men den fungere ikke mere. Kan ikke lige huske hvorfor, der er en tråd om det herinde. Men du kan altid caste fra mobilen eller tablet. Det er dog ikke lige så bekvemt som at have en app på shielden. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu