recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektoren siger den vil have ny lampe...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektoren siger den vil have ny lampe...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektoren siger den vil have ny lampe...
    Sendt: 02-December-2019 kl. 17:00
Hej alle sammen. Overskriften siger sig selv .

Men jeg har aldrig skullet skifte pære i en projektor før og er derfor meget i tvivl om jeg skal købe original til 2700 eller uoriginal til rundt regnet 900.

Jeg har ingen erfaring med hverken det ene eller andet og håber i kan hjælpe mig frem til den helt rigtige løsning så jeg ikke skal af med nogle dyre lærepenge her i december måned som i forvejen er temmelig pebret. 

Projektoren er en Epson og der står at lampen hedder elplp68. 

Håber meget på jeres kyndige hjælp. 


Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 19:19
Ser billedet godt nok ud for dig?
Så ignorer den besked
Jeg skiftede pære på en JVC, da jeg fik beskeden efter 3000 timer
Der var ikke den store forskel
Men ellers: Køb den originale pære
Jeg købte først en uoriginal til JVC'en, som ikke passede
Så måtte jeg købe en original alligevel
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 21:48
Altså jeg køre i Eco mode, og billedet har det med at stå og flakke lidt hvis der er en lysere baggrund. Dette forsvinder periodisk når jeg sætter den til normal i 10 minutters tid. 

Jeg køber en original pære så..

Er der nogen der ved hvor man kan købe nye luftfiltre til en eh-tw6100? Den trænger vidst til at blive skiftet, den larmer hvertfalde gevaldigt under normal power mode.. 
Til top
Briskus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2012
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Briskus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2019 kl. 23:19
Det var dyrt for den pære, jeg har ikke for så lang tid siden købt en original pære i originalt hus til min Epson TW6600, jeg gav kun 837 kr. her i Danmark. Måske du i stedet skulle bruge lidt mere og så købe en brugt og bedre projektor, i stedet for at ofre så mange penge på den gamle. 
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2019 kl. 19:11
Syntes ikke der er nogen grund til at købe hverken en ny eller brugt. Den jeg har fejler jo intet udover pæren skal skiftes, og den opfylder indtil videre mine krav.


Hvis jeg skulle ud og anskaffe en anden vil den jo skulle være en opgradering før det i mine øjne vil kunne betale sig..

Og tvivler på jeg får meget projector for den sum en ny pære koster desværre. 😬😬
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2019 kl. 01:45
Hvis du kører i eco mode ville jeg ikke betænke mig et sekund i forhold til at købe en billig uoriginal pære. Og hvis projektoren er en model der er 7-10 år gammel ville jeg bentænke mig endnu mindre, da teknikken på de typisk kinesiske pærefabrikker imellemtiden sagtens kan have overgået de originale pærers kvalitet.

På mine tidligere projektorer har jeg oplevet uoriginale pærer (forskellige fabrikanter år årstal) der både har været ringere og bedre end originalpæren var det - med alt fra pærer der blev for varme og hurtigt døde (og/eller behøvede high-altitude mode) til pærer der fungerede perfekt og med højere lysstyrke end de originale. Den eneste sikre fordel ved originalpæren ude over en garanti-periode er at man er sikker på hvad man lige præcis får da det ellers til tider kan være ringere, oftest er lige så godt, eller til tider ligefrem kan være bedre hvis man er heldig.

Kan du ikke bare rense luftfiltrene?
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2019 kl. 13:11
Har forsøgt at rense luftfilteret med en støvsuger men syntes stadig den larmer under drift på trods af Eco mode..


Jeg er lidt i vildrede med de der kondi lamper. Vil gerne spare pengene på at købe sådan en, men hvis det bliver dårligere af den grund er pengene jo ikke sparet overhovedet.. 

Det er som sagt en Epson eh-tw6100w projektor, så hvis nogen ved hvor man køber den gode kopi til den vil jeg hellere end gerne høre fra ham/hende
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2019 kl. 08:35
fejl

mvh


Troels


Redigeret af Troelsfilm - 12-December-2019 kl. 08:35
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2019 kl. 20:08
Hej Jacob,

Jeg har samme projektor og du har været i min bif for efterhånden nogle år siden :)
Jeg købte en uorignal pære inkl hus - og har aldrig kigget mig tilbage.

Du kan følge tråden her, hvor andre også har et par gode råd:


Michael


Redigeret af Precious - 12-December-2019 kl. 20:09
Til top
bnjw Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bnjw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2019 kl. 12:53
Hvis man har mod på lidt gds, så kan man også nøjes med at skifte pæren.

Org.pære OSRAM P-VIP 230/1.0 E50


På den måde får du stadig en org.pære, men beholder det org.lampemodul.
Brugte samme metode på min BenQ W1070, og har virket fint de sidste 3 år med den nye pære.


Redigeret af bnjw - 13-December-2019 kl. 12:57
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu