recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Carplay2air tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Carplay2air tråden

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2019 kl. 17:51
De undskylder for den forsinkede release af opdateringen planlagt til 22-29 november.
Så den må være lige om hjørnet.
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2019 kl. 09:43
der skal laves nogen seriøse ændring for at få tingene til at spille.. bliver spænderne
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2019 kl. 21:50
Her virker den faktisk ok, og min installation er lidt en hybrid så den har de næppe prøvet før.
(Golf 7 fra 2013 - oprindeligt med Discover Pro (MIB1) men opdateret headunit til MIB2, hvor jeg beholdte min originale skærm. Mener den hedder 7", men kan godt være det var 6.5?)

Jeg er faktisk ret imponeret over donglen, og at der overhovedet kommer opdateringer til den er mere end jeg havde forventet.

Den emulerer jo overfor iPhone at den er en Wireless Carplay headunit.
Samtidigt, og principielt helt uafhængig emulerer den overfor bilen at den er en kablet iPhone.
Dvs. mens man sætter den op, og når den skriver Connecting osv, så tror bilen jo at der en helt almindelig kablet iPhone der er forbundet.

Men der er sgu noget seriøs reverse engineering de har lavet, for hverken det kablede eller trådløse interface er næppe officielt dokumenteret og jeg vil også gætte på at de er krypteret eller i det mindste forsøgt beskyttet af Apple på en eller anden måde. Derfor er der også risiko for at iOS opdatering kan ødelægge det på et tidspunkt, men lad os håbe Apple lader den overleve.

De småting jeg har oplevet:
* Lidt lang tid om at forbinde - ca 1 minut
* Radio dæmpes ikke ved GPS beskeder
* Enkelte små udfald fra musik, men sker meget sjældent

Hvis en opdatering endda kan forbedre det, så kan jeg da ikke få armene ned :)
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2019 kl. 22:53
Jeg har oplevet een enkelt gang, at den ikke koblede sig på. Hev så donglen ud og satte den i igen. Derefter ingen problemer. Kobler sig på efter ca 20 sekunder. Strømmen til usb afbrydes når motoren stoppes og døren åbnes i min bil. Derfor tager det vel lidt lang tid at starte op.
Oplevede en enkelt gang hak i musikken (Telmore Play) mens Google maps kørte samtidig.
Ellers er der ingen forskel fra kablet Carplay.
Mht. RE har du helt sikkert ret Peter. Apple godkender ikke sådn uden videre et hack som dette. Så pas på med fremtidige IOS opdateringer ☺️


Redigeret af ----OR---- - 06-December-2019 kl. 23:05
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2019 kl. 16:28
så er der kommet opdatering. Nogen der har prøvet? Er igang med at flashe den nu men jeg for ikke rød og blå lampe der begge er tændt som skulle betyde opdatering er fuldført. Ved sku ikke om jeg tør Hive den ud. Har ventet 10 min nu
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2019 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

så er der kommet opdatering. Nogen der har prøvet? Er igang med at flashe den nu men jeg for ikke rød og blå lampe der begge er tændt som skulle betyde opdatering er fuldført. Ved sku ikke om jeg tør Hive den ud. Har ventet 10 min nu

Det første link de sendte ud, til softwaren, var forkert.

Der kom senere et nyt link.

  /Lars


Trådløs CarPlay: Opdatering klar til CPLAY2air-dongle

Trådløs CarPlay: Opdatering klar til CPLAY2air-dongle

 
Teamet bag trådløs CarPlay har udsendt en større opdatering til CPLAY2air-donglen.
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2019 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

så er der kommet opdatering. Nogen der har prøvet? Er igang med at flashe den nu men jeg for ikke rød og blå lampe der begge er tændt som skulle betyde opdatering er fuldført. Ved sku ikke om jeg tør Hive den ud. Har ventet 10 min nu

Det første link de sendte ud, til softwaren, var forkert.

Der kom senere et nyt link.

  /Lars


Trådløs CarPlay: Opdatering klar til CPLAY2air-dongle

Trådløs CarPlay: Opdatering klar til CPLAY2air-dongle

 
Teamet bag trådløs CarPlay har udsendt en større opdatering til CPLAY2air-donglen.

De har sendt det nye link ud. Virker heller ikke på min. Går ikke igang med at opdatere. Lyser bare rød

Tænker jeg har fået en mandags model af enheden :/
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2019 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

De har sendt det nye link ud. Virker heller ikke på min. Går ikke igang med at opdatere. Lyser bare rød

Tænker jeg har fået en mandags model af enheden :/

Ok. Den nye fil hedder Auto_Box_Update.img og den lagde jeg bare i roden på en ren USB stick.

Selvom de skriver 2-3 minutter, så var den indlæst efter 1:25 her.

Mens den indlæste der blinkede rød statuslampe. Da den var færdig lyste rød+blå lampe.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Leif49 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-December-2019
Sted: Gram
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leif49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 11:36
Vores lyser osse bare rødt efter opdateringen, og der sker ikke en pind ved tilslutning i bil...?


Til top
stonefree Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-September-2006
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stonefree Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 18:29
Hvis nogen skulle have lyst til at læse mere om andres problemer med dette produkt: c2a
Til top
thomas4200 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2013
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomas4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2019 kl. 07:08
Jeg har ikke selv produktet, men faldt over dette på et tysk Kia forum - måske det kan hjælpe nogle af Jer:

"Das letzte Update war eine "Demoversion" mit begrenzten Starts....
Musste heute morgen nachdem der Demo Counter auf 0 war neu aktivieren, via http:/192.168.50.2 kein Problem.

Så en af opdateringerne var en demo-version, og det er åbenbart muligt at tilgå den via et webinterface på dens IP-adresse. Beklager hvis det er kendt viden, men måske brugbart til fejløsning :-)
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2019 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af thomas4200 thomas4200 skrev:

Så en af opdateringerne var en demo-version, og det er åbenbart muligt at tilgå den via et webinterface på dens IP-adresse. Beklager hvis det er kendt viden, men måske brugbart til fejløsning :-)

Ja. Den version CarPlay2air udsendte lørdag d. 7/12 var en midlertidig release, der rettede flere fejl og samtidig forberedte donglen for nemmere opdatering fremover.

Opdateringen i lørdags skulle lægges på, som et nyt 'image' der blev indlæst via en USB-stick.

Tirsdag d. 10/12 kom så det de kaldte 'final release' (for denne omgang) og den kan lægges på direkte fra bilen, blot ved at gå til hjemmesiden på IP 192.168.50.2 (via telefonens browser) og trykke opdatér (altså hvis opdateringen fra lørdag allerede var lagt på).

De anbefaler at telefonen er tilsluttet dongle via kabel (lightning-USB) mens der opdateres. Men jeg gjorde det trådløst, og det virkede også (for mig).

  /Lars



Redigeret af Lars - 12-December-2019 kl. 09:58
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu