recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-65GZ2000E - nu kalibreret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-65GZ2000E - nu kalibreret

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic TX-65GZ2000E - nu kalibreret
    Sendt: 10-December-2019 kl. 13:49
Jeg er en ekstra glad mand i dag. De gode svende fra Panasonic Center Rødovre har været forbi med mit nye TV. Opsat og klargjort. Mange tak, en meget stor hjælp.

Nu skal der leges lidt, omend det nye TV rent menu mæssigt minder meget om mine tidligere Panasonic TV - heldigvis. 



Redigeret af Hother - 09-Marts-2020 kl. 17:17
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 13:52
Uhhhhh :)
Tillykke, glæder mig til at høre nærmere :)
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af SuperBilleN SuperBilleN skrev:

Uhhhhh :)
Tillykke, glæder mig til at høre nærmere :)
Mange tak, jeg skal nok komme med lidt observationer lidt længere fremme. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 14:16
Tilykke med det, det ser spændende ud Thumbs Up
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Tilykke med det, det ser spændende ud Thumbs Up

Mange tak, jeg er sikker på, at jeg liver glad for det.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 16:22
Tillykke! Jeg ser det også som mit næste TV hvis alt går vel Smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Tillykke! Jeg ser det også som mit næste TV hvis alt går vel Smile

Mange tak. Joh.... men det koster en del, hvis man vil sætte sådan en dims op på væggen Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2019 kl. 00:47
Jeg kommer senere med en mere omfattede beskrivelse af mine observationer - men billedet er jo bare rigtigt godt t, og jeg glæder mig til en kalibrering som lige får det sidste på plads. Jeg har måttet ned justeret det røde 4 "Click".

Og så er det lyden, den har jeg arbejdet en del med, for der er masser af indstillings muligheder. Jeg har dog fået en ganske fornuftig lyd frem. Som jeg har skrevet så ofte før, så kan en soundbar eller lydsystemet i et TV ikke sammenlignes med et 5.1 system - eller et fuldtonet stereo system. Men på youtube faldt jeg over Phil Collins og Eric Clapton i koncert optagelser, nøj det det lyder godt for et TV, både vokalt og instrumentalt. En subwoofer vil dog blive anskaffet når jeg har fået lidt på min AV-konto igen.


Redigeret af Hother - 11-December-2019 kl. 09:22
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2019 kl. 11:47
Jeg får jo lidt henvendelser omkring mine oplevelser med mit nye TV. Og dem takker jeg så meget for.

Desværre er jeg syg, og det har jeg været det i et par uger nu. Der er ikke så meget energi hos mig.

Men jeg nyder mit nye TV, og der er ret mange nye ting at gå på opdagelse i, når det gælder nye menu punkter - spændende.

Jeg vender tilbageSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 07:43
God Bedring og Rigtig glædelig jul.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af keldp keldp skrev:

God Bedring og Rigtig glædelig jul.

Mange tak, og i lige måde. Smile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 14:56

For historien

Jeg har nogle gange taget mig selv i at kigge med forbavselse på mit ny TV. For på væggen hænger det TV som jeg har forsvoret at ville købe – nemlig mit nye Panasonic 65GZ2000E. Og hvorfor har jeg forsvoret dette køb? Jo faktisk af flere årsager, nemlig:

Et forhøjet belysningsniveau, jeg bryder mig ikke om ret mange HDR film med deres i mine øjne meget store lysstyrker som generer mine øjne. Jeg har vist aldrig, bogstaveligt talt – aldrig helt set lyset for dette format. Heldigvis findes der BD HDR, som jeg kan holde ud at se på.



Prisen, det er godt nok et dyrt TV. På den anden side har Panasonic i mine øjne faktisk skabt et ret enestående TV. Panasonic har videre forarbejdet på LG´s OLED paneler, og de har implementeret et i mine ører ganske fint lyd system.

Og endelig havde jeg til mit brug nok ret svært ved at tro på, at jeg kunne få et OLED TV som var bedre end mit forrige TV, nemlig mit Panasonic 65FZ950E – et utroligt velfungerende TV.

Nu hænger der så et 65GZ2000 på min væg. Hvordan hænger den sammen? Det hænger sammen med recordere.dk´s Panasonic aften hos Panasonic Center Rødovre. Arrangementet blev holdt i sommer. Ved den lejlighed havde jeg et 65GZ2000 helt for selv en times tid. Her opdagede jeg f.eks. de yderligere detaljer i min medbragte Sherlock Holmes film i de mørke film passager. Den nævnte film er for mig eminent til at se et TV´s præstationer i ret mørke optagelser. En anden ting der gjorde udslaget for min store interesse var billede dybden i en medbragt BBC´s naturfilm. Billede dybden var fantastisk på mit kalibrerede 65FZ950E, men endnu en tak bedre på et 65GZ2000E – og hvordan ville billede dybden så ikke tage sig ud på et kalibreret GZ2000E.

Lyden, den er speciel. Hvis man ikke ønsker en masse tingel tangel til lidt film lyd, så kan lyd systemet i et GZ2000 faktisk bidrage med noget dynamisk lyd – uden at kalde det surround osv. Bassen er faktisk for et fladskærms TV ret så okay, men lyden fortjener alligevel en lille subwoofer.

Jeg sloges en del med mig selv sommeren over – og for den sags skyld en del af efteråret, for IKKE at bestille et 65GZ2000E. Jeg måtte jo erkende at netop det TV havde fanget mig. For en sikkerheds skyld kiggede jeg på et 65GZ1500 for sammenligninger. Men hvad i alverden skulle jeg med et 65GZ1500, når billedet m.v. ikke var bedre end på mit 65FZ950E. Jeg har mod min sædvanlige praksis, ellers overhovedet ikke kigget på andre TV i min ”Tænksomme” fase.  Skulle jeg have et nyt TV, så skulle det altså være et 65GZ2000. Som Vincent Teoh så rigtigt sagde i sin anmeldelse af 65GZ2000, ”Dette er ikke normalt TV, så derfor bliver dette heller ikke en normal anmeldelse”.

Jeg kommer senere med lidt omkring mine indtryk og observationer omkring mit nye TV.

Rigtig god weekend til jer alle.




Redigeret af Hother - 22-December-2019 kl. 22:24
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu