recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig wi-fi dækning i hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårlig wi-fi dækning i hus

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 21:38
nu har jeg fået lange løg over mit net.

Jeg henter derfor i morgen, og eneste butik i nærheden der har er elgiganten.

Hvilken af følgende ville i vælge med jeres viden.

D-Link Covr AC2200


TP-Link Deco M5
https://www.elgiganten.dk/product/smart-home/mesh-netvark/25050/tp-link-deco-m5-ac1300-mesh-wi-fi-system-3-pak#ProductSpecificationTab

Eller er der noget jeg virkeligt bare bør overveje i stedet i Ca samme prisklasse?


Skal dække Ca 180 m2




Redigeret af aerik - 16-December-2019 kl. 21:39
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 21:53

Det første ville jeg nok holde mig fra, grundet anmeldelser inde på elgiganten... 

Der kan stå mange sjove ting (og tit forkerte ting i anmeldelser især på elgiganten), men her synes jeg der er et spor af et ikke færdig-bagt produkt.. 
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:


Det første ville jeg nok holde mig fra, grundet anmeldelser inde på elgiganten... 

Der kan stå mange sjove ting (og tit forkerte ting i anmeldelser især på elgiganten), men her synes jeg der er et spor af et ikke færdig-bagt produkt.. 

Den havde jeg slet ikke fanget. Men du har ret, her trækker den lidt et spor.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 07:35
af de 2 ville jeg vælge TP-Link

der er review af TP-Link her: https://www.cnet.com/reviews/tp-link-deco-m5-whole-home-wi-fi-system-review/

Vær opmærksom på : The M5 doesn't have a dedicated backhaul band, so it suffers from signal loss when its units are linked together wirelessly

Men da du kan kable 2 af dine units er det nok OK

Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

af de 2 ville jeg vælge TP-Link

der er review af TP-Link her: https://www.cnet.com/reviews/tp-link-deco-m5-whole-home-wi-fi-system-review/

Vær opmærksom på : The M5 doesn't have a dedicated backhaul band, so it suffers from signal loss when its units are linked together wirelessly

Men da du kan kable 2 af dine units er det nok OK


Har den ikke fået det efterfølgende? Det mener jeg at have læst.
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 09:29
Jeg har TP Link deco M5.. Den har fået backhaul i en senere firmware. 

Det kører i øvrigt klippestabilt.. Specielt efter de seneste updates som også har tilføjet ting som man kan se hvilke klienter der er på de enkelte noder osv. 
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Jeg har TP Link deco M5.. Den har fået backhaul i en senere firmware. 

Det kører i øvrigt klippestabilt.. Specielt efter de seneste updates som også har tilføjet ting som man kan se hvilke klienter der er på de enkelte noder osv. 

Så den vil du ikke være bange for at foreslå?
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 10:06
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Jeg har TP Link deco M5.. Den har fået backhaul i en senere firmware. 

Det kører i øvrigt klippestabilt.. Specielt efter de seneste updates som også har tilføjet ting som man kan se hvilke klienter der er på de enkelte noder osv. 

Der skal nyt elektronisk legetøj til engang imellem, og da jeg synes de her Deco-modeller (M4/M5) er spændende, stiller jeg lige et par spm:

Hvilken internetforbindelse har du?
Har du erstattet din ISPs router med M5 og var det i givet fald svært at sætte op?
Har du kablet enhederne, så de fungerer som access points og var det i givet fald nemt?
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 15:39
@aerik,

Kan du love at lave en opfølgning når du har valgt, installeret og har taget dit nye udstyr i brug

Bliver spændende og høre hvordan det ender
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 15:40
det gør jeg. Har pt dog lidt svært ved lige at vælge. Overvejer deco 5, amplifi hd eller linksys velop.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

det gør jeg. Har pt dog lidt svært ved lige at vælge. Overvejer deco 5, amplifi hd eller linksys velop.

Hvad giver en speedtest i dit nuværende setup ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu