recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning til TV - HJÆLP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilslutning til TV - HJÆLP

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
bubbihund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Februar-2010
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbihund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning til TV - HJÆLP
    Sendt: 15-December-2019 kl. 20:29
Jeg har stadig et billedrørs tv, som derfor har scart.

Og for at se tv, har jeg en box fra Triax, som omdanner signalet så jeg kan se tv.

Denne boks har jeg så også sat til min elskede Philips 3330H, så jeg faktisk ser tv gennem den på EXT kanalen.

Min mor har et fladskærms TV uden scart, og idag, ville jeg så sætte hele molevitten til hendes tv. Og jeg havde indkøbt en scart til hdmi converter. Men Jeg kan ikke få signalet fra Philips'en til at virke. Kun signalet fra Triax'en.

Er der nogen der ved, hvordan det så skal forbindes??

Fordi ellers skal jeg da aldrig have fladskærm, hvis jeg ikke kan tilslutte min Philips.


Redigeret af bubbihund - 15-December-2019 kl. 20:30
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2019 kl. 20:36
Hvilken scart til hdmi converter?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 12:05
 Er der ikke på TVet en Composite tilslutning.? Eller der på Philips 3330H er RF udgang. Det ser det ud til at den har.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 13:50
Hvad vil du bruge din Philips 3330H til???
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 14:26
 Sikkert det som vi alle jo nok gjorde i gamle dage, og som tiden er løbet fra, at gemme film på DVD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 15:17
Var det for at prøve, om den virkede sammen med en fladskærm, at du havde slæbt den med hjem til din mor?
Jeg fandt 2 gamle tråde, hvor du har haft problemer med brænderen deri. Fik du den fixet?

Som nogen rådede dig til den gang, så er det vist på tide at rykke ind i den digitale tidsalder, få glæde af HD og smidt alle dine fæle DVD-skiver ad h... til.
Der findes masser af muligheder til at erstatte din harddiskoptager, f.eks. har YouSee selv en boks.

Jeg kan godt huske, da jeg havde min harddiskoptager; den var jeg også grove glad for i sin tid, men tro mig, man kommer over det!
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 14:25
Er det for at optage TV udsendelser. 
I dag kan du vel kun optage den kan kanal du også ser med din opsætning. 
De fleste nye TV kan du sætte en USB harddisk til og opdtage TV udsendelser på disken. Du kan også programmerer TV til at optage. når du ikke er hjemme.
Til top
bubbihund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Februar-2010
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbihund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 23:06
Øv, så sad jeg forleden og skrev et helt langt indlæg, som så ikke blev udgivet. Øv.

Nå men, så starter jeg bare forfra, og vil prøve at svare på spørgsmålene (håber jeg husker dem alle)

Mht min gamle maskine, så ja, jeg havde problemer med brænderen, som desværre ikke kunne fixes. Så jeg fandt en anden på DBA, hvor brænderen var fin. Hurra for det. 

For jeg æææææælsger den maskine. Især for dens buffer. Som jo betyder, at jeg kan lade den være tændt, og så "optager" den uden at optage. DVS, hvis jeg klokken 19.40 vil se nyhederne fra start af, så zapper jeg bare tilbage til 19.30, og kan se det hele fra start. Låååve IT.

Og, ja, så er der det med at jeg kan brænde en CD, som jeg så kan give væk, gemme, tage med mig osv osv.
Og jeg kan redigere i skidtet, så jeg fjerner reklamer mm, og kan indsætte kapitler, så jeg kan zappe forbi introer osv. Igen: I låååve it.

Så derfor er jeg tæt knyttet til den, fordi jeg kan gøre det JEG vil.

For man kan sagtens tilslutte en harddisk til Triax'en, som jeg også har. Men hvis jeg ikke er hjemme, og timer den, så optager den jo fra A til B, og jeg kan ikke redigere noget som helst, eller zappe, men kun spole. Så er ikke den store fan.

Med 3330H kan jeg jo f.eks. optage hele julekalenderen, redigere som en gal, og brænde et par Dvd'er og vupti, så har jeg den liggende. Skønt. Arkivaren mig elsker det, og vil gerne fortsætte med det.

Så derfor vil jeg hjertens gerne kunne fortsætte med det. Men har åbenbart brug for hjælp til at tilslutte skidtet. Og det er her I forhåbentlig kan hjælpe. For hvordan filan skal jeg tilslutte det til en fladskærm?

Mht spørgsmålet om der er en RF indgang, så må jeg melde pas. Jeg aner ikke hvad det er, eller hvad den skal bruges til.

Den har scart tilslutning, de der rød, hvid og gul (komposit tror jeg det hedder) og naturligvis tv kabel stik. Og det er vist det.

Håber I kan hjælpe med hvordan jeg kan koble Triax-3330H enheden til en fladskærm 😊
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 23:22
 Hvis ikke der er en Composite tilslutning på TVet, nogle TVer har den mulighed i Component tilslutningen, så kan der kun bruges RF, husk det er et Analogt signal, og søges ind på en UHF frekvens et sted mellem 30-39.
Når det er gammelt analogt udstyr i forbindelse med Digitale TVer, så er mulighederne begrænset.
Hvis din Triax kun er en FTA modtager, så optages der uktypteret i TS, og det kan redigeres på en PC og føres tilbage på en HDD.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 23:25
Du kommer bare forbi Hammel i det mørke Jylland og giver mig et bud på det Pioneer 427XD jeg har stående på garageloftet.
Det er nemlig en fladskærm der har scart.

Kommer du højere op i størrelse vil du ærgre dig gul og grøn over manglen på billedkvalitet og ikke mindst opløsning på din 3330H.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvilken scart til hdmi converter?

Klaus
Intet svar på denne? Smile
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af bubbihund bubbihund skrev:

Øv, så sad jeg forleden og skrev et helt langt indlæg, som så ikke blev udgivet. Øv.

Nå men, så starter jeg bare forfra, og vil prøve at svare på spørgsmålene (håber jeg husker dem alle)

Mht min gamle maskine, så ja, jeg havde problemer med brænderen, som desværre ikke kunne fixes. Så jeg fandt en anden på DBA, hvor brænderen var fin. Hurra for det. 

For jeg æææææælsger den maskine. Især for dens buffer. Som jo betyder, at jeg kan lade den være tændt, og så "optager" den uden at optage. DVS, hvis jeg klokken 19.40 vil se nyhederne fra start af, så zapper jeg bare tilbage til 19.30, og kan se det hele fra start. Låååve IT.

Og, ja, så er der det med at jeg kan brænde en CD, som jeg så kan give væk, gemme, tage med mig osv osv.
Og jeg kan redigere i skidtet, så jeg fjerner reklamer mm, og kan indsætte kapitler, så jeg kan zappe forbi introer osv. Igen: I låååve it.

Så derfor er jeg tæt knyttet til den, fordi jeg kan gøre det JEG vil.

For man kan sagtens tilslutte en harddisk til Triax'en, som jeg også har. Men hvis jeg ikke er hjemme, og timer den, så optager den jo fra A til B, og jeg kan ikke redigere noget som helst, eller zappe, men kun spole. Så er ikke den store fan.

Med 3330H kan jeg jo f.eks. optage hele julekalenderen, redigere som en gal, og brænde et par Dvd'er og vupti, så har jeg den liggende. Skønt. Arkivaren mig elsker det, og vil gerne fortsætte med det.

Så derfor vil jeg hjertens gerne kunne fortsætte med det. Men har åbenbart brug for hjælp til at tilslutte skidtet. Og det er her I forhåbentlig kan hjælpe. For hvordan filan skal jeg tilslutte det til en fladskærm?

Mht spørgsmålet om der er en RF indgang, så må jeg melde pas. Jeg aner ikke hvad det er, eller hvad den skal bruges til.

Den har scart tilslutning, de der rød, hvid og gul (komposit tror jeg det hedder) og naturligvis tv kabel stik. Og det er vist det.

Håber I kan hjælpe med hvordan jeg kan koble Triax-3330H enheden til en fladskærm 😊


Alle de fordele du nævner ved din Philips optager kan de nye også i en langt, langt bedre digital kvalitet. Og så kan du i mange tilfælde undvære Triax boksen fordi de moderne recordere også har indbygget tuner. Så jeg kan kun tilslutte mig hvad der tidligere er skrevet: Skrot det gamle l...

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu