recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VT50 nu med burn-in :(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VT50 nu med burn-in :(

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Avenue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Avenue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VT50 nu med burn-in :(
    Sendt: 15-December-2019 kl. 20:33
Jeg ved at der er utallige tråde med dette emne, men jeg har ikke fundet det jeg søger.

Jeg har haft min Panasonic Plasma vt50 skræm siden 2012 og dengang kørte jeg dvd´en, som skulle forebygge burn-in i ca. 50 timer før jeg gjorde rigtig brug af skærmen. Jeg kørte derudover med lav lys/farve på skærmen og kortvarig kanaltid. 

Men for ca. 1 år siden fik jeg dummet mig, jeg skiftede billedeindstilling til "normal" (kaliberet igennem flatpanels) til THX bright room. Jeg konstaterede så i dag ved en tilfældighed, at Tv2-News´ nederste bjælke havde brændt sig fast i venstre hjørne med et "flot" klokkesæt. Det er møg hammerende trist, da jeg elsker den skærm.

Jeg har forsøgt at finde en wash burn-in på nettet men enten virker linket ikke længere ellers kan jeg ikke afspille den via min mediaplayer eller USB.

Kender nogen til wash, som kan downloades og overføres til usb eller mediaplayer? Virker washen ved burn-in eller er det spild af tid?
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2019 kl. 21:10
Hej

Jeg ville prøve med 60 min DVD med "burninwasher". Det har tidligere virket på mine plasma-tvs (PV60/ST50)

Jeg har prøvet at uploade et image her til: LINK
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Avenue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Avenue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 17:37
Tusind tak :-)

Jeg har lige sat den igang - hvis det ikke går væk efter 60 min. skal jeg så give den yderligere 60 min.?
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Avenue Avenue skrev:

Tusind tak :-)

Jeg har lige sat den igang - hvis det ikke går væk efter 60 min. skal jeg så give den yderligere 60 min.?
Det kan i hvert fald ikke skade! Det har altid taget det mere blivende retention på mine plasma skærme. 

Redigeret af dr_schlemer - 16-December-2019 kl. 18:31
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Avenue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Avenue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 18:39
Er der en grund til at den kun kører sort og hvid, hvorefter den starter forfra med sort/hvid efter 10 min.?
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 19:14
Det uploadede Image (*.iso) er blot en standard sort/hvid gradient, der bevæger sig horisontalt på skærmen igen og igen - og med en samlet varighed på 10min. Så man skal loope for at give den lidt længere tid :-)

Plasma-panelet bør under "retention wash" skrues op til maximalt brightness og evt. slå noget "dynamic" display-mode til, hvis sådan noget findes.

Nogen skal køre i lidt længere tid:


Redigeret af dr_schlemer - 16-December-2019 kl. 22:56
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Avenue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Avenue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2019 kl. 20:30
Jeg må desværre konstatere, at det ikke er forsvundet efter ca. 180 min. :( Måske har det været der i flere år uden jeg har bemærket det :(
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2019 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Avenue Avenue skrev:

Jeg må desværre konstatere, at det ikke er forsvundet efter ca. 180 min. :( Måske har det været der i flere år uden jeg har bemærket det :(
øv. Måske du skulle prøve overnight med maks lys på?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Avenue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Avenue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2019 kl. 21:15
Hvilken billedeindstilling vil du anbefale jeg kører - THX?
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af Avenue Avenue skrev:

Hvilken billedeindstilling vil du anbefale jeg kører - THX?
THX med maks lys og maks kontrast = fuld smæk.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 16:53
Hej
Du får ikke burn-in væk på den måde...Du skal finde , som det gamle analoge signal,hvor antennen ikke var monteret. Dvs støj i sort hvid , kaldet myrekrig...Prøv evt youtube ell lign...Og lad det så stå og køre i loop...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej
Du får ikke burn-in væk på den måde...Du skal finde , som det gamle analoge signal,hvor antennen ikke var monteret. Dvs støj i sort hvid , kaldet myrekrig...Prøv evt youtube ell lign...Og lad det så stå og køre i loop...
MVH
Tror nu ikke analog tv-“sne” er bedre end “retention wash”. Men ofte er det første dog effektivt imod retention. 
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu