recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo Tv-Boks og Denon Receiver laver HDCP 2.2 FEJL
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo Tv-Boks og Denon Receiver laver HDCP 2.2 FEJL

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo Tv-Boks og Denon Receiver laver HDCP 2.2 FEJL
    Sendt: 20-December-2019 kl. 15:33
Hej Recordere...

Jeg er rendt ind i lidt på problemer med min Waoo 4K tv-boks.

Mit Setup:
TV: Panasonic VT55
Receiver: Denon AVR-X1200W
Tv-boks: Waoo 4K.

Kører jeg HDMi-kablet direkte fra Waoo TV Boks og i TV, så virker det uden problmer.

Når jeg kører HDMi-kablet fra TV-boks -> via Receiverens HDMI-splitter -> og så HDMI retur tll TV'et, så får jeg denne fejlmeddelse:

This content can not be displayed because your tv does not support hdcp 2.2


1. Har prøvet at skifte kabler og ved de virker direkte fra TV Boks til TV - så det er ikke et kabelproblem.
2. Den har virket uden problemer med Stofa TV-Boks med samme setup

Hvordan får jeg løst dette? 

Mvh
Mads
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2019 kl. 15:42
Det er ikke sikker du kan løse det. Der er som regel ikke nogen indstilling, så hvis det ikke virker er man på den. Jeg ville sætte boksen direkte til tv og så bruge TVets ARC til at få lyden over til din Denon.
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2019 kl. 21:09
øv :-(
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2019 kl. 22:34
Har sammen problem m
Bare med Apple tv 4k og Denon x1400h op til mit grundig oled. Jeg har måtte sætte en splitter mellem Denon og tv. Så virker det. På nær cec mellem tv og resten af systemet
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 07:08
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Har sammen problem m
Bare med Apple tv 4k og Denon x1400h op til mit grundig oled. Jeg har måtte sætte en splitter mellem Denon og tv. Så virker det. På nær cec mellem tv og resten af systemet

Hvilken adapter er det? 

... det går nok med cec bruger Logitech Harmony, som Remote...

- det interessante er at jeg også har et Apple TV 4K i dette setup og det laver ikke denne fejl??
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 07:59
Som jeg ser det på Fibias monterings vejledning af TV boks, så skal HDMI kablet direkte til Tv uden om forstærkeren, og så skal der bruges et optisk kabel til lyden i forstærkeren
 
 
Benny


Redigeret af Benny From - 21-December-2019 kl. 08:03
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 20:25
Jeg har prøvet at bestille denne adapter:

Så må vi hvilken effekt det giver...

Oplever I også at bokser starter med sort skærm? Jeg har sat den til aldrig at slikke, men når jeg tænder tv'et, så er der bare sort skærm - som om den står i dvale - den er tændt - men reagerer ikke på noget..

Boksen og er tændt - men der kommer først hul igennem, når jeg tager strømmen fra den..
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af Mads A Mads A skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Har sammen problem m
Bare med Apple tv 4k og Denon x1400h op til mit grundig oled. Jeg har måtte sætte en splitter mellem Denon og tv. Så virker det. På nær cec mellem tv og resten af systemet


Hvilken adapter er det? 

... det går nok med cec bruger Logitech Harmony, som Remote...

- det interessante er at jeg også har et Apple TV 4K i dette setup og det laver ikke denne fejl??
undskyld,jeg ikke har jeg ikke har svaret tilbage. Det var noget billigt No name. Hos av cables. Da næsten alle steder på nettet, skrev de billige til hdcp 2.2 men da har de ikke mere desværre. Men held og lykke med den du har bestilt
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2019 kl. 14:23
Adapteren fra dustin.dk har løst problemet med HDCP 2.2 - så nu virker det via min Denon Receiver Thumbs Up

- en anden ting, som jeg har lagt mærke til er lydsignalet.

Nogle kanaler kører med surround - andre med stereo, hvilket gør at de kanaler, som kører stereo, der skal man skrue noget højere op for volumen og skifter man så over på en kanal, der sender lydsignal ud i surround, så blæser lyden ud i højtalerne.. What to do?

Problemet er der både med optisk kabel fra Tvboks til receiver og med HDMI kabel/adapter til receiver.
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2019 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Mads A Mads A skrev:

Adapteren fra dustin.dk har løst problemet med HDCP 2.2 - så nu virker det via min Denon Receiver Thumbs Up

- en anden ting, som jeg har lagt mærke til er lydsignalet.

Nogle kanaler kører med surround - andre med stereo, hvilket gør at de kanaler, som kører stereo, der skal man skrue noget højere op for volumen og skifter man så over på en kanal, der sender lydsignal ud i surround, så blæser lyden ud i højtalerne.. What to do?

Problemet er der både med optisk kabel fra Tvboks til receiver og med HDMI kabel/adapter til receiver.

Fik også løst denne.. Satte tv boksen til stereo output og så kan receiver jo efterfølgende omkode signalet, så slipper man for at lyder hopper op og ned, når man skifter kanaler.Wink
Til top
HeinoM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-December-2012
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeinoM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2020 kl. 09:29
Hej Mads.. har nøjagtig samme problem med waoo boksen og en Onkyo sr-Nr686 forstærker.. så snart jeg har taget waoo boksen fra køre alt som det skal.. 
Den boks fra Dustin, er den bare sat ind mellem tvboks og forstærker ?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu