recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny receiver som tænder automatisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny receiver som tænder automatisk

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
nico12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-December-2007
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nico12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny receiver som tænder automatisk
    Sendt: 26-December-2019 kl. 22:20
Står og skal have ny receiver.
Så er mit spørgsmål om der findes noget, så når jeg tænder mit tv at receiveren selv tænder når den modtager er signal over hdmi.
På forhånd tak.   


Redigeret af nico12 - 26-December-2019 kl. 22:21
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 22:57
tror du skal være uheldig hvis den du køber ikke kan det.
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af nico12 nico12 skrev:

Står og skal have ny receiver.
Så er mit spørgsmål om der findes noget, så når jeg tænder mit tv at receiveren selv tænder når den modtager er signal over hdmi.
På forhånd tak.   

Funktionen du gerne vil have hedder HDMI CEC 
Tror de fleste recivere idag har funktionen.
Til top
nico12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-December-2007
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nico12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 06:21
så det kræver bare at mit TV også understøtter hdmi cec, så vil det være muligt,
Mit TV er et SONY med bravia sync, og det er en denon receiver jeg har kigget på, så i vil tro det er muligt med to forskellige mærker.


Redigeret af nico12 - 27-December-2019 kl. 06:29
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 08:03
Ja.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 09:59
Bliv ikke alt for skuffet hvis det ikke virker alligevel. HDMI cec er, lige som alt andet HDMI, noget halv lort. "Standarden" kræver ikke at alle funktioner implementeres af fabrikanterne, med det resultat at det er helt tilfældigt hvad der virker og ikke virker. Mit tidligere TV kunne f.eks tænde min AVR, men ikke slukke den igen .. 🙄
Til top
nico12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-December-2007
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nico12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 10:15
okay, så måske det vil virke.
Vil der være andre muligheder, for gider ikke til at bruge flere fjernbetjeninger, hvis det kunne undgåes.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 10:24
Logitech Harmony fjernbetjening.
Jeg er rigtig glad for min.
Her sætter du forskellige scenarie op, hvor du så “programmerer” hvad der skal ske
Til top
nico12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-December-2007
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nico12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 10:41
vil det så sige, man kan programmere at når man tænder tv så tænder den også receiveren, så lyden kommer der igennem.
For så vil jeg måske stadigvæk kunne brug min gamle receiver.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 10:48
Du har en aktivitet der hedder se TV
- tænd tv
- skrue ned for lyden på tv
- tænd receiver
- sæt input på receiver til xxx
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 11:03
Hvis din AVR kun skal bruges til tv kan du bruge en "intelligent" strømskinne som tænder for for din AVR når du tænder TVet med TVremoten.

Det er nemmere end en multiremote, men ikke særligt fleksibelt.
Til top
nico12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-December-2007
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nico12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 11:44
så må jeg prøve logitech løsningen, ved du om den kan gøre så den kan styre forskellig lyd niveau på forskellige programmer

Redigeret af nico12 - 27-December-2019 kl. 12:57
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu