recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dolby Atmos Demo Indhold
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dolby Atmos Demo Indhold

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2019 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Man behøver ikke ha Atmos for at fornemme lyde ovenover hovedet. Iaftes så jeg Kongens Valg på DR2 med Dolby Surround på recieveren. Og tyskernes flyvere ind over Norge lød præcis som de skulle være, oppe i luften kommende bagfra eller fra siden. Og det kan et godt 5.1 setup sagtens klare.
Det er bare sværere for et 5.1 setup at give den effekt til alle dem som ikke sidder præcis i midten. 

Men er til dels enig - et ordentligt 7.1 setup sat korrekt op giver bedre resultat end et middel Atmos.
Til top
Jens L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-December-2019
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2019 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Kig helt nede mod bunden på det link til Demo World. Der er en video fra Trinnov Audio der er i DD+ Atmos.
Det er desværre også den eneste.

Og ATV 4K har aldrig haft passthrough. Den har aldrig kunnet sende Atmos fra True HD. I må huske forkert.

Tjekkede lige True HD Atmos filerne med Media Info. De indeholder også et DD+ Atmos spor. Så du kan rolig hente dem også. Bare vælg det rigtige lydspor.

Hey Nagash, med hensyn til apple tv så mener jeg bare jeg så nogle youtube videoer hvor infuse havde en passthrough funktion. 

Jeg har prøvet nogle af dem med TrueHD og ganske rigtigt, de har et DD+ spor, problemet er bare at der ikke er noget lyd på dem, men bare en mandelig stemme der siger at "to get the full experience of atmos choose the TrueHD soundtrack in your soundtrack menu", øv!

Oprindeligt skrevet af 007 007 skrev:

Hej Jens. Har en demo disc du kan låne hvis det var noget
Bor også i århus
Mvh Claus

Det er godt nok pænt af dig 007, kan se du også har sendt mig en besked. Jeg er ved at se om jeg kan skaffe min egen ellers svare jeg lige på din PM.

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Der flere titler som har et Dolby Atmos spor som lyder fantastisk, men desværre er der også flere titler som også mere eller mindre bare er lige meget.

En god title med Atmos til show off, specielt hvis du også har nogle subber der virkelig kan følge med når der bliver lukket op for hanerne, Aquaman på iTunesThumbs Up.

Gravity på BD findes i en speciel US udgave med Atmos lyd, og lyden sidder også lige i skabet, Gravity findes også på iTunes dog kun i HD men med Atmos lydWink Jeg har dog ikke selv lejet eller købt den på iTunesEmbarrassed men det er da et forsøg værd.

En relativ gammel film, Apocalypse Now Final Edition i 4K DV og Dolby Atmos, har også et kick-ass Atmos spor, desværre skal du over på iTunes US for at leje eller købe den.

Film som har et super godt Atmos spor: Avengers End Game - John Wick, ja 1+2+3 - The Martian - Deadpool - Baby Driver - Logan - Jumanji (2) - Blade Runner 2049 osv.

Men der er mange flere, how how The Matrix har også sindssygt godt lyd spor og ikke mindst billedetWink

Lyden er bedst på en skive, men jeg syns nu lyden på iTunes gør det ganske godt, har prøvet at lave nogle AB test, BD UHD skiver vs iTunes streamning, og jo der kan høres forskel ingen tvivl om det.

Men jeg køber selv flere og fler udgivelser på iTunes, og er vel enlig ok tilfreds. Men jeg ved også at nogle udgivelser vil jeg bare have på en skive ogsåEmbarrassed

Tak potter, det er noteret!



Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2020 kl. 16:27
Jeg så den danske film Underverden forleden dag og her var der rigtig godt Atmos lydspor på
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu