recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dolby Atmos Demo Indhold
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dolby Atmos Demo Indhold

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Jens L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-December-2019
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Oprindeligt skrevet af Jens L Jens L skrev:

Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

https://www.demo-world.eu/2d-demo-trailers-uhd/

Der kan du hente de fleste trailers

Men jeg kan ikke finde nogen der inde der står Atmos / DD+ ved, alt der er markeret med atmos er TrueHD og det kan jeg ikke bruge til noget. 

Spørgsmålet er så om dem der står under dolby, der bare hedder Dolby Digital 5.1 i virkeligheden er DD+ Atmos, for fx Amaze findes på dolbys egen hjemmeside som DD+ Atmos. Jeg har ikke prøvet, da jeg først har tænkt over det nu. 

Hvis du kigger efter er der 2 versioner under feks Dolby en almindelig og en Lossless med Atmos 

Men Lossless med Atmos kan jeg ikke bruge da Apple Tvet kun vil sende DD+ videre til reciveren, når den får et lossless signal som vel er TrueHD konvertere den det til noget uden atmos. 
Så derfor håber jeg at den almindelige version er DD+ med atmos på, selvom det nok er usansynligt. 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:


Men der vel kun atmos på lossless formatet. De andre er vel bare Dolby digital
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 10:55
Apple TV'et kan godt sende Atmos videre til din receiver hvis du benytter appen Infuse evt sammen med en Plex Server - det gør jeg og det fungere rigtig fint
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 10:56
Men hvis du vil lytte til Atmos out of the box skal du evt leje en film på iTunes Store, se en film på Netflix osv.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:


Men der vel kun atmos på lossless formatet. De andre er vel bare Dolby digital

Korrekt - men søgte i ikke Atmos lydspor eller har jeg misforstået noget?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Korrekt - men søgte i ikke Atmos lydspor eller har jeg misforstået noget?
Men da ATV kun understøtter dd+ atmos og ikke loseless atmos.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 11:04
Jeg synes Ready Player One har god Atmos lyd og det er med på blu-ray udgaven, så snyd dig ikke for den ægte vare. Lyden er knap så detaljeret i DD+ Atmos. På cdon.dk er bagsiden af blu-rays som regel gengivet hvor info om lydformat fremgår, så andre titler med Atmos kan findes. Synes også Jupiter Ascending har ok Atmos på blu-ray og den kan også købes på iTunes til 49,- kr. Her er iøvrigt en liste over Atmos titler på iTunes: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1528271944
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Jens L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-December-2019
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Apple TV'et kan godt sende Atmos videre til din receiver hvis du benytter appen Infuse evt sammen med en Plex Server - det gør jeg og det fungere rigtig fint

Er du sikker? Apple har lukket for passthrough på apple tvet så Infuse ikke kan afspille atmos indhold længere. Den eneste måde jeg kan få atmos indhold til at virke på er med MRMC og min plex server, hvis vel at mærke at lydsporet "kun" er DD+ Atmos. 

Det her er fra Firecore udvikleren af infuse:

Hvor de skriver:

What about Dolby Atmos and DTS-X?

Unfortunately, Apple does not yet allow apps like Infuse to utilize Atmos for local content. However, we are working to encourage them to add more versatile options for Atmos and other audio codecs.

We're working to encourage Apple to add more flexible audio options, and more info on the ways you can help with this can be found here.


Jeg har prøvet både plex, infuse og MRMC hvor MRMC er den eneste jeg kan få lidt held med. Så hvis infuse virker hos dig er jeg virkelig misundelig :)


Til top
Jens L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-December-2019
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Jeg synes Ready Player One har god Atmos lyd og det er med på blu-ray udgaven, så snyd dig ikke for den ægte vare. Lyden er knap så detaljeret i DD+ Atmos. På cdon.dk er bagsiden af blu-rays som regel gengivet hvor info om lydformat fremgår, så andre titler med Atmos kan findes. Synes også Jupiter Ascending har ok Atmos på blu-ray og den kan også købes på iTunes til 49,- kr. Her er iøvrigt en liste over Atmos titler på iTunes: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1528271944

Hey Steen, tak for svar! Og du har da fuldstændig ret, Ready Player One var allerede imponerende da jeg så den inden jeg fik opgraderet, så den fortjener vist et kig mere. Jeg tror enda jeg så den på Netflix med Atmos. Du har helt sikkert ret i at den ægte vare på BD er sjovere. Det er en skam at iTunes og Netflix kunne afspiller DD+ :(
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 13:08
Jeg er ret sikker på at det virkede da jeg brugte det i sin tid ! kommer dog lidt i tvivl nu da jeg også havde en HTPC som jeg primært brugte i min Atmos bio - jeg har ikke atmos længere så jeg kan faktisk ikke engang teste det.! 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 13:13
Der flere titler som har et Dolby Atmos spor som lyder fantastisk, men desværre er der også flere titler som også mere eller mindre bare er lige meget.

En god title med Atmos til show off, specielt hvis du også har nogle subber der virkelig kan følge med når der bliver lukket op for hanerne, Aquaman på iTunesThumbs Up.

Gravity på BD findes i en speciel US udgave med Atmos lyd, og lyden sidder også lige i skabet, Gravity findes også på iTunes dog kun i HD men med Atmos lydWink Jeg har dog ikke selv lejet eller købt den på iTunesEmbarrassed men det er da et forsøg værd.

En relativ gammel film, Apocalypse Now Final Edition i 4K DV og Dolby Atmos, har også et kick-ass Atmos spor, desværre skal du over på iTunes US for at leje eller købe den.

Film som har et super godt Atmos spor: Avengers End Game - John Wick, ja 1+2+3 - The Martian - Deadpool - Baby Driver - Logan - Jumanji (2) - Blade Runner 2049 osv.

Men der er mange flere, how how The Matrix har også sindssygt godt lyd spor og ikke mindst billedetWink

Lyden er bedst på en skive, men jeg syns nu lyden på iTunes gør det ganske godt, har prøvet at lave nogle AB test, BD UHD skiver vs iTunes streamning, og jo der kan høres forskel ingen tvivl om det.

Men jeg køber selv flere og fler udgivelser på iTunes, og er vel enlig ok tilfreds. Men jeg ved også at nogle udgivelser vil jeg bare have på en skive ogsåEmbarrassed


Redigeret af Potter - 27-December-2019 kl. 13:15
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Jens L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-December-2019
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Jeg er ret sikker på at det virkede da jeg brugte det i sin tid ! kommer dog lidt i tvivl nu da jeg også havde en HTPC som jeg primært brugte i min Atmos bio - jeg har ikke atmos længere så jeg kan faktisk ikke engang teste det.! 

Det er først med tvOS12 i 2018ish de har lukket for passthrough, så det er nok det er nok det der er synderen. Af hvad jeg kan læse så har man hvertfald tidligere både kunne lukke TrueHD osv direkte igennem med infuse :(
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu