Hejsa
Jeg har netop læst en amerikansk artikel (godt nok på C-net, men alligevel) omkring EPG og CableCard, og i den skrives det at CableCard ikke understøtter EPG, fordi den nuværende version ikke understøtter 2-vejskommunikation. Udover at jeg ikke FATTER hvorfor det skal være nødvendigt med 2-vejskommunikation for at levere en programguide (det fungerer jo fint nok over DVB-T og kom ikke og sig at det er 2-vejs.....), har jeg taget disse informationer for pålydende. Da jeg er af den opfattelse at CableCard og DVB-CI er én og samme ting, går jeg ud fra at dette også gælder for os europæere.
Som jeg allerede har skrevet, ved jeg godt, at der EPG over DVB-T, men eftersom jeg ser væsentligt flere kanaler end DR1, DR2, og Tv2 (og slet ikke ser DK4), er den af ret begrænset brugbarhed.
Jeg nægter at købe et et HDTV eller en HD recorder uden en EPG til alle mine programmer, så derfor spørger jeg:
Findes der andre muligheder for at få en fuld EPG? Er det overhovedet korrekt at DVB-CI ikke understøtter EPG?
Ja, jeg ved godt at Vista og WinXp MCEskulle have en ok EPG, men nødvendigheden af at skulle køre virusscanner, firewall etc. på sit mediecenter (ja bevares, med de nye dual core processorer er der dog et støre headroom), sammen med at et mediecenter bare er lidt mere besværligt at have med at gøre, gør det dén mulighed knap så interessant.
På forhånd tak
Redigeret af AndyK - 06-Oktober-2006 kl. 16:44