recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat Ultra HD på Panasonic TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Viasat Ultra HD på Panasonic TV

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 15:13

Ifølge ovenstående specifikationer som du har vedlagt, understøtter TVet kun H.264 AVC, hvilket bekræfter min anelse.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
T-e-X Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-e-X Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 21:52
det kræver HEVC ellers er det no go
Til top
Mailman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mailman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 04:12
Jeg fandt denne debat, som understøtter kravet om H.265


Spørgsmålet er så om det kun er et spørgsmål om en software opdatering fra Panasonic eller om der en hardware begrænsning ?


Redigeret af Mailman - 05-Januar-2020 kl. 04:14
/Mailman
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 07:40
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

.


Ifølge ovenstående specifikationer som du har vedlagt, understøtter TVet kun H.264 AVC, hvilket bekræfter min anelse.

Flemming


De specs stemmer ikke overens med producentens. AX800-serien:

https://www.panasonic.com/dk/corporate/nyheder/article/201403-article-4k-biografoplevelse-til-hjemmet.html

"Hexa Processing Engine PRO: Hurtig processorkraft med HEVC dekoder, som leverer spændende 4K-oplevelse"


Redigeret af bubbleboy - 05-Januar-2020 kl. 07:41
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 08:30
Panasonic AX800 har HEVC-dekodning. Den fik også opdatering til Netflix 4K, hvilket kræver HEVC-dekodning: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1416299620

Dog kan der være tilfælde, hvor HEVC ikke håndteres via alle signalveje. Jeg ved ikke om det er tilfældet med AX800, men generelt er tunerdelen i ofte TV 1-2 generationer efter de andre signalveje.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 12:11
Tror ikke det kan HEVC via tunerenCry

Vi ska vel bare ruste os til at skifte tv'et ude hver 3 eller 4 år hvis vi som privat skal kunne følge med de nye nye formater og implementeringer.... 
Det næste bliver vel at nogle udbyderne skifter til AV1 og eller at kommende tjenster kun benytter AV1.

Jeg kan sagtens se for mig at f.eks. Yousee m.fl. kommer med flere Ultra HD kanaler i fremtiden som vil benytte AV1. I så fald er det det nyt tv eller en boks. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Mailman Mailman skrev:

Den ligger rigtig nok på plads 79 på mit Panasonic TX-40CXW684, men mit TX-65AX800 finder slet ikke kanalen... Jeg har testet begge TV fra samme antennestik, for at udelukke evt. fejl i min installation...
Er du sikker på du har indstillet kanalen korrekt? Jeg vil da tro at lyden i det mindste vil komme igennem, det gjorde det på mit gamle HD tv.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 16:19
Teknisk set er det ikke tuneren, som står for at afkode video og lyd. Tuneren arbejder med radiosignalet i antennnekablet og rå DVB-C-data.

Når fjernsynet modtager signalet fra en anden kilde som f.eks. HDMI, så er der ikke tale om HEVC.


Redigeret af bubbleboy - 05-Januar-2020 kl. 16:25
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Når fjernsynet modtager signalet fra en anden kilde som f.eks. HDMI, så er der ikke tale om HEVC.


Jeg ved ikke lige hvad du mener med ovenstående. Hvis man har en HEVC fil på en harddisk eller USB stick som man vil afspille via TVets USB indgang, så er der selvfølgelig tale om HEVC.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 17:46
Jeg mener det, at HEVC ikke indgår, når man bruger HDMI-porten.

Fjernsynet har en "bus", hvor data kan sendes rundt - og op til HEVC-dekoderen. Det skulle være underligt, hvis data fra tuneren ikke kan sendes derop.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Fjernsynet har en "bus", hvor data kan sendes rundt - og op til HEVC-dekoderen. Det skulle være underligt, hvis data fra tuneren ikke kan sendes derop.
Det er nu set før, fx LG E6 understøtter HLG på satelit, men ikke på DVB-C Angry
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 13:26
Ja desværre er det ikke altid helt så simpelt, at en HEVC-dekoder er nok. Efter 4K, HEVC, HDR10, HLG mv. kom der en nye DVB-standarder. Der er ændringer i hvordan tv-signalerne i den højere kvalitet skal tunes ind, så problemet er, at tv-signaler aldrig når via TV'ets tuner, hvorfor det slet ikke sendes videre i næste led af kæden (HEVC-dekoderen).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu