recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det nye DR3 kun arkiv og ingen live TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er det nye DR3 kun arkiv og ingen live TV?

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 17:27
Jamen hr. Rasmus Larsen - det hænger jo ikke sammen.
DR er blevet tvunget til at lukke 3 kanaler fra politisk hold, og begrundelsen var netop ud over besparelser, at DR skulle fylde mindre. Der skulle blive plads til andre aktører. Derfor skulle flow-kanalerne lukkes. Så ved man, at seertallene går ned. Det har man bl.a. kunne se fra BBC.
Discovery har netop ikke ønsket, at deres flow-kanaler fra YouSee skulle forsvinde. Det var jo det, hele balladen drejede sig om. Discovery har deres egen streamingtjeneste, så hvis streaming kommer så godt ud til kunderne, hvad var så problemet?
NENT tror..... Altså et argument ud fra, hvad nogen tror (eller håber) sker om 5 - 10 år. Ja, jeg har også læst artiklen. Streaming skal blive dyrere, og så vil det være bekvemt, hvis flow-tv kunne forsvinde.
At Tv2 gerne vil lave Tv2 Play til hoveddør, hvad betyder det? At flow-kanaler skal lukkes? Det har der vist ikke været noget fremme om. Om det sker i fremtiden, skal jeg ikke kunne spå om, for det lader jeg andre om, som gerne vil. Men det er da tydeligt for alle, at Tv2 ønsker at få mange abonnenter til Tv2 Play. Selvfølgelig er det godt for omsætningen, hvis man kan få en million abonnenter til at betale 150 kr. om måneden.
Så er der i øvrigt kommet en ny tv-kanal Xee fra YouSee. Måske en kanal der vurderes at være plads til, nu hvor DR3 er væk. Den lanceres naturligvis både som flow og streaming kanal, da man selvfølgelig gerne vil nå ud til så mange seere som muligt.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1075
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


Når vi ofte vælger at streame TV3 serier som 'Mit plastikmareridt', som vi kan tilgå via Viaplay abonnement,
/ App på tv. Er det fedt at slippe for alle reklamerne. Men det kan vel ikke fortsætte i takt med mere streame
tv, når reklamer er en indtægt. Hvordan mener i fremtiden ser ud på dette punkt. ?

Jeg tror fremtiden er streaming, jeg er ser Robinson på viaplay at samme grund
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1075
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Flow TV vil eksistere mange år endnu. Så længe der er +1,1 mill ældre over 65 år som næsten udelukkende ser flow TV, så blir det ikke nedlagt.


Det skal du ikke sige, kender mange over 60, ingen af dem har en fastnet telefon

problemet er mere af nogle bor steder hvor det ikke er teknisk mulig af streame derfor ser de tv via en antenne

Det skal jeg da! Er selv i målgruppen og har ingen streamingtjenester. Ser lidt hbbTV, men optager for det meste flow TV for at se det på andre tidspunkter.

Og hvad har fravær af fastnet tlf med streaming at gøre? Mobiltlf er blevet billigere end fastnet, derfor er de ældre hoppet over på mobilen, men mange uden smartphone.


Mobiltlf er blevet billigere end fastnet,
Prøv du at sammenlign hvad alle TV2 kanaler koster hos boxer, og hvad TV2 play koster.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 16:59
Når vi ofte vælger at streame TV3 serier som 'Mit plastikmareridt', som vi kan tilgå via Viaplay abonnement,
/ App på tv. Er det fedt at slippe for alle reklamerne. Men det kan vel ikke fortsætte i takt med mere streame
tv, når reklamer er en indtægt. Hvordan mener i fremtiden ser ud på dette punkt. ?
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Flow TV vil eksistere mange år endnu. Så længe der er +1,1 mill ældre over 65 år som næsten udelukkende ser flow TV, så blir det ikke nedlagt.


Det skal du ikke sige, kender mange over 60, ingen af dem har en fastnet telefon

problemet er mere af nogle bor steder hvor det ikke er teknisk mulig af streame derfor ser de tv via en antenne
Det skal jeg da! Er selv i målgruppen og har ingen streamingtjenester. Ser lidt hbbTV, men optager for det meste flow TV for at se det på andre tidspunkter.

Og hvad har fravær af fastnet tlf med streaming at gøre? Mobiltlf er blevet billigere end fastnet, derfor er de ældre hoppet over på mobilen, men mange uden smartphone.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg er helt med på, at streaming er et godt supplement til flow-tv. Det har jeg syntes tidligere, og det mener jeg stadig. Det kan bare ikke erstatte flow-tv, og jeg forstår på dit indlæg, at det heller ikke meningen hos Tv2, for så ville du sikkert have fortalt, at der var planer om at nedlægge nogle af deres 7 flow-tv kanaler.

Det er jo svært at spå om fremtiden, Hr. Johansen. Smile Lad os se, hvordan landet ligger, hvis/når TV2 opfylder deres målsætning om, at Play-tjenesten skal have 1 million abonnenter. Så vil man ifølge Gallups normale TV-statistik nå ud til over 2,2 mio. danskere.

Vi ser allerede de fire store danske aktører flytte fokus og investeringer væk fra klassisk flow-tv via tv-pakker over til streaming.
- DR har lukket 3 kanaler, delvist pga. besparelser. Allerede før sparerunden blev DRTV dog udset som fremtidens DR
- Discovery er tvunget ud i det efter YouSee-bruddet.
- NENT tror tv-kanalerne har ganske få gode år endnu, hvorfor de fokuserer investeringerne i Viaplay
- TV2 har sagt, at Play skal være hoveddør og har sat næste mål (om 1 mio. abonnenter)

Jeg tror ikke på, at TV2 beholder alle deres tv-kanaler, såfremt tv-pakkerne imploderer. Der ser vi allerede nogle tidlige tegn på. YouSee har de f.eks. de seneste år mistet 215.000 danske husstande som tv-kunder.

Og her er danskerne tv-forbrug på tv-kanaler henover årene:


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 14:01
Jeg bor et sted, hvor jeg kan streame og gør det også - en gang i mellem.
Oftest ser jeg flow......eller slukker.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1075
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Flow TV vil eksistere mange år endnu. Så længe der er +1,1 mill ældre over 65 år som næsten udelukkende ser flow TV, så blir det ikke nedlagt.


Det skal du ikke sige, kender mange over 60, ingen af dem har en fastnet telefon

problemet er mere af nogle bor steder hvor det ikke er teknisk mulig af streame derfor ser de tv via en antenne
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 13:35
Flow TV vil eksistere mange år endnu. Så længe der er +1,1 mill ældre over 65 år som næsten udelukkende ser flow TV, så blir det ikke nedlagt.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1075
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg er helt med på, at streaming er et godt supplement til flow-tv. Det har jeg syntes tidligere, og det mener jeg stadig. Det kan bare ikke erstatte flow-tv, og jeg forstår på dit indlæg, at det heller ikke meningen hos Tv2, for så ville du sikkert have fortalt, at der var planer om at nedlægge nogle af deres 7 flow-tv kanaler.


Det kan sagtens erstatte flowtv, den eneste fordel af flowtv har er af du slipper for af tage beslutnig om hvad du skal se, men bare kan kaste dig i sofaen og tænde for tvet

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg er helt med på, at streaming er et godt supplement til flow-tv. Det har jeg syntes tidligere, og det mener jeg stadig. Det kan bare ikke erstatte flow-tv, og jeg forstår på dit indlæg, at det heller ikke meningen hos Tv2, for så ville du sikkert have fortalt, at der var planer om at nedlægge nogle af deres 7 flow-tv kanaler.
Kan ikke erstatte. Lad os lige tage termen. Flow-tv kan både ses via antenne, enten den ene eller anden art, og det kan ses som streaming. Du Hentyder nok til at on-demand vs flow tv. Det kører sidde om side ja, og det vil det gøre lidt endne. Men der vil så overgårs til livestreames på sigt, er jeg sikker på. Nu har jeg kørt uden nogle former for antenne i de sidste 6 år, og har ikke set mig tilbage, jeg streamer både flow og on-demand
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 12:51
Jeg er helt med på, at streaming er et godt supplement til flow-tv. Det har jeg syntes tidligere, og det mener jeg stadig. Det kan bare ikke erstatte flow-tv, og jeg forstår på dit indlæg, at det heller ikke meningen hos Tv2, for så ville du sikkert have fortalt, at der var planer om at nedlægge nogle af deres 7 flow-tv kanaler.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu