recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det nye DR3 kun arkiv og ingen live TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er det nye DR3 kun arkiv og ingen live TV?

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Brian M Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 01:56
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg fornemmer, at du vil have at ordet krig, også skal give/vise resultater for udsendelser med verdenskrig.
Søgefunktionen og emneopdelingen i sådan et arkiv skal naturligvis gøre det muligt forholdsvis let at finde programmer man ikke nødvendigvis kender titlen på. Hvis f.eks en søgning på "krig" ikke finder alt der har "krig" i titlen bliver det da virkelig op ad bakke. Helst skulle de oploaded programmer også have logiske "tags" som kunne hjælpe søgningen. Så hvis du f.eks søgte på "clement" fik du vist alle programmer som han var vært på, uanset programmets title og emne. Et arkiv er ikke meget bevendt, hvis der ikke er en effektiv måde at finde rundt i det. Det gælder uanset om vi snakker online videoer, eller reoler med ringbind.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1075
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 02:55
Oprindeligt skrevet af Brian M Brian M skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg fornemmer, at du vil have at ordet krig, også skal give/vise resultater for udsendelser med verdenskrig.
Søgefunktionen og emneopdelingen i sådan et arkiv skal naturligvis gøre det muligt forholdsvis let at finde programmer man ikke nødvendigvis kender titlen på. Hvis f.eks en søgning på "krig" ikke finder alt der har "krig" i titlen bliver det da virkelig op ad bakke. Helst skulle de oploaded programmer også have logiske "tags" som kunne hjælpe søgningen. Så hvis du f.eks søgte på "clement" fik du vist alle programmer som han var vært på, uanset programmets title og emne. Et arkiv er ikke meget bevendt, hvis der ikke er en effektiv måde at finde rundt i det. Det gælder uanset om vi snakker online videoer, eller reoler med ringbind.

Jeg ville ikke forvente at DR har en bibliotekar ansat, så gætter på at du kun kan søge på titel
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1075
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 03:03
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg har det fuldstændig som KlausDM.
Flow-tv kan få mig til at se programmer, jeg ikke vidste, jeg var interesseret i at se.


TV2 play har
  • Populært lige nu
  • Redaktionen anbefaler
  • Nomineret til tv prisen 2020
  • Mest sete

Som ikke er baserede på hvad jeg nogensinde har set, og en hel masse lister, som heller ikke ser ud til at være inspireret at noget jeg har set, så her er rig mulighed for at se programmer du ikke vidste du gerne ville se
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 05:43
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

DR er blevet tvunget til at lukke 3 kanaler fra politisk hold, og begrundelsen var netop ud over besparelser, at DR skulle fylde mindre. Der skulle blive plads til andre aktører. Derfor skulle flow-kanalerne lukkes.

Nej. DR er fra politisk side blevet pålagt besparelser over en årrække som del af ny medieaftale. Der spares også andre steder. Kun en andel af de DR-besparelser er effektueret idet det først rammer fuldt ud i senere år. DR er en public service-enhed, så der er et armslængdeprincip til politikerne. DR har 100% selv besluttet, at besparelser skal omsættes til 3 kanallukninger. Det er ikke politisk bestemt. Det hverken kan eller må politikerne.

Og som sagt så blev DRTV udnævnt til fremtidens satsning før der overhovedet kom diskussion om besparelser på bordet. Allerede før besparelserne havde DR bebudet, at der skulle lukkes kanaler.

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Så ved man, at seertallene går ned. Det har man bl.a. kunne se fra BBC..

De seertal, som jeg inkluderede i mit forrige indlæg er frem til og med udgangen af 2018. Så de dækker naturligvis ikke over kanallukningerne hos DR.

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Discovery har netop ikke ønsket, at deres flow-kanaler fra YouSee skulle forsvinde. Det var jo det, hele balladen drejede sig om. Discovery har deres egen streamingtjeneste, så hvis streaming kommer så godt ud til kunderne, hvad var så problemet? 

Det er vi enige i, men jeg tror nu heller ikke, at jeg skrev det modsatte? Smile I øvrigt er Discoverys streamingprodukter nogle af de dårligste på markedet, så jeg kan sagtens forstå, at seerne ikke er begejstrede for at skulle søge derhen.

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Så er der i øvrigt kommet en ny tv-kanal Xee fra YouSee. Måske en kanal der vurderes at være plads til, nu hvor DR3 er væk. Den lanceres naturligvis både som flow og streaming kanal, da man selvfølgelig gerne vil nå ud til så mange seere som muligt.

Xee blev annonceret i august 2018 og blev lanceret i januar 2019 - et helt år før DR lukkede kanaler. Den har absolut intet med DRs lukninger at gøre. Den kommer i stedet som reaktion på netop streamings popularitet. Ved at YouSees leverandører via streaming nu kan gå udenom YouSee og direkte til seerne med egne tjenester, så svækkes YouSees jerngreb om distribution. Seerne har nu valgmuligheder. Så YouSee er pisket til ændringer og har valgt at genopfinde sig selv som rettighedshaver/køber. Så har de noget eksklusivt indhold, som de styrer. Det er samtidig en måde at holde kunderne fast i tv-pakkerne. Den opgave sørger Discovery, DR, TV2 og NENT ikke længere for - tværtimod.


Redigeret af Rasmus Larsen - 08-Januar-2020 kl. 06:56
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 09:44
 Furry Se dropdown menu 

Guld medlem 
Guld medlem 
Avatar 

Oprettet: 07-Maj-2009 
Sted: Denmark 
Status: Offline 
Point: 568

Trolden er løs Star
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 10:46
Generaldirektør Maria Rørbye Rønn har selv udtalt, at det forslag man i sin tid kom med, og som altså blev gennemført - og hermed regnes 3 kanallukninger - er ikke et forslag, der er vokset i DR's baghave. Det betyder, at det er forslag, man er blevet tvunget til at udarbejde! Den tidligere kulturminister sagde helt tydeligt, at DR skal fylde mindre. Der skal gøres plads til andre. Og det var ikke kun på tv-siden. Vi husker fx de lange dybdeborendee artikler på dr.dk, som DR skulle stoppe med. Der har netop været kritiske ryster fremme om, at armlængdeprincippet ikke længere blev overholdt fra politisk side. Jeg tror ganske enkelt ikke på, at DR frivilligt ville lukke halvdelen af deres tv-kanaler - selvom det selvfølgelig helst skulle se sådan ud.
Min bemærkning om Xee gik mest på, at en ny tv-kanal ikke bare lanceres som en streamingkanal. Den skal selvfølgelig også være tilgængelig som flow kanal for at nå ud til seerne. Hvor meget YouSee har kendt til DR's kanallukninger, da det blev belsuttet at starte Xee, skal jeg ikke kunne sige.

Redigeret af C. Johansen - 08-Januar-2020 kl. 10:51
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1075
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

DR er blevet tvunget til at lukke 3 kanaler fra politisk hold, og begrundelsen var netop ud over besparelser, at DR skulle fylde mindre. Der skulle blive plads til andre aktører. Derfor skulle flow-kanalerne lukkes.

Nej. DR er fra politisk side blevet pålagt besparelser over en årrække som del af ny medieaftale. Der spares også andre steder. Kun en andel af de DR-besparelser er effektueret idet det først rammer fuldt ud i senere år. DR er en public service-enhed, så der er et armslængdeprincip til politikerne. DR har 100% selv besluttet, at besparelser skal omsættes til 3 kanallukninger. Det er ikke politisk bestemt. Det hverken kan eller må politikerne.

Og som sagt så blev DRTV udnævnt til fremtidens satsning før der overhovedet kom diskussion om besparelser på bordet. Allerede før besparelserne havde DR bebudet, at der skulle lukkes kanaler.

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Så ved man, at seertallene går ned. Det har man bl.a. kunne se fra BBC..

De seertal, som jeg inkluderede i mit forrige indlæg er frem til og med udgangen af 2018. Så de dækker naturligvis ikke over kanallukningerne hos DR.

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Discovery har netop ikke ønsket, at deres flow-kanaler fra YouSee skulle forsvinde. Det var jo det, hele balladen drejede sig om. Discovery har deres egen streamingtjeneste, så hvis streaming kommer så godt ud til kunderne, hvad var så problemet? 

Det er vi enige i, men jeg tror nu heller ikke, at jeg skrev det modsatte? Smile I øvrigt er Discoverys streamingprodukter nogle af de dårligste på markedet, så jeg kan sagtens forstå, at seerne ikke er begejstrede for at skulle søge derhen.

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Så er der i øvrigt kommet en ny tv-kanal Xee fra YouSee. Måske en kanal der vurderes at være plads til, nu hvor DR3 er væk. Den lanceres naturligvis både som flow og streaming kanal, da man selvfølgelig gerne vil nå ud til så mange seere som muligt.


Xee blev annonceret i august 2018 og blev lanceret i januar 2019 - et helt år før DR lukkede kanaler. Den har absolut intet med DRs lukninger at gøre. Den kommer i stedet som reaktion på netop streamings popularitet. Ved at YouSees leverandører via streaming nu kan gå udenom YouSee og direkte til seerne med egne tjenester, så svækkes YouSees jerngreb om distribution. Seerne har nu valgmuligheder. Så YouSee er pisket til ændringer og har valgt at genopfinde sig selv som rettighedshaver/køber. Så har de noget eksklusivt indhold, som de styrer. Det er samtidig en måde at holde kunderne fast i tv-pakkerne. Den opgave sørger Discovery, DR, TV2 og NENT ikke længere for - tværtimod.






“DR er en public service-enhed, så der er et armslængdeprincip til politikerne.”
Jeg tror ikke den tidligere regering var klar over det
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

De tre kanaler, som lukkede ved årsskiftet, er nedlagt som flow-tv kanaler. Også på DRTV. Indholdet kan i stedet startes fra oversigterne i brugerfladen.


Det er bare ikke formuleret ordentligt

Men ja, DR3 er fortid - ikke nogen TV kanal længere
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

De tre kanaler, som lukkede ved årsskiftet, er nedlagt som flow-tv kanaler. Også på DRTV. Indholdet kan i stedet startes fra oversigterne i brugerfladen.


Det er bare ikke formuleret ordentligt

Men ja, DR3 er fortid - ikke nogen TV kanal længere
Der kører stadigvæk “reklamer” for at nu “FLYTTER” DR3 over på DRTV. Det er netop en uheldig formulering.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 16:07
Indholdet er jo også "flyttet" - der er bare ikke længere nogen, der bestemmer hvilken rækkefølge, du skal se programmerne i.

Redigeret af lunddal - 08-Januar-2020 kl. 16:07
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Indholdet er jo også "flyttet" - der er bare ikke længere nogen, der bestemmer hvilken rækkefølge, du skal se programmerne i.
Ren ordsplid, DR3 er IKKE flyttet det er nedlagt. DR3 indhold er tilgængeligt på DRTV.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Min bemærkning om Xee gik mest på, at en ny tv-kanal ikke bare lanceres som en streamingkanal. Den skal selvfølgelig også være tilgængelig som flow kanal for at nå ud til seerne..


Den er en flow kanal, da det er hvad YouSee primært sælger, og du kan ikke abonnere på den uden at have en tv-pakke.

Og som nævnt, er den ikke ny.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu