recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG C9 m. B&O Stage + Remote: HDMI-CEC spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG C9 m. B&O Stage + Remote: HDMI-CEC spørgsmål

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Langmack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG C9 m. B&O Stage + Remote: HDMI-CEC spørgsmål
    Sendt: 05-Januar-2020 kl. 10:28
Jeg har anskaffet mig et LG C9 OLED TV og i samme ombæring købt en B&O Stage soundbar samt Beoremote One fjernbetjening.

Det fungerer efter hensigten, dvs. jeg kan styre fjernsynet med One remote'en uden problemer.

Jeg har kun en HDMI enhed tilkoblet, et Apple TV 4K.

Er den tændt, kan jeg også bruge mine One remote til at navigere rundt i menuerne i ATV (har dog ikke lige luret endnu hvordan jeg få den i standby via remote'en).

Derfor tanken at jeg i teorien kunne pakke alle fjernbetjeninger væk - MEN;

HDMI-CEC fungerer - dvs er fjernsynet slukket og jeg trykker på ATV fjernbetjeningen, så tænder den ATV, tænder TV og skifter til rigtige HDMI input.

Mit problem er:
Når ATV er slukket, og jeg vælger "Apple TV" på min Beoremote One via tv knappen - så skifter fjernsynet input men tænder ikke ATV.

Spørgsmålet er, kan det overhovedet lade sig gøre at få den til at tænde ATV ved blot at der skiftes til det HDMI input den er tilkoblet? Altså HDMI-CEC "bagvendt", hvor det er fjernsynet der fortæller ATV at den skal tænde.



Redigeret af Langmack - 05-Januar-2020 kl. 10:32
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 16:56
 Jeg kan i hvertfald på mit Panasonic tænde en Shield TV når der med TV Remoten vælges HDMI-Shield, og den slukker igen når TV slukkes eller der vælges TV.
Shield er som en ATV fuldt CEC kompatibel. Der bruges kun TV Remote til styring af Shield.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Langmack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 08:31
Lige en update:

Dagen efter jeg skrev første indlæg, har det virket upåklageligt - uden jeg har gjort noget eller ændret andet.
Så når jeg skifter input til HDMI1 (Apple TV), vækker den selv ATV fra Standby)
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
Donkey87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2015
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Donkey87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 08:53
har selv C9 og overvejer også beosound stage. Er den pengene værd beosound stage? 
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 12:46
Her kan du se en Unboxing af BeoSound Stage

Hvis det skulle have interesse



Redigeret af Vejrup - 10-Januar-2020 kl. 12:48
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 12:48
Og hvis du ønsker at bruge BeoSound Stage med et Apple TV uden LG C9 

Her i videoen bruger jeg et Samsung Tv

Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Donkey87 Donkey87 skrev:

har selv C9 og overvejer også beosound stage. Er den pengene værd beosound stage? 

BeoSound Stage lyder overraskende godt - der er masser af fulde og bass i enheden, og det giver et rigtig fint 3.0 perspektiv

Den kan varmt anbefales og i dit tilfælde med et LG C9 vil jeg helt klart anbefale dig en BeoRemote One til dit system.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Langmack Langmack skrev:

Lige en update:

Dagen efter jeg skrev første indlæg, har det virket upåklageligt - uden jeg har gjort noget eller ændret andet.
Så når jeg skifter input til HDMI1 (Apple TV), vækker den selv ATV fra Standby)

Lige præcis -> det virker upåklageligt. Wink og tillykke med den super fede soundbar!
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bendix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2020 kl. 10:46
jeg har også C9 65” og Stage med BeoRemote. Jeg fik det sat op igår men har dog den udfordring at stage først giver lyd når jeg har skruet op på 35. Altså 1/3 af fuld lydstyrke. Nogle der ved hvorfor? Det er både på kabel tv og Apple tv.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2020 kl. 11:29
Hvordan er de forbundet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bendix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2020 kl. 11:30
via Ethernet kablet og HDMI ARC

Men LAN/Ethernet er vel kun nyttigt pga BeoRemote One 


Redigeret af Bendix - 15-Februar-2020 kl. 11:31
Til top
hoejfed Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2017
Sted: hjemme
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejfed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2020 kl. 17:53
har også lige købt C9-stage-beo one, det drillede i starten med atv4  sat til stage, satte atv4 i tv, nu spiller det.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu