recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv2 play og kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv2 play og kvalitet

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
MeLViS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MeLViS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tv2 play og kvalitet
    Sendt: 05-Januar-2020 kl. 14:28
hey

Jeg er ved at blive sindsyg i hovedet af standard svar fra Tv2 play support. 

Vi oplever de sidste dage fra nytår at kvaliteten af billedet på tv2 play er faldet markant og blevet pixeleret. Ofte går streamet også ud. 

Er der nogen af jer der oplever dette ?  

Min frygt er at der er kommet markant flere brugere på tv2 play efter de har skrottet Yousee og flow tv fra Januar. 

Når problemet er der kan jeg måle +400mbit i huset. Apple tvet kører kablet på en 500/500 forbindelse. 

Jeg kan slå direkte over på netflix appen og streame Witcher i 4k HDR uden issues. 

Om dagen kører tv2 play fint de gange jeg har forsøgt at teste. 
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 15:25
Ja, kvaliteten på TV2 PLAY er ikke lige så god som på f.eks. DR TV.

Ud over selve streamingkvaliteten, så hakker live TV ca. hvert 6. sekund og efter seneste opdatering er live TV blevet meget langsomt til at starte.

Det er helt klart et problem hos TV2 PLAY. Overvejer seriøst at droppen det nu hvor de - oveni kvalitetsproblemerne - fjerner TV2 SPORT men bibeholder samme pris.
Til top
MeLViS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MeLViS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 15:34
det er ikke bare dårligere kvalitet. Det er 320p opløsning med pixeleringer og helt 10-20sek stop i streamet sommetider. 
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af MeLViS MeLViS skrev:

det er ikke bare dårligere kvalitet. Det er 320p opløsning med pixeleringer og helt 10-20sek stop i streamet sommetider. 

OK, så slemt har jeg aldrig oplevet det.
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 17:38
Jeg vil også godt stemme i omkring let forringet kvalitet fra 1. januar - Og jeg siger let forringet fordi den ikke ligefrem var noget at råbe hurra for i forvejen...

Jeg streamer live via tv2play - det hakker aldrig, men billedkvaliteten er godt nok elendig i forhold til det flow tv jeg kom fra i december...


Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Ja, kvaliteten på TV2 PLAY er ikke lige så god som på f.eks. DR TV.

Ud over selve streamingkvaliteten, så hakker live TV ca. hvert 6. sekund og efter seneste opdatering er live TV blevet meget langsomt til at starte.

Det er helt klart et problem hos TV2 PLAY. Overvejer seriøst at droppen det nu hvor de - oveni kvalitetsproblemerne - fjerner TV2 SPORT men bibeholder samme pris.

Har lige fået den fulde pakke med live tv resten af januar og kan bekræfte den dårlige kvalitet på live tv. Pixeleret og hak hvert 6. sekund. Hakket opleves ‘kun’ på Apple tv der er f.eks ingen hak på Android tv. Men meget godt at få gratis mulighed for at teste live tv - tror ikke jeg vil kunne leve med den kvalitet i forhold til BoxerTV. Synes arkiv materiale fungerer bedre.
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 20:50
Sjov nok så er det mest i morgentimerne, jeg oplever at have problemer med at forbinde via Android TV appen. Jeg får besked om at Der er sket en fejl og så ikke andet, og det er fra alle kanaler.
Til top
MeLViS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MeLViS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 21:14
 https://youtu.be/H3Jmhzoo2Tw

Tjek kvalitet

Optaget på iPhone 11pro i 4k
Afspillet på Philips 65” 4k Oled via Appletv 4k

Der går nok nogle minutter før youtube har den klar i ordenlig opløsning. 


Redigeret af MeLViS - 05-Januar-2020 kl. 21:16
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af MeLViS MeLViS skrev:

hey

Jeg er ved at blive sindsyg i hovedet af standard svar fra Tv2 play support. 

Vi oplever de sidste dage fra nytår at kvaliteten af billedet på tv2 play er faldet markant og blevet pixeleret. Ofte går streamet også ud. 

Er der nogen af jer der oplever dette ?  

Min frygt er at der er kommet markant flere brugere på tv2 play efter de har skrottet Yousee og flow tv fra Januar. 

Når problemet er der kan jeg måle +400mbit i huset. Apple tvet kører kablet på en 500/500 forbindelse. 

Jeg kan slå direkte over på netflix appen og streame Witcher i 4k HDR uden issues. 

Om dagen kører tv2 play fint de gange jeg har forsøgt at teste. 

Kvaliteten på TV2 Play er som den er, det er bare ikke godt nok for en tjeneste som man betaler for.

Vi er som mennesker forskellige og derfor oplever vi forskellige kvaliteter.

TV2 Play er af så ringe kvalitet på live kanaler, at det aldrig bliver mig, der kommer til feks at se en fodboldkamp på deres platform, ej heller i den gratis periode vi har på nuværende tidspunkt.

Personligt er jeg ok tilfreds med TV2 Play på selve “arkiv” delen, men der er stadig plads til forbedring vedr billedkvalitet.


Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 22:16
TV2 er jo lige startet med et tilbud hvor at de hele januar, har givet alle tilgang til, at se alt på TV2 Play.
Derfor er der rigtigt mange flere brugere på TV2 Play end normalt.
Dette giver sikkert den ringere billede kvalitet.
Jeg er en af dem som kun betaler for hovedkanalen, men har nu tilgang til alt.
Ikke at dette kan få mig til at tilmelde mig deres Play univers, fordi, hold da kæft, hvor der mange ligegyldige skod programmer på deres kanaler.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 06:31
en ting er billedekvalitet men det som irriterer mig mest er det lille ryk/ hak i billedet ca hvert 6 sekund der opleves på live tv når det afspilles på Apple tv. Utroligt at TV2 ikke kan få dette fikset .
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Det del med de 6 sekunders hak/kuk oplever vi ikke og jeg er hysterisk med sådan noget. Mit ATV4 er ikke 4K versionen. 

Det samme her der er ingen hak og jeg bruger også ATV4 ikke 4K versionen.
Så måske er det slet ikke TV2 som har et problem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu