recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv2 play og kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv2 play og kvalitet

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Det del med de 6 sekunders hak/kuk oplever vi ikke og jeg er hysterisk med sådan noget. Mit ATV4 er ikke 4K versionen. 

Det samme her der er ingen hak og jeg bruger også ATV4 ikke 4K versionen.
Så måske er det slet ikke TV2 som har et problem.

Det opleves kun på TV2 PLAY live TV, ikke på TV2 PLAY arkiv eller DR TV, så det kan kun være hos TV2 PLAY problemet ligger.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Det del med de 6 sekunders hak/kuk oplever vi ikke og jeg er hysterisk med sådan noget. Mit ATV4 er ikke 4K versionen. 


Det samme her der er ingen hak og jeg bruger også ATV4 ikke 4K versionen.
Så måske er det slet ikke TV2 som har et problem.


Det opleves kun på TV2 PLAY live TV, ikke på TV2 PLAY arkiv eller DR TV, så det kan kun være hos TV2 PLAY problemet ligger.


Lige præcis og kun på Apple TV (har kun testet 4K versionen). Det er meget nemt at se 'hakket', hvis man ser på rullebanneret på TV2 News    

Det virker dog fint på mit Android TV så TV2Play app'en til Apple TV har en bug, som de (TV2) tilsyneladende ikke kan eller vil rette.
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 07:35
Har kun oplevet det hak på ATV4K, ikke på andre streamere, heller ikke apps på LG , SONY eller SAMSUNG
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 08:29
Efter nærmere tests synes jeg også at 'hakket' er tilstede på TV2 Sport (live) på Android TV med TV2play app. Måske fordi TV2 Sport kører med 50fps i modsætning til de andre, der kører med 25fps ?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Efter nærmere tests synes jeg også at 'hakket' er tilstede på TV2 Sport (live) på Android TV med TV2play app. Måske fordi TV2 Sport kører med 50fps i modsætning til de andre, der kører med 25fps ?

Android TV er som standard låst til 60Hz og har ikke automatisk match af billedfrekvens. Så her vil man - hvis man ser sådan noget - opleve hak med 25/50fps kilder uanset. Med 24fps kilder konverteret til 60Hz vil mange TV kunne lave den omvendte konvertering tilbage til 24, så film afspilles korrekt.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Efter nærmere tests synes jeg også at 'hakket' er tilstede på TV2 Sport (live) på Android TV med TV2play app. Måske fordi TV2 Sport kører med 50fps i modsætning til de andre, der kører med 25fps ?


Android TV er som standard låst til 60Hz og har ikke automatisk match af billedfrekvens. Så her vil man - hvis man ser sådan noget - opleve hak med 25/50fps kilder uanset. Med 24fps kilder konverteret til 60Hz vil mange TV kunne lave den omvendte konvertering tilbage til 24, så film afspilles korrekt.


Er du 100% sikker på det ? For når jeg afspiller med den indbyggede Netflix App på mit AF8 TV mener jeg bestemt at det er i 24fps .
Er det ikke kun hvis man benytter sig af den indbyggede (software) Chromecast funktion at den er låst til 60Hz ?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 09:24
Det er både Chromecast og Android TV. På sidstnævnte kan apps godt indbygge match af billedfrekvens, men det skal gøres via en API. Det har f.eks. Kodi gjort. TV2 Play har ikke taget den i brug. Der er ingen automatisk skift på systemniveau i Android TV. Med indbygget Chromecast kan man slet ikke få 24Hz uanset hvad man gør.

Dit Sony TV vil typisk lave reverse pulldown på 24fps indhold konverteret til 60Hz, så indholdet afspilles korrekt. Det er ikke alle TV, som magter den opgave lige godt.

Det er straks værre, når 25/50fps indhold - altså dansk og europæiske tv-indhold - konverteres til 60Hz.


Redigeret af Rasmus Larsen - 07-Januar-2020 kl. 09:25
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er både Chromecast og Android TV. På sidstnævnte kan apps godt indbygge match af billedfrekvens, men det skal gøres via en API. Det har f.eks. Kodi gjort. TV2 Play har ikke taget den i brug. Der er ingen automatisk skift på systemniveau i Android TV. Med indbygget Chromecast kan man slet ikke få 24Hz uanset hvad man gør.

Dit Sony TV vil typisk lave reverse pulldown på 24fps indhold konverteret til 60Hz, så indholdet afspilles korrekt. Det er ikke alle TV, som magter den opgave lige godt.

Det er straks værre, når 25/50fps indhold - altså dansk og europæiske tv-indhold - konverteres til 60Hz.



OK, men faktum er at jeg IKKE oplever det famøse 'hak' hvert 6. sekund på TV2play live kanalerne (måske undtagen TV2 Sport?) når det afspilles direkte fra TV2Play app'en på mit Android TV - men KUN når det afspilles fra mit Apple TV 4K
( Og Apple TV står til SDR 50Hz med frame- og indhold match slået til )
Bruger iøvrigt aldrig den indbyggede (software) Chromecast i TV'et.

Redigeret af filmfreak - 07-Januar-2020 kl. 09:41
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 09:43
Jamen det var sådan set egentlig min pointe. Erfaringerne fra Android TV kan være lidt svære at blande ind i diskussionen fordi det kan skyldes nogle andre forhold, såfremt man får hakkende billeder.

Jeg ser også det hakkende billede på TV2 Play live via Apple TV. Der må være noget galt et sted i kæden.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jamen det var sådan set egentlig min pointe. Erfaringerne fra Android TV kan være lidt svære at blande ind i diskussionen fordi det kan skyldes nogle andre forhold, såfremt man får hakkende billeder.

Jeg ser også det hakkende billede på TV2 Play live via Apple TV. Der må være noget galt et sted i kæden.

Måske en ide for Flatpanels at spørge TV2 hvorfor de har dette problem på ATV(4K). Jeg har spurgt dem, men får intet svar...
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 12:46
Det er planen efter CES-messen. Jeg har ikke været opmærksom på problemet før jeg i løbet af juleferien så noget live-tv på TV2.

Min indbakke er altid åben ift. tips: rasmus at flatpanels dk 
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er planen efter CES-messen. Jeg har ikke været opmærksom på problemet før jeg i løbet af juleferien så noget live-tv på TV2.

Min indbakke er altid åben ift. tips: rasmus at flatpanels dk 

Bare lige til info

Har lige testet både Appletv4 & 4k, problemet er på begge enheder.

Vi takker alle på forhånd og håber du kan trænge igennem til dem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu