recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv2 play og kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv2 play og kvalitet

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 04:57
Når jeg ser TV2 programmer live via TV2Play på ATV4K hakker det hvert 6. sekund.
TV2 programmerne har jeg fremover via Telia på ATV4K. Her kører det fuldstændig glat og uden problemer. Begge er 720p. Billedkvaliteten er tilmed lidt bedre via Telia.
Så goodbye TV2Play.


Redigeret af ----OR---- - 17-Januar-2020 kl. 05:00
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 07:08
Har oplevet mange gange den sidste måned at billedet er sløret/i dårlig opløsning i arkiv

Sidder på en 200/200 fiber, så det er næppe kapacitetsproblemer i min ende

Er det fordi alle ser håndbold eller hvad sker der?
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Har oplevet mange gange den sidste måned at billedet er sløret/i dårlig opløsning i arkiv

Sidder på en 200/200 fiber, så det er næppe kapacitetsproblemer i min ende

Er det fordi alle ser håndbold eller hvad sker der?

Benytter du kablet eller trådløs forbindelse?
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 08:46
kablet selvfølgelig

Men selv trådløs burde da give de 4-5 mbit som TV2 streamer i...

Har komplet Unifi grej så wifi og net spiller optimalt (Ping 4ms)
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Når jeg ser TV2 programmer live via TV2Play på ATV4K hakker det hvert 6. sekund.



Det med hakket ca hvert 6. sec på ATV (kun 'Live TV') har jeg også oplevet, men i går synes jeg at problemet næsten var helt forsvundet - der forkommet stadig et meget lille ryk, som jeg dog kun kunne se på de vandrette rulletekster - måske er det bare mig, men det virker som om at der omsider er sket en kraftig forbedring på dette punkt når det ses på ATV. Måske har de rettet noget i selve datastrømmen ??
Vil holde øje med det de næste par dage .
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Når jeg ser TV2 programmer live via TV2Play på ATV4K hakker det hvert 6. sekund.



Det med hakket ca hvert 6. sec på ATV (kun 'Live TV') har jeg også oplevet, men i går synes jeg at problemet næsten var helt forsvundet - der forkommet stadig et meget lille ryk, som jeg dog kun kunne se på de vandrette rulletekster - måske er det bare mig, men det virker som om at der omsider er sket en kraftig forbedring på dette punkt når det ses på ATV. Måske har de rettet noget i selve datastrømmen ??
Vil holde øje med det de næste par dage .

Har også i dag bemærket at det er bedre. Nu er det ihvertfald ikke længere irriterende
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Når jeg ser TV2 programmer live via TV2Play på ATV4K hakker det hvert 6. sekund.



Det med hakket ca hvert 6. sec på ATV (kun 'Live TV') har jeg også oplevet, men i går synes jeg at problemet næsten var helt forsvundet - der forkommet stadig et meget lille ryk, som jeg dog kun kunne se på de vandrette rulletekster - måske er det bare mig, men det virker som om at der omsider er sket en kraftig forbedring på dette punkt når det ses på ATV. Måske har de rettet noget i selve datastrømmen ??
Vil holde øje med det de næste par dage .

Har også i dag bemærket at det er bedre. Nu er det ihvertfald ikke længere irriterende

Hvem ved, måske et resultat af de i går annoncerede ændringer i ledelsen på TV2 Play.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Når jeg ser TV2 programmer live via TV2Play på ATV4K hakker det hvert 6. sekund.
TV2 programmerne har jeg fremover via Telia på ATV4K. Her kører det fuldstændig glat og uden problemer. Begge er 720p. Billedkvaliteten er tilmed lidt bedre via Telia.
Så goodbye TV2Play.

Interessant, kan man bare bestille TV2 hos Telia og så se det via an App på ATV4K?

Har de også det fulde TV2 arkiv?


Redigeret af Deschain - 17-Januar-2020 kl. 12:19
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Når jeg ser TV2 programmer live via TV2Play på ATV4K hakker det hvert 6. sekund.
TV2 programmerne har jeg fremover via Telia på ATV4K. Her kører det fuldstændig glat og uden problemer. Begge er 720p. Billedkvaliteten er tilmed lidt bedre via Telia.
Så goodbye TV2Play.

Interessant, kan man bare bestille TV2 hos Telia og så se det via an App på ATV4K?

Har de også det fulde TV2 arkiv?

TV2 programmerne er en del af pakkerne, billigste koster 99kr. Ja, det fungerer godt med Telia appen på ATV4K. Har dog et problem med at man ikke kan spole netop TV2 programmerne. Må være en fejl, da de sagtens kan spoles via Chromecast.
Ved ikke endnu om arkivet er så stort som på TV2Play. Det går nogle dage bagud.
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Når jeg ser TV2 programmer live via TV2Play på ATV4K hakker det hvert 6. sekund.



Det med hakket ca hvert 6. sec på ATV (kun 'Live TV') har jeg også oplevet, men i går synes jeg at problemet næsten var helt forsvundet - der forkommet stadig et meget lille ryk, som jeg dog kun kunne se på de vandrette rulletekster - måske er det bare mig, men det virker som om at der omsider er sket en kraftig forbedring på dette punkt når det ses på ATV. Måske har de rettet noget i selve datastrømmen ??
Vil holde øje med det de næste par dage .

Har også i dag bemærket at det er bedre. Nu er det ihvertfald ikke længere irriterende

Hvem ved, måske et resultat af de i går annoncerede ændringer i ledelsen på TV2 Play.

Jeg har også bemærket en marginal forbedring. Jeg tror umiddelbart, at det skyldes, at man har øget antallet af billeder per sekund fra 25 til 50. Jeg har ikke mulighed for at installere Xcode og kan således ikke bekræfte det.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 21:29
Billeder per sekund er tydeligvis øget, men der er stadigvæk et hak hvert 6. sekund. Hakket er så kun halvt så langt
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Billeder per sekund er tydeligvis øget, men der er stadigvæk et hak hvert 6. sekund. Hakket er så kun halvt så langt

Ja det er der stadig, men det er blevet bedre.

Hvis vi er heldig får TV2 det sikker løst inden udgangen af 2020.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu