recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Microsoft One Drive blir låst? Fake or not?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Microsoft One Drive blir låst? Fake or not?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Microsoft One Drive blir låst? Fake or not?
    Sendt: 06-Januar-2020 kl. 19:13
Jeg har netop modtaget en mail fra microsoft, at min  mailadresse på hotmail.com snart blir låst. Mailadressen har været aktiv i tæt på 20 år, og jeg har ikke en konto ud over den. Jeg bruger mailadressen dagligt, så tænker det er en fake mail, hvor der blir downloaded små programmer hvis jeg trykker på linksene. Hvad siger I?

Dit OneDrive bliver snart slettet



Din personlige konto xxxxxxx@hotmail.com har ikke været brugt i de seneste to år og er i øjeblikket fastlåst. Dit OneDrive bliver slettet 07-02-2020 eller senere, medmindre du går til OneDrive.com for at genaktivere det.

Læs mere om, hvad det betyder at være fastlåst.

Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 19:19
Klart spam.

Du kan vel for øvrigt også bare teste om udsagnet passer. Er din mail "fastlåst", hvad det så end betyder?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 20:06
når du nu siger du har modtaget en mail fra "microsoft" - er du så helt sikker på at det er tilfældet? 

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Klart spam.

Du kan vel for øvrigt også bare teste om udsagnet passer. Er din mail "fastlåst", hvad det så end betyder?
Nej du har jo ret, min mail er ikke fastlåst. Men den mail ser grangivelig ud som om den kommer fra Microsoft.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

når du nu siger du har modtaget en mail fra "microsoft" - er du så helt sikker på at det er tilfældet? 

Jeg kan ikke se andet end den er ægte her på min iPad. Der står alle de rigtige ting linet op på en måde jeg har set før. Jeg kan videresende mailen til dig så du kan se den?


Redigeret af Munch - 06-Januar-2020 kl. 20:12
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 20:21
Jeg forstår det sådan at det er dit Onedrive, der slettes. Ikke din Hotmail konto.

Venlig hilsen
KB
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg forstår det sådan at det er dit Onedrive, der slettes. Ikke din Hotmail konto.

Onedrive er det plads i skyen? For så har jeg det ikke.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 20:25
https://support.microsoft.com/da-dk/help/13956/microsoft-account-locked
Læs her fremgangsmåden hvorpå du låser en låst konto op.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/13956/microsoft-account-locked
Læs her fremgangsmåden hvorpå du låser en låst konto op.
Tak for linket, men der er ikke noget der er låst. Så det MÅ være spam, hvor de indbyggede links er åbningen til at lægge skadelige programmer på min PC eller iPad.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 20:50
Der kan ikke lægges skadelige programmer på en iPad, så der kan du roligt klikke.

Desuden kan du nemt på iPad se hvem der er afsender.
Venlig hilsen
KB
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Der kan ikke lægges skadelige programmer på en iPad, så der kan du roligt klikke.

Desuden kan du nemt på iPad se hvem der er afsender.
Okay, tror ikke jeg vil risikere det alligevel.

Der står One Drive som afsender når jeg trykker.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg har netop modtaget en mail fra microsoft, at min  mailadresse på hotmail.com snart blir låst. Mailadressen har været aktiv i tæt på 20 år, og jeg har ikke en konto ud over den. Jeg bruger mailadressen dagligt, så tænker det er en fake mail, hvor der blir downloaded små programmer hvis jeg trykker på linksene. Hvad siger I?

Dit OneDrive bliver snart slettet



Din personlige konto xxxxxxx@hotmail.com har ikke været brugt i de seneste to år og er i øjeblikket fastlåst. Dit OneDrive bliver slettet 07-02-2020 eller senere, medmindre du går til OneDrive.com for at genaktivere det.

Læs mere om, hvad det betyder at være fastlåst.


Det er sådan med gratis tjenester, at de lukkes efter nogen tid, hvis man ikke har brugt dem. Derfor skal man blot logge på og af, en gang imellem. Så får du ikke disse mails. Så log på og af fra din browser nu og da. Du kan jo bare skrive onedrive.com, i søgefeltet og så logge på, i stedet for at klikke på et link i en mail!




Redigeret af mnielsen - 06-Januar-2020 kl. 21:13
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu