recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Microsoft One Drive blir låst? Fake or not?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Microsoft One Drive blir låst? Fake or not?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg har netop modtaget en mail fra microsoft, at min  mailadresse på hotmail.com snart blir låst. Mailadressen har været aktiv i tæt på 20 år, og jeg har ikke en konto ud over den. Jeg bruger mailadressen dagligt, så tænker det er en fake mail, hvor der blir downloaded små programmer hvis jeg trykker på linksene. Hvad siger I?

Dit OneDrive bliver snart slettet



Din personlige konto xxxxxxx@hotmail.com har ikke været brugt i de seneste to år og er i øjeblikket fastlåst. Dit OneDrive bliver slettet 07-02-2020 eller senere, medmindre du går til OneDrive.com for at genaktivere det.

Læs mere om, hvad det betyder at være fastlåst.


Det er sådan med gratis tjenester, at de lukkes efter nogen tid, hvis man ikke har brugt dem. Derfor skal man blot logge på og af, en gang imellem. Så får du ikke disse mails. Så log på og af fra din browser nu og da. Du kan jo bare skrive onedrive.com, i søgefeltet og så logge på, i stedet for at klikke på et link i en mail!


Min hotmail bruges dagligt, og One Drive har jeg aldrig haft. Jeg tror på det er spam.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 21:29
haha, jeg loggede lige ind på min Onedrive, og den var låst. Så jeg har nok overset en mail.

Nu er den igang med at blive låst op :-)




Redigeret af Brixen - 06-Januar-2020 kl. 21:31
Venlig hilsen
KB
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 21:37
Der er et problem med OneDrive ligenu. Uanset, hvilken konto, jeg benytter, får jeg en Access denied-fejl.
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 21:50
Onedrive virker fint hos mig.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 21:54
Og det er vist mig, der havde et forældet bogmærke i Google Chrome - "Log på din Microsoftkonto", hed det. Det er nu fjernet...

Det virker også her, uanset hvilken konto, jeg benytter.

Men, jeg ville nu heller ikke klikke på sådant et link i en mail - så hellere bare skrive det manuelt i søgefeltet og tage den derfra.
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 21:57
ja det er klart det mest sikre at gøre.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 22:04
QUOTE=Munch]
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg har netop modtaget en mail fra microsoft, at min  mailadresse på hotmail.com snart blir låst. Mailadressen har været aktiv i tæt på 20 år, og jeg har ikke en konto ud over den. Jeg bruger mailadressen dagligt, så tænker det er en fake mail, hvor der blir downloaded små programmer hvis jeg trykker på linksene. Hvad siger I?

Dit OneDrive bliver snart slettet



Din personlige konto xxxxxxx@hotmail.com har ikke været brugt i de seneste to år og er i øjeblikket fastlåst. Dit OneDrive bliver slettet 07-02-2020 eller senere, medmindre du går til OneDrive.com for at genaktivere det.

Læs mere om, hvad det betyder at være fastlåst.


Det er sådan med gratis tjenester, at de lukkes efter nogen tid, hvis man ikke har brugt dem. Derfor skal man blot logge på og af, en gang imellem. Så får du ikke disse mails. Så log på og af fra din browser nu og da. Du kan jo bare skrive onedrive.com, i søgefeltet og så logge på, i stedet for at klikke på et link i en mail!


Min hotmail bruges dagligt, og One Drive har jeg aldrig haft. Jeg tror på det er spam.
[/QUOTE]
Lyder nu underligt, at du ikke skulle have noget OneDrive, når nu du har en Hotmail... Prøv lige, at klikke på den firkant øverst til venstre, når du er logget ind på Hotmailen, mærket med den røde ring - så bør det da være der...


Redigeret af mnielsen - 06-Januar-2020 kl. 22:11
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 22:19
mnielsen, min hotmail er på iPad, så kan ikke genkende dit billede.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

mnielsen, min hotmail er på iPad, så kan ikke genkende dit billede.

Mulighed for at prøve fra en Windows- eller Linux-computer i stedet for?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

mnielsen, min hotmail er på iPad, så kan ikke genkende dit billede.

Mulighed for at prøve fra en Windows- eller Linux-computer i stedet for?
Nope.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

mnielsen, min hotmail er på iPad, så kan ikke genkende dit billede.

Mulighed for at prøve fra en Windows- eller Linux-computer i stedet for?
Nope.

Så bedes andre lige vildlede dig i, hvorledes du finder rundt i det på en iDims.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 22:37
Skriv onedrive.live.com i din browser, og log på med din microsoft-konto

Redigeret af zemo - 06-Januar-2020 kl. 22:37
/zemo/
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu