recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med Philips Hue?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring med Philips Hue?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Christian_S Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring med Philips Hue?
    Sendt: 09-Januar-2020 kl. 17:10
Hej Forum,

Jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med Philips Hue.

Jeg købte for et par år siden WEMO el-pære og motion sensors fra Belkin WEMO. WEMO bruger 1 control enhed og jeg synes ikke det virker optimalt i mit hus (kælder, stue, 1.sal og 2.sal).

Jeg har placeret control enhed midt i huset, men det sker af og til at en pære ikke har kontakt og derfor ikke slukker i forhold til de regler jeg har sat op.

Jeg tænker nu på at skifte det ud med Hue som nu har motion sensor og et større udvalg af enheder. 

Kan man have mere end en bridge med Philips Hue?

Jeg har god wifi dækning i huset med mine 3 Ubiquiti Unifi access points.

Pt tænker jeg på at købe:
3 x motion sensor
5 x alm e27 pære
2 x e27 pære med farve
1 x bridge
4 x smart plug

På coolshop løber det op i ca 3400 kr. 


Er der noget jeg bør være opmærksom på mht version af pære eller hub?
Jeg tænker at der kun bliver solgt bridge v2.1 nu.

- Chr

Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2020 kl. 18:46
Du kan godt have mere end én bridge. Der er intet at være opmærksom på (ud over at det er billigst at køre det i bundles). Du kan dog købe det billigere hos Proshop.dk.
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2020 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Du kan godt have mere end én bridge. Der er intet at være opmærksom på (ud over at det er billigst at køre det i bundles). Du kan dog købe det billigere hos Proshop.dk.
Det må jo så være et understatement... sorry, men der er MEGET at være opmærksom på, hvis du kører med flere bridges. Mestendels det faktum, ar du i controller app’en skal skifte mellem bridges; du kan ikke styre alle pære/zoner/rum samtidogt med flere bridges! Og det bliver man meget hurtigt meget lang af! Tag det fra een, der har så mange pærer og accessories, at 2 bridges er nødvendigt. Jeg glæder mig til, at Philips forstår at en v3 af bridgen snart skal på markedet.
Just my 0.05$...
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 12:34
Nu inden den løber alt for langt ud af sporet. Hvorfor er det du vil have flere bridges? For det er der ingen grund til, før du når over det antal enheder en bridge kan klare (Hvilket er 50).

Hvis det er for at få bedre dækning, så er der ikke nødvendigt, da alle pærer/enheder vil øge dæknigen, da de videresender signalerne...
Til top
Christian_S Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2020 kl. 17:39
tak for svar alle. Jeg hopper ud i det.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2020 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Du kan godt have mere end én bridge. Der er intet at være opmærksom på (ud over at det er billigst at køre det i bundles). Du kan dog købe det billigere hos Proshop.dk.
Det må jo så være et understatement... sorry, men der er MEGET at være opmærksom på, hvis du kører med flere bridges. Mestendels det faktum, ar du i controller app’en skal skifte mellem bridges; du kan ikke styre alle pære/zoner/rum samtidogt med flere bridges! Og det bliver man meget hurtigt meget lang af! Tag det fra een, der har så mange pærer og accessories, at 2 bridges er nødvendigt. Jeg glæder mig til, at Philips forstår at en v3 af bridgen snart skal på markedet.
Just my 0.05$...

Helt enig. Det er et kæmpe problem hvis HUE styres i HUE-appen. Jeg bruger så HomeKit og der er det jo ikke et problem.
Jeg skrottede mine bridge til fordel for en Conbee2 som understøtter 200 enheder.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2020 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Du kan godt have mere end én bridge. Der er intet at være opmærksom på (ud over at det er billigst at køre det i bundles). Du kan dog købe det billigere hos Proshop.dk.
Det må jo så være et understatement... sorry, men der er MEGET at være opmærksom på, hvis du kører med flere bridges. Mestendels det faktum, ar du i controller app’en skal skifte mellem bridges; du kan ikke styre alle pære/zoner/rum samtidogt med flere bridges! Og det bliver man meget hurtigt meget lang af! Tag det fra een, der har så mange pærer og accessories, at 2 bridges er nødvendigt. Jeg glæder mig til, at Philips forstår at en v3 af bridgen snart skal på markedet.
Just my 0.05$...

Helt enig. Det er et kæmpe problem hvis HUE styres i HUE-appen. Jeg bruger så HomeKit og der er det jo ikke et problem.
Jeg skrottede mine bridge til fordel for en Conbee2 som understøtter 200 enheder.

Hvordan konfigurer du dit HomeKit ?

Jeg har selv brugt Home+ 4 og HomeDash.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2020 kl. 20:20
 Jeg bruger Controller for HomeKit - PRO https://controllerforhomekit.com og Hjem-appen

Var det ikke fordi jeg har en del sensorer fra Aqara som bl.a. bruges til styring af ventilator, så kunne jeg godt nøjes med Hjem-appen ... eller det kunne jeg så ikke alligevel, for hvor er Hjem da bare elendig begrænset når det kommer til at lave regler ved bevægelse 🥺


Men jeg er virkelig glad for min conbee2. Jeg er fri for at have et hav af bridge til at ligge og flyde og jeg fandt ud af hvor ufattelig mange forskellige Zigbee enheder man kan købe til relativ billige penge. Desværre kan jeg se at IKEA er begyndt at opdatere deres enheder til Zigbee 3.0 og de kan ikke opdateres via conbee2

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2020 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

 Jeg bruger Controller for HomeKit - PRO https://controllerforhomekit.com og Hjem-appen

Var det ikke fordi jeg har en del sensorer fra Aqara som bl.a. bruges til styring af ventilator, så kunne jeg godt nøjes med Hjem-appen ... eller det kunne jeg så ikke alligevel, for hvor er Hjem da bare elendig begrænset når det kommer til at lave regler ved bevægelse 🥺


den må jeg hellere få afprøvet. Ja hjem appen er meget begrænset, så bruger primært min Home+
Ja man får hurtigt samlet noget controllere, så kunne måske være rart med en der kan snakke sammen med det forskellige udstyr.
Jeg bruger primært Hue, Trådfrit, Eve, Tado, Aqara, Ring(homebridge), overvejer også at forbinde Sonos, men har ikke haft tid til det.
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 06:30
Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Du kan godt have mere end én bridge. Der er intet at være opmærksom på (ud over at det er billigst at køre det i bundles). Du kan dog købe det billigere hos Proshop.dk.
Det må jo så være et understatement... sorry, men der er MEGET at være opmærksom på, hvis du kører med flere bridges. Mestendels det faktum, ar du i controller app’en skal skifte mellem bridges; du kan ikke styre alle pære/zoner/rum samtidogt med flere bridges! Og det bliver man meget hurtigt meget lang af! Tag det fra een, der har så mange pærer og accessories, at 2 bridges er nødvendigt. Jeg glæder mig til, at Philips forstår at en v3 af bridgen snart skal på markedet.
Just my 0.05$...
Hvis du nu lige stopper dig selv og læser hvad trådstarter skriver og spørger om. Han spørger om man kan have mere end én bridge. Det bliver der svaret på. Dernæst spørger han om der er noget man skal være opmærksom på mht. valg af pære og hub, dette bliver der også svaret på. Det betyder ikke, at du skal tage mit svar og blande de to ting sammen. Der er en grund til, at jeg har sat et punktum og svaret på begge spørgsmål.

Okay?!
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Du kan godt have mere end én bridge. Der er intet at være opmærksom på (ud over at det er billigst at køre det i bundles). Du kan dog købe det billigere hos Proshop.dk.
Det må jo så være et understatement... sorry, men der er MEGET at være opmærksom på, hvis du kører med flere bridges. Mestendels det faktum, ar du i controller app’en skal skifte mellem bridges; du kan ikke styre alle pære/zoner/rum samtidogt med flere bridges! Og det bliver man meget hurtigt meget lang af! Tag det fra een, der har så mange pærer og accessories, at 2 bridges er nødvendigt. Jeg glæder mig til, at Philips forstår at en v3 af bridgen snart skal på markedet.
Just my 0.05$...
Hvis du nu lige stopper dig selv og læser hvad trådstarter skriver og spørger om. Han spørger om man kan have mere end én bridge. Det bliver der svaret på. Dernæst spørger han om der er noget man skal være opmærksom på mht. valg af pære og hub, dette bliver der også svaret på. Det betyder ikke, at du skal tage mit svar og blande de to ting sammen. Der er en grund til, at jeg har sat et punktum og svaret på begge spørgsmål.

Okay?!
Var konen nærig i nat? Sikke en festlig besked 😂LOL
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 10:38
Ved ikke om det er det rigtige sted at spørger men prøver alligevel.

Hvis at jeg nu har installeret og indstillet Hue som jeg vil have det og jeg herefter slukker totalt for alt strøm til hele systemet.
Starter Hue så op igen med de lysstyrker og indstillinger som var før end at strømmen blev slukket og hvis ja husker den så kun fx. En time eller husker den indstillingerne i ugevis.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu