recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indendørs DAB/FM Antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indendørs DAB/FM Antenne

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indendørs DAB/FM Antenne
    Sendt: 10-Januar-2020 kl. 16:38
Har en kammy der har bedt mig finde en ordenlig indendørs (Stue) DAB/FM antenne til ham, med for at være ærlig har jeg ikke en skid forstand på hvad der er godt og not, så erfaringer og gode råd søges, udendørs er ikke en mulighed
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 18:27
Det findes ikke......

En ordentlig FM antenne har en 1,5 meter bred dipol og reflektorer foran og bagved dipolen. En sådan passer ikke i en stue.


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 18:36
man kan kun få hokus pokus antenner til indendørs brug 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 18:52
 Der skal klart bruges noget der er udendørs, især til DAB.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 22:46
Det kommer helt an på hvor det skal være. For ca. 1 år siden var det totalt umuligt at modtage DAB, hvor jeg bor, nu er det helt problemløst. Har en billig DAB+ modtager, hvor alt bliver modtaget problemløst
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 22:47
Og det med en indendørs udtræks antenne
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 19:59
Jeg takker for oplysningerne, lader dem gå vidre til min kammy, og så må vi jo se hvad der så skal ske
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Jeg takker for oplysningerne, lader dem gå vidre til min kammy, og så må vi jo se hvad der så skal ske

Hvis det er i en boligblok, er der så adgang til et loft, hvor antennen evt. kunne være?
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 07:54
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Jeg takker for oplysningerne, lader dem gå vidre til min kammy, og så må vi jo se hvad der så skal ske

Hvis det er i en boligblok, er der så adgang til et loft, hvor antennen evt. kunne være?


Det er et hus hvor der i cen nederst ende er lavet en lille lejlighed med egen indgang, der er ikke adgang til loftet og udlejer tillader ikke nogen form for ophæng af antenne på taget eller anden steds udenfor

Så den begrænser jo ligesom mulighederne
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 09:43
Hvad med en auto antenne gemt bag et gardin.

Eller en aktiv antenne oven på et skab.




Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvad med en auto antenne gemt bag et gardin.

Eller en aktiv antenne oven på et skab.



Det var noget i den stil jeg havde tænkt på, kender bare ikke meget til det og derfor søges erfaringer, som tidligere skrevet skal den virke både til FM og DAB, der er desvære kun en antenne indgang på dyret, så desvære ikke mulighed for 2 forskellige, enheden det skal kobles til er en Yamaha MusicCast RX-S601D
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 23:04
Fatter ikke hvorfor han ikke bare bruger nettet. Der er ca.50.000 kanaler, inklusive alle de danske. Det kunne være via TuneIn, eller via de respektive hjemmesider
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu